جاباما
۱۱۳۹۲۷۷
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

آیت الله علوی بروجردی:

اگر عزاداری‌ها نباشد نشانی از حوزه نمی‌ماند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر هیات‌ها و عزاداری‌ها نباشند، نشانی از دین و حوزه و روحانیت نخواهد ماند و ما دست تک‌تک منبری‌ها و مداحان را به گرمی می‌فشاریم.

ایرنا: استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر هیات‌ها و عزاداری‌ها نباشند، نشانی از دین و حوزه و روحانیت نخواهد ماند و ما دست تک‌تک منبری‌ها و مداحان را به گرمی می‌فشاریم.

به گزارش روز شنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در مراسم رونمایی از کتاب «مقتل الحسین(ع)» در مسجد اعظم قم، با بیان این که عاشورا و مرجعیت امروز باعث بقای شیعه شده است افزود: آنچه باعث بقا شده است، یادآوری آنچه بر سیدالشهدا و اصحاب ایشان گذشته است، می باشد و رویارویی فضیلت و رذیلت در عاشورا بیش از هر چیز خود را نشان می دهد.

اگر عزاداری‌ها نباشد نشانی از حوزه نمی‌ماند

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سیدالشهدا(ع) به اطرافیان خود توصیه کردند که آنچه در کربلا می گذرد را نقل کنند و حتی کسانی را برای این کار تعیین کردند.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: اگر این ناقلین و حکایت های کربلا نبود، این رویداد فراموش می شد، اما اگر کارهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، عاشورا ماندگار نمی شد.

وی ادامه داد: ائمه بر این پافشاری کرده اند که عزاداری باید دائم تکرار شود و این ذکر مصیبت ها خاص ایام محرم نبود، امام صادق(ع) در هر بهانه ای عزای امام حسین(ع) را برپا می کردند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نقل قضایای کربلا و روایت آنچه که در کربلا گذشته است، از ابتدا در بین ائمه ما و بعد در بین علما موضوعیت داشته است.

علوی بروجردی خاطرنشان کرد: مقتل خوانی از کارهای مهمی بود که در گذشته بسیار انجام می شد و خوشبختانه در قم هم این کار در حال انجام است و امیدواریم این توسعه وسیع و سراسری باشد؛ البته در عراق این کار توسعه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در جاهای زیادی مردم تجمع می کنند و هیچ اعتراضی به این موضوع نیست، اما به محض اینکه هیئات برگزار می شوند، از طرف های مختلف هجمه وارد می شود؛ البته که رعایت موارد بهداشتی ضروری است، اما نباید دستگاه امام حسین(ع) را تضعیف کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: بنده با اینکه بیان می شود که نباید روضه مکشوف خوانده شود مخالف هستم، چرا که این هایی که بیان می شود، خیلی کمتر از اتفاقاتی است که رقم خورده است.

آیت الله علوی بروجردی مطرح کرد: اگر هیئت ها و عزاداری ها نباشند، نشانی از دین و حوزه و روحانیت نخواهد ماند و ما دست تک تک منبری ها و مداحان را به گرمی می فشاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیر خط فقری

      مردمی که درد مصیبتهای ،، امام حسین (ع) و خاندان ایشان را در 1400 سال گذشته فراموش نکرده اند ،،،، در چند سال فراموش نمی کنند ،،
      فراموش نکنیم ایشان در شب آخر وداع به یاران خود فرمودند ،،،از تاریکی شب استفاده کنید و به خانواده های خود بپیوندید ،،
      این یعنی به فکر مردم و سلامتی آنان بودند ،،
      شرایط فعلی هم ،،همان است ،، تجمعات یعنی کرونا ،،
      عزاداری در منزل نباید اشکال شرعی داشته باشد ،،
      مردم مسلمان ایران ،،هیچگاه شجاعتها و، قهرمانیهای بزرگ مرد آزاده امام حسین (ع) و خاندان پاک ایشان را فراموش نکرده و نخواهد کرد ،،،
      یا علی

    • بدون نام

      به زباله میروید منظور

    • بدون نام

      مرده شور ببردتون عزا خودتونو بگیرم که این قدر نحصید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج