جاباما
۱۱۳۹۲۸۲
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

۲ بار قصاص برای پلنگ سیاه!

دیگر اعضای باند آدمکشی به تحمل زندان های طولانی و تبعید محکوم شدند.

خراسان: با صدور رای قاطعی از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، اعضای باند آدمکش های خطرناک که سرکردگی آن ها را گانگستر مخوف معروف به «پلنگ سیاه» عهده دار بود، به اشد مجازات های قانونی محکوم شدند. به گزارش اختصاصی خراسان، قرار بود «پلنگ سیاه» دو جوان دیگر را به رگبار ببندد.

مقدمات این قتل ها در حالی فراهم شد که جوان مسلح معروف به «پلنگ سیاه» بعد از تحمل هشت سال زندان به جرم دستبرد مسلحانه به طلافروشی در شهرستان باخرز، مرد ۴۵ ساله ای را در تربت جام به رگبار بسته بود و تحت تعقیب پلیس قرار داشت. او برای یک زندگی مخفیانه وارد قوچان شده بود و به عنوان نگهبان در یک کارگاه شن شویی کار می کرد که با «شهاب» آشنا شد.

«شهاب» ماجرای قتل برادرش در منطقه قاسم آباد مشهد را برای «پلنگ سیاه» بازگو کرد و مدعی شد برادر ۳۴ ساله اش اوایل مرداد سال ۹۶ با شلیک مهاجمان مسلح به قتل رسید و او مهاجمان را می شناسد اما تاکنون اقدامی برای دستگیری آن ها نشده است!

۲ بار قصاص برای پلنگ سیاه!

او که روحیات «پلنگ سیاه» را شناخته بود با نشان دادن عکسی از یک جوان، «پلنگ سیاه» را برای گرفتن انتقامی وحشتناک آماده کرد. بدین ترتیب با طرح نقشه ای برنامه ریزی شده، آن ها اتاقی را در یکی از مسافرخانه های خیابان خرمشهر مشهد اجاره کردند تا این که فرصت این انتقام هولناک صبح دوازدهم اردیبهشت سال 97 فراهم شد چرا که قرار بود دو تن از مهاجمان مسلح مورد ادعای شهاب برای پیگیری یک پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی واقع در اطراف میدان تلویزیون بروند.

آن روز «پلنگ سیاه» در مسافرخانه بود، سلاح کلاشینکف خود را آماده کرد و درون یک ساک قرار داد. از سوی دیگر گانگسترهای خطرناک سوار بر یک دستگاه پراید و پژو از مسافرخانه خارج شدند و به سمت بولوار شهید صیاد شیرازی رفتند تا فردی به نام مرتضی را با خود همراه کنند چرا که مرتضی به طور کامل از ماجرا و محل قرار طرف های مقابل اطلاع داشت.

لحظات دلهره آور به کندی سپری می شد اما «پلنگ سیاه» بدون اضطراب و نگرانی در صندلی عقب پراید نشسته بود و به ساک دستی اش می نگریست. «میلاد» (یکی دیگر از اعضای باند گانگسترها) رانندگی پراید نوک مدادی را به عهده داشت. آن ها حدود 15 روز قبل نیز پلاک های یک دستگاه پژو را در خیابان عبدالمطلب سرقت و روی پراید نصب کرده بودند تا شناسایی نشوند.

با وجود این، میلاد سعی می کرد با ماسک بهداشتی چهره اش را بپوشاند. دقایق همچنان سپری می شد تا این که لحظه وحشت فرا رسید. «مرتضی» دوری در اطراف میدان تلویزیون (محل قرار طرف های مقابل) زد و نزد پلنگ سیاه بازگشت. او به یک دستگاه پژو 405 اشاره کرد که در گوشه ای از میدان پارک بود ولی مدعی شد راننده پژو را نشناخته است.

۲ بار قصاص برای پلنگ سیاه!

در همین حال «پلنگ سیاه» ساک دستی را گشود و با بیرون کشیدن کلاشینکف، خیلی خونسرد از پراید پیاده شد و بدون هیچ اضطرابی به طرف پژو ۴۰۵ رفت. یکی از سرنشینان مشغول مکالمه تلفنی با فردی بود که هنوز سر قرار نیامده بود اما «پلنگ سیاه» لوله سلاح را روی شیشه سمت شاگرد گذاشت و به صورت رگباری شلیک کرد. وقتی دید دیگر گلوله ای از سلاح بیرون نمی آید، خشاب را خارج کرد و دوباره آن را جا انداخت و باز هم ماشه را فشرد.

رانندگان خودروهای عبوری از شدت ترس، هر کدام پدال گاز را می فشردند تا از مهلکه بگریزند و برخی دیگر هراسان در گوشه ای متوقف می شدند تا از اصابت گلوله ها در امان بمانند. لحظاتی بعد وقتی «حسن-ق» و «حسین-م» غرق در خون آخرین نفس های خود را می کشیدند، «پلنگ سیاه» به آرامی به طرف پراید رفت و دوباره در صندلی عقب نشست. «میلاد» هم پدال گاز را فشرد و از مشهد خارج شدند.

به دنبال وقوع این جنایت هولناک که موجب ایجاد رعب و وحشت در شهر شده بود بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه، تحقیقات گسترده ای توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد. حدود ۱۶ روز بعد از این ماجرا، کارآگاهان ورزیده اداره جنایی با ردزنی های اطلاعاتی موفق شدند محل اختفای «پلنگ سیاه» در یکی از سوله های روستای نوری در اطراف منطقه خین عرب مشهد را شناسایی کنند.

آنان در یک عملیات غافلگیرانه و با رعایت نکات امنیتی او را در حالی دستگیر کردند که فقط فریاد می زد «من به همه جرایم اعتراف می کنم فقط بگویید چه کسی مرا فروخته است؟! او را حتی در زندان هم می کشم!؟ براساس این گزارش، با انتقال گانگستر مخوف به پلیس آگاهی، دیگر همدستان او نیز در عملیات های جداگانه دستگیر شدند و راز دو قتل وحشتناک را فاش کردند.

پس از تکمیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مشخص شد که ریشه ماجرای قتل در بولوار امامیه مشهد به ارتباط خیابانی با یک زن جوان گره خورده است. شهاب در اعترافات خود از تیراندازی هولناک چند روز قبل از قتل برادرش پرده برداشت و گفت: من با زنی به نام الهام ارتباط داشتم و با او در جاده سنتو قرار گذاشته بودم، وقتی با تاکسی تلفنی به محل قرار رفتم ناگهان سرنشینان یک دستگاه پژو پارس به طرف من تیراندازی کردند که در این حادثه راننده تاکسی مجروح شد ولی روز بعد زمانی که با برادرم سوار پراید بودیم، ناگهان به خاطر همان کینه قبلی به طرف ما تیراندازی کردند که برادرم در آن حادثه به قتل رسید و من بعد از آشنایی با مهدی (پلنگ سیاه) ماجرا را برای او بازگو کردم و با هم نقشه قتل را کشیدیم.

با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرا، پرونده مذکور به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا قضات نام آشنای دستگاه قضایی مشهد به این پرونده جنایی رسیدگی کنند. بنابراین جلسات محاکمه در حالی به ریاست قاضی علی موحدی راد و مستشاری قاضی محمد شجاع پور فدکی آغاز شد که «پلنگ سیاه» و همدستان وی در اولین جلسه محاکمه متوجه شدند هیچ راهی جز بیان حقیقت ماجرا ندارند و طفره رفتن های آنان از بیان جزئیات دو جنایت میدان تلویزیون چاره ساز نیست به همین دلیل گانگستر مخوف معروف به «پلنگ سیاه» مقابل میز عدالت نشست و همه جنایت های خود را با جزئیات تشریح کرد و سپس همدستان او نیز هرکدام به نقش خود در این جنایت وحشتناک اعتراف کردند.

پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه در حضور اولیای دم و وکلای مدافع، درنهایت قضات با تجربه دادگاه وارد شور شدند و رای قاطعی را براساس موازین شرعی و قانونی صادر کردند، چرا که قضات زبده شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی همه ابعاد و زوایای این پرونده جنایی را با ذره بین علم و تخصص و تجربیات قضایی، مورد واکاوی دقیق قرار داده بودند. براساس این رای، «پلنگ سیاه» به اتهام ارتکاب قتل دو مرد مسلمان به دو بار قصاص نفس و به خاطر نگهداری اسلحه و مهمات جنگی به تحمل پنج سال زندان و برای ایراد صدمات غیرکشنده به پرداخت دیه و همچنین ضبط سلاح به نفع دولت محکوم شد.

براساس رای قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی «شهاب» (متهم دیگر) به خاطر معاونت در قتل به تحمل ۲۵ سال زندان، حمل و نگهداری سلاح شکاری به شش ماه حبس و ضبط سلاح و از باب تتمیم مجازات به سه سال تبعید محکوم شد . دادگاه همچنین «میلاد» (راننده پراید) را نیز به تحمل ۲۵ سال زندان به اتهام معاونت در قتل، یک سال زندان برای استفاده از پلاک غیر روی خودرو و دو سال تبعید محکوم کرد.

همچنین حمید (یکی دیگر از اعضای باند گانگسترهای مخوف) به خاطر معاونت در قتل به تحمل ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید و مرتضی (متهم دیگر) با توجه به نقش کم رنگ وی در وقوع جنایت، به تحمل دو سال حبس محکوم شدند اما رای صادر شده از سوی دادگاه قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

رسیدگی به جرایم و جنایت های فرد ۴۳ ساله معروف به «پلنگ سیاه» همچنان در شهرهای محل وقوع جرم در حال رسیدگی است. همچنین مشروح گفت و گوی خراسان با گانگستر معروف به پلنگ سیاه، ۱۳۹۷.۰۳.۱۲ با عنوان « معتاد به آدم کشی هستم» در صفحه ۷ بررسی حوادث منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از سال ۹۶هیچ اقدامی واسه دستگیری نکردن!چه عجله ای بود میزاشتن بیشتر آزاد بمونه چندتا دیگه هم بکشه

    • غلامحسین گلزاری

      النفس و بالنفس

      پاسخ ها

      • کورش ق

        نفس نفس میکنی یوگا برو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج