جاباما
۱۱۳۹۲۳۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

پاکسازی آب دریا از طریق بازیافت مو

حدود ۶۰۰ آرایشگاه در بریتانیا و ایرلند طی یک سال اخیر به کمک گروهی از هواداران محیط زیست به بازیافت موهای مشتریان روی آورده اند.

یورو نیوز: حدود ۶۰۰ آرایشگاه در بریتانیا و ایرلند طی یک سال اخیر به کمک گروهی از هواداران محیط زیست به بازیافت موهای مشتریان روی آورده اند.

با این حال بازیافت مو در آرایشگاههای لندن هنوز رونق زیادی پیدا نکرده است. این در حالی است که از موهای کوتاه شده می توان برای تولید فیلترهای ضدآلودگی آب دریاها، کمپوست کردن و حتی تولید انرژی استفاده کرد.

پاکسازی آب دریا از طریق بازیافت مو

به گفته هواداران محیط زیست این موها با جذب طبیعی چربی می توانند ابزاری موثر برای مقابله با آلودگی های نفتی در دریاها باشند. دانشمندان بر این باور هستند که یک کیلو مو می تواند تا هشت لیتر نفت را از آب دریا جذب کند. طرح استفاده از مو برای مقابله با آلودگی نفتی در دریاها اولین بار در آمریکا مطرح شد.

این طرح اکنون در بسیاری از کشورها آزمایش شده است. یکی از موارد آزمایش این طرح سال گذشته در جریان غرق شدن یک نفتکش ژاپنی در نزدیکی جزیره موریس در اقیانوس هند بود.

طرفداران محیط زیست در بریتانیا می گویند که با زباله هایی که آرایشگاه ها هر سال تولید می کنند امکان پر کردن ۵۰ ورزشگاه فوتبال در این کشور وجود دارد. به گفته آنها ۹۹ درصد موهای مشتریان آرایشگاهها بدون بازیافت هدر می رود.

از حدود ۶۰۰ آرایشگاهی که در بریتانیا و ایرلند به بازیافت موهای کوتاه شده مشتریان روی آورده اند تاکنون حدود ۵۰۰ کیلو مو به دست آمده است. هواداران محیط زیست از این موها برای پاکسازی آب دریا در جریان یک آلودگی نفتی در ایرلند شمالی و کمپوست کردن استفاده کردند. آنها امیدوار هستند تا با گسترش بازیافت موها بتوانند در آینده این طرح را در سایر کشورهای اروپایی نیز پیاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج