جاباما
۱۱۳۹۲۳۳
۵۰۹۰
۵۰۹۰
پ

تاجپولیسِ کالیفرنیا؛ اتحاد جالب سرخابی‌ها در آمریکا

در فصل جدید لیگ ایالتی کالیفرنیا، تیمی قدم به عرصه رقابت می‌گذارد که متعلق به جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیا است.

طرفداری: اگرچه ایرانی ها سابقه خوبی در لیگ حرفه ای فوتبال امریکا دارند، از حضور آندرانیک اسکندریان و زنده یاد ایرج دانایی فرد تا تیمداری مالک ایرانی لس آنجلس بلوز که بعدها به اورنج کانتی بلو تغییر نام داد، اما تا به حال در لیگ نیمه حرفه ای امریکا (لیگ ایالتی) صاحب تیم نبودند و حالا با راهیابی تاجپولیس به لیگ ایالتی کالیفرنیا، فوتبال ایران صاحب یک نماینده در لیگ نیمه آماتور ایالتی است که صددرصد بازیکنان، مربیان و مدیرانش ایرانی هستند.

تاجپولیسِ کالیفرنیا؛ اتحاد جالب سرخابی‌ها در آمریکا

اتحاد قرمز و آبی در فوتبال ایران با توجه به حجم وحشتناک کری خوانی های مجازی میان هواداران دو تیم که بعضا پای پیشکسوتان هر دو باشگاه به آن باز می شود و با موج سواری برخی مدیران باشگاه های سرخابی به اوج می رسد، تبدیل به یک رویای ناممکن شده است اما در امریکا، دو ایرانی به این رویا جامه عمل پوشاندند.

در فصل جدید لیگ ایالتی کالیفرنیا، تیمی قدم به عرصه رقابت می گذارد که متعلق به جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیا است. تیمی که یک هوادار متعصب استقلال و یک طرفدار متعصب پرسپولیس در سال 2017 تاسیس کردند و حالا با گذشت نزدیک به 5 سال از تاسیس این تیم، وارد لیگ ایالتی کالیفرنیا شده اند. در ایالت کالیفرنیا، اکثر ملیت ها تیم باشگاهی دارند اما ایرانی ها تا به حال فاقد چنین تیمی بودند و فوتبالیست های جوان کشورمان که مقیم امریکا می شدند، اگر توانایی حضور در لیگ حرفه ای امریکا را نداشتند، مجبور بودند در لیگ نیمه آماتور یا همان لیگ ایالتی، برای تیم های متفرقه به میدان بروند اما حالا تیمی که محمد علم و شهریار شهریاری در سال 2017 تاسیس کردند، به لیگ ایالتی کالیفرنیا که لیگ نیمه آماتور، نیمه حرفه ای محسوب می شود، راه یافته و جمعیت ایرانی صاحب یک تیم رسمی شده اند؛ تیمی به نام تاجپولیس.

محمد علم و شهریار شهریاری برای سرمربیگری این تیم با سجاد امیدی، بازیکن سابق تیم های پایه استقلال و بزرگسالان پیام مشهد، اکباتان، شیرین فراز کرمانشاه، شهاب زنجان و ... که زمان بازیگری سابقه لژیونر شدن و بازی در لیگ اتریش را داشت، به توافق رسیدند و سجاد امیدی که شاگرد اصغر شرفی بوده، این تیم را در لیگ ایالتی کالیفرنیا هدایت می کند.

تاجپولیسِ کالیفرنیا؛ اتحاد جالب سرخابی‌ها در آمریکا

اکثر بازیکنان این تیم ایرانی، جوانان زیر ۲۳ سال هستند که برخی سابقه بازی در تیم های پایه استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و حتی تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران را دارند و برخی هم دانشجوی رشته های پزشکی و حقوق در امریکا هستند و در سطح اول فوتبال دانشگاهی ایالات متحده بازی کرده اند.

این تیم به شکل نیمه حرفه ای و نیمه آماتور فعالیت می کند و در لیگ ایالتی کالیفرنیا برای راهیابی به لیگ سراسری تلاش خواهد کرد. هرچند راهیابی به لیگ حرفه ای امریکا نیازمند سرمایه گذاری های مالی گسترده و اعلام دارایی چند صد میلیون دلاری است اما در حال حاضر که این تیم به لیگ ایالتی کالیفرنیا راه یافته، محمد علم و شهریار شهریاری به عنوان دو مالک تیم هزینه های آن را می پردازند. تیمی که یک بازی لباس قرمز و یک بازی لباس آبی می پوشد تا نشانه اتحاد سرخابی های فوتبال ایران در امریکا باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج