جاباما
۱۱۳۹۵۱۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پایان تلخ ژیمناست ازبک پس از ۲۹ سال

اوکسانا چوسویتینا، ورزشکار ۴۶ ساله دارنده مدال طلای المپیک در سال ۱۹۹۲ میلادی و سه مدال طلای جهان در رشته ژیمناستیک از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

ورزش سه: اوکسانا چوسویتینا، ورزشکار ۴۶ ساله دارنده مدال طلای المپیک در سال ۱۹۹۲ میلادی و سه مدال طلای جهان در رشته ژیمناستیک از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

المپیک توکیو هشتمین حضور اوکسانا چوسویتینا در این بازی‌ها بود و در این خصوص میان ورزشکاران المپیکی رکورددار محسوب می‌شود.

پایان تلخ ژیمناست ازبک پس از ۲۹ سال

ژیمناست ازبکستانی در 46 سالگی از همه قواعد معمول برای حضور در هشتمین بازی های المپیک خود در توکیو سرپیچی کرده بود و خود را با این سن به المپیک رسانده بود اما پس از روز افتتاحیه او با ناکامی در رسیدن به مرحله نهایی مسابقات خداحافظی تلخی کرد.

در حالی که هواداران به دلیل همه گیری کرونا از حضور در این رقابت‌های مهم منع شده بودند، چوسویتینا در روز خداحافظی از تشویق هزاران هوادار محروم ماند. اما با این حال فضای مسابقات به خاطر تشویق ایستاده ای که امروز از مربیان و سایر ژیمناست های ورزشکار دریافت کرد، تحت تاثیر قرار گرفت. چوسویتینا در گفت و گویی که پس از مسابقات انجام داد عنوان کرد: این اشک شادی بود زیرا افراد زیادی از من حمایت می کردند. وی افزود که دوست داشت در حضور تماشاگران به کار خود پایان می‌داد. با وجود ناامیدی از دست دادن فینال، چوسویتینا گفت که موفقیت های عمرش بیش از نتیجه او در توکیو است. او ادامه داد: آماده بودن کامل برای پایان دادن به حرفه خود غیرممکن است.

چوسویتینا که زیر پرچم اتحاد جماهیر شوروی، مسابقه می‌داد پس از فروپاشی شوروی به نمایندگی از کشور زادگاه خود ازبکستان ادامه داد. او بعداً برای آلمان در بازی‌ها شرکت کرد، جایی که برای جستجوی معالجه سرطان خون پسرش نقل مکان کرده بود و پس از آن دوباره به ازبکستان برگشت.

چوسویتینا گفت: اشتیاق شدید به ژیمناستیک است که به طول عمر او در ورزش حرفه ای کمک کرده است. او در المپیک 2012 لندن بازنشستگی خود را اعلام کرد اما فقط 24 ساعت بعد تصمیم خود را تغییر داد و حالا بهدنظر میرسد پس از نه سال اعلام اعلام بازنشستگی او جدی است.

ورزشکار ازبکستان که پنج سال پیش به بازی نهایی المپیک ریو راه یافته بود، گفت: هیچ رازی وجود ندارد. من فقط ژیمناستیک را دوست دارم و هیچ کس مرا مجبور به انجام آن نکرده است. من این کار را با لذت انجام می دهم.

پایان تلخ ژیمناست ازبک پس از ۲۹ سال

چوسویتینا که اکنون با دنیای حرفه ای ژیمناستیک کار خود را تمام کرده است اظهار داشت: می‌خواهم وقت بیشتری به خانواده خود اختصاص دهم و یک باشگاه ورزشی در تاشکند، پایتخت ازبکستان را اداره کند. اما در حال حاضر، فقط قصد دارم در سونا استراحت کنم و یکشنبه شب لباس زیبایی بپوشم تا پایان شگفت انگیز و رکورد دست نیافتنی خود را جشن بگیرم.

وی در پایان با خنده گفت: زمان حضور من در ژیمناستیک طولانی شد. اکنون زمان زیادی برای زندگی‌ام باقی نمانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج