۱۱۳۹۴۰۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

با فاش شدن مدارک جدیدی در ارتباط با پرونده تخلف مالی منچسترسیتی، به نظر می‌رسد که این باشگاه با کمک ابوظبی میلیون‌ها یورو به این باشگاه تزریق شده تا درآمدهایش را بیشتر نشان دهد.

ورزش سه: اواخر صبح روز سه شنبه ۱۲ آوریل ۲۰۱۱ یک مدیر ارشد در تیم حمایت مالی ورزشی در شرکت هواپیمایی اتحاد ایمیلی را برای یکی از تماس های تجاری اش که در بخش "شراکت" در منچستر سیتی کار می کرد، تهیه کرد.

یک ماه قبل از آن تاریخ منچستر یونایتد با هدایت سر الکس فرگوسن نوزدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را به دست آورده بود و از رکورد ۱۸ قهرمانی لیورپول پیشی گرفت. چلسی در آن فصل با ۷۱ امتیاز نایب قهرمان شد و سیتی با همین تعداد امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

انتظار سیتی که در آن زمان توسط روبرتو مانچینی هدایت می شد، برای کسب عنوان قهرمانی از سال ۱۹۶۸ به بعد به ۴۳ سال افزایش یافته بود، اما با داشتن تعداد زیادی بازیکن تاثیرگذار از جمله جو هارت، وینسنت کمپانی، داوید سیلوا، یحیی توره، گرت بری، جیمز میلنر و کارلوس توز -برنده مشترک کفش طلایی لیگ برتر همراه با دیمیتار برباتو - به نظر می رسید که آنها پشت دروازه های یک رنسانس واقعی هستند.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

شواهد جدید نشان می دهد که سیتی با میلیون ها یورو تخلف قوانین فیر پلی مالی را زیر پا گذاشته

ایمیل اتحاد اینطور شروع شد: "فلانی عزیز... در اینجا به نظر می رسد در مورد بالانس فوق‌العاده هزینه اسپانسری برای فصل 11-2010 سردرگمی هایی وجود دارد."

روزنامه میل که منتشر کننده این ایمیل های جنجالی است اعلام کرده که هویت فرستنده و گیرنده این ایمیل ها را می داند اما توضیح داده که هیچ یک از این دو نفر دیگر برای همان شرکت ها کار نمی کنند.

در ادامه ایمیل آمده: "همانطور که در جریان هستید تعهد اتحاد 4 میلیون پوند (4.8 میلیون یورو) است و مانده باقیمانده (8 میلیون پوند یا 9.6 میلیون یورو) به طور جداگانه توسط اداره امور اجرایی EAA [امارات متحده عربی ] رسیدگی می شود. لطفاً اگر ممکن است این موضوع را به بخش حسابداری خود توضیح دهید و در زمان مناسب آن را مستقیماً با EAA هماهنگ کنید. با احترام."

برای درک بهتر موضوع باید در نظر داشت که طبق تحقیقات مبتنی بر مدارک و شواهد روزنامه میل، منچسترسیتی برای قرارداد اسپانسرشیپ پیراهن این باشگاه در فصل 11-2010 مبلغ 12 میلیون پوند (14.4 میلیون یورو) برای اتحاد فاکتور کرده بود، اما فاکتور حاوی حاشیه نویسی بود که خود خطوط هوایی اتحاد بود در آن سال باید فقط 4 میلیون پوند (4.8 میلیون یورو) پرداخت کند.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

شواهد نشان می دهد که شیخ منصور ترتیب تزریق میلیون ها یورو به سیتی به عنوان "بودجه مبدل را داده است

علاوه بر این طبق گفته منابع و با تکیه بر اسناد، قرارداد پیراهن سیتی-اتحاد در آن زمان که به امضای مدیر عامل وقت سیتی، گری کوک، و مدیرعامل اتحاد، جیمز هوگان رسیده بود، برای اتحاد ۴ میلیون پوند در فصل ۱۱-۲۰۱۰ هزینه برداشت، در فصل قبل ۳ میلیون پوند و در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز ۴.۵ میلیون پوند هزینه برد.

EAA که اختلاف بین ۱۲ میلیون پوند در سال ۱۱-۲۰۱۰ و ۴ میلیون پوند اتحاد را پرداخت می کرد، طبق اطلاعاتی که روی وب سایت آنها موجود است "یک آژانس دولتی تخصصی است که موظف است مشاوره سیاسی استراتژیک به رییس شورای اجرایی ابوظبی، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون عالی فرماندهی نیروهای مسلح امارات متحده عربی، ارائه دهد.

مکاتباتی که توسط وزارت امور خارجه فاش شده و مدارکتی که صحت آنها را ثابت می کند نشان می دهد اتحاد در واقع مبالغی را که سیتی برای آنها فاکتور کرده بود پرداخت نمی کرد، بلکه در واقع یک نهاد دولت امارات متحده عربی که در خدمت شیخ محمد بن زاید آل نهیان بود، پرداخت این هزینه را بر عهده داشت.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

در واقع نه شرکت هواپیمایی اتحاد که نهادی دولتی از امارات متحده عربی فاکتورهای اسپانسرشیپ سیتی را پرداخت می کرد

در معاملاتی که به نظر می رسد مغایر قوانین FFP هستند، مشخص شده که سیتی از حمایت غیرمعمول نهادهای مستقر در امارات بهره مند شده است. اگر برای سالها پول به سیتی وارد می شد تا درآمد آنها را به طور مصنوعی بیشتر جلوه دهد، این موضوع مشکل ایجاد می کرد.

ایمیل ها و اسناد مختلفی که توسط Football Leaks و / یا روزنامه میل به دست آمده است که دال بر این اتفاق است. لیگ برتر بیش از دو سال پیش تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد اما این پرونده تاکنون با اقدامات سیتی در دادگاه به تعویق افتاده است. سیتی از روشن کردن موضوعات متعدد در این پرونده خودداری کرده است.

به اوایل تابستان 2014 برویم؛ یک منبع نزدیک به سیتی در ایمیلی به وزارت امور خارجه ادعا کرد که قرارداد اسپانسرشیپ 10 ساله و 340 میلیون پوندی (408 میلیون یورویی) اتحاد و سیتی در واقع عمدتا توسط اتحاد انجام نمی شود بلکه یک نهاد دولتی امارات از طریق اتحاد بیشتر آن مبلغ را پرداخت می کند.

تقریباً در همان زمان - و این زمانی است که سیتی برای اولین بار به دلیل شکستن قوانین فیرپلی مالی یوفا [FFP] مقصر شناخته شده بود - وزارت امور خارجه از برخی اختلافات در تیم حمایت مالی ورزشی اتحاد در مورد رابطه این شرکت هواپیمایی با سیتی مطلع شد. منبعی که یکی از کارمندان آن تیم را می شناسد گفت که معاملات اسپانسری ورزشی این شرکت هواپیمایی تا آن زمان از همان فرمول پیروی می کرده است.

برنامه اتحاد توافق های کم هزینه با تیم های بزرگ ورزشی در مکان ها و یا رویدادهایی بود که در مسیر هوایی هواپیمایی اتحاد به فرودگاه های بزرگ جهان باشند، مثل باشگاه راگبی هارلی‌کویینز در مسیر هوایی فرودگاه هیترو و ملبورن، و در فوتبال هم باشگاه اوزی رولز در مسیر هوایی ملبورن، یا در آن مسیرهای هوایی قرار بگیرند، مثل قرارداد با تیم فوتبال نیویورک و تیم های ورزشی در واشنگتون.

منابع نزدیک به اتحاد می گویند، در حالی که فرودگاه منچستر مقصد اتحاد بود، نگرانی هایی وجود داشت که اگر استراتژی هدفمند این شرکت تا به امروز جواب داده، پس اتحاد نباید با یک باشگاه معامله هنگفتی انجام دهد.

وزارت امور خارجه در تابستان 2014 در مورد این ادعاها با سیتی صحبت کرد و به آنها گفته شد که این باشگاه نمی تواند این ادعاها را تایید کند. داستان ادامه پیدا نکرد.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

نفر سمت راست: سیمون پیرس مدیر غیر اجرایی سیتی

به تابستان سال ۲۰۲۰ برویم؛ سیتی برای دو فصل از حضور در چمپیونزلیگ توسط یوفا محروم شد. علاوه بر دیگر دلایلی یکی از دلایل محرومیت سیتی "بودجه مبدل" در قراردادهای اسپانسری بود که طی آنها با وجود اینکه گفته می شد اسپانسر ۱۰۰ درصد مبلغ توافق شده را پرداخت می کند، در واقع یک نهاد دیگر بخشی از این هزینه ها را پرداخت می کرد.

این پرونده در آن زمان در مرحله تجدیدنظر در دادگاه داوری ورزش CAS بود و در میان کسانی که از طرف سیتی شهادت می دادند، سیمون پیرس حضور داشت که دارای پست های متعددی در نهادهایی است که در نهایت سیتی را اداره می کردند.

پیرس مدیر غیر اجرایی سیتی و عضو هیئت مدیره شرکت مادر، City Football Group (CFG) است که همچنین مالک سیتی ملبورن نیز هست، جایی که وی نایب رئیس است. او همچنین مدیر چندین شرکت تابعه سیتی و مشاور ارشد سازمان امور اجرایی امارات متحده عربی است.

سال گذشته در دادگاه CAS ، از پیرس پرسیده شد: "آیا تاکنون ترتیب پرداختی را برای اتحاد در رابطه با تعهدات مالی این شرکت در باشگاه فوتبال منچستر سیتی داده اید؟"

پیرس پاسخ داد: "کاملاً به طور قطعی نه."

در سند رسمی حکم CAS گزارش شده است: "آقای پیرس به عنوان یک شاهد غیر قابل اتکا در دادگاه حضور نیافت و در واقع برای تائید ادعاهای یوفا لزوماً باید ثابت می شد که شهادت ایشان نادرست است. این هیئت در نتیجه عدم ارائه شواهدی از سوی یوفا مبنی بر اینکه آقای پیرس در واقع نماینده ADUG (شرکتی تحت کنترل شیخ منصور) است، چنین نتیجه‌گیری را موجه نمی داند. "

چند روز پس از صدور حکم CAS، که سیتی را از داشتن "بودجه مبدل" مبرا کرد و به دلیل عدم همکاری با یوفا ۱۰ میلیون یورو جریمه نقدی برای آنها تعیین کرد، مجله آلمانی اشپیگل مدارک تاکنون دیده نشده ای را منتشر کرد که نشان می داد پیرس شواهدی را به CAS ارائه داده است که با ادعاهای قبلی مغایرت دارد.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

ایمیل های لو رفته توسط FOOTBALL LEAKS و اشپیگل

تمام پرونده های مربوط به سیتی توسط یوفا با انتشار یک سری ایمیل ها توسط اشپیگل در سال 2018 آغاز شده بود که ادعا می کرد عملکرد نادرست سیتی را نشان می دهد. تحقیقات مداوم لیگ برتر درباره سیتی بر اساس همان مطالب اشپیگل انجام شده است.

مدارک جدید منتشر شده توسط اشپیگل با ضمیمه کردن ایمیلی از 16 دسامبر سال 2013 نشان می دادکه پیرس بر خلاف ادعایش در دادگاه در واقع ترتیب پرداختی به اتحاد در رابطه با اسپانسرشیپ سیتی را داده است.

روزنامه میل با توجه به مدارک جدید از مدیران منچسترسیتی خواسته تا در این باره پاسخگو باشند اما در پاسخ تنها به آنها گفته شده که به بیانیه قبلی سیتی رجوع کنند.

در رابطه با ایمیل پیرس مسئولان سیتی گفتند: "به نظر می رسد سوالات و موارد مطرح شده تلاشی بدبینانه برای طرح دعوی علنی و تضعیف پرونده ای است که به طور کامل توسط دادگاه داوری ورزش قضاوت شده است."

این باشگاه همچنین طی سالهای گذشته گزارش اشپیگل را "تلاش سازمان یافته و واضح برای صدمه زدن به اعتبار باشگاه" خوانده بود اما سخنگوی سیتی به این سوال که چه کسی اینکه چه کسی این حرکت را سازماندهی کرده است، پاسخ نداد.

مدارکی که ثابت می‌کند منچسترسیتی تقلب کرده بود

هفته گذشته سیتی سعی کرد تا در مورد یافته های قضات در تحقیقات درخواست تجدید نظر کند

پس از احکام هفته گذشته سه تن از قاضیان ارشد انگلیس مبنی بر اینکه سیتی مانع تحقیقات لیگ برتر شده است، سیتی گفت: "ما به تصمیم دادگاه تجدیدنظر در مورد موضوع داوری احترام می گذاریم. این تصمیم مربوط به دادرسی های در حال انجام است و ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم نظرات خود را ارائه دهیم تا این مراحل کامل شود."

موضع سیتی این است که آنها هیچ قانونی را نقض نکرده اند. با این وجود اکنون می توان فهمید که در بحثی که باشگاه در برابر دادگاه مطرح کرد، آنها اعتراف کرده اند که لیگ برتر ظاهراً مشکوک به وجود تخلفاتی بوده است. تیم حقوقی سیتی گفت: "لیگ برتر ادعا می کند که گزارش های [رسانه ها] حاوی اطلاعاتی است که حاکی از نقض قوانین است."

لیگ برتر از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است و آخرین اظهار نظر آنها در این زمینه در سال ۲۰۱۹ و همچنان قابل رجوع است چرا که تحقیقات آهمچنان در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج