۱۱۳۹۵۵۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

درگیری‌ها در قندهار ۲۲هزار خانواده را آواره کرد

دوست محمد نایاب، رئیس امور مهاجرین ولایت قندهار در جنوب افغانستان می گوید درگیری های اخیر در این ولایت ۲۲ هزار خانواده را مجبور به ترک محل سکونت خود کرده است.

یورو نیوز: دوست محمد نایاب، رئیس امور مهاجرین ولایت قندهار در جنوب افغانستان می گوید درگیری های اخیر در این ولایت ۲۲ هزار خانواده را مجبور به ترک محل سکونت خود کرده است.

به گفته نماینده محلی وزارت امور مهاجرین و عودت دهندگان افغانستان این خانواده ها از مناطق «بی ثبات» در غرب، جنوب و شمال قندهار به سمت مناطق «امن تر» در مرکز این شهر منتقل شده اند. دوست محمد نایاب افزود که چهار اردوگاه در شهر قندهار برای اسکان این خانواده ها درنظر گرفته شده است.

درگیری‌ها در قندهار ۲۲هزار خانواده را آواره کرد

خانواده ها در افغانستان به طور میانگین هفت نفره هستند. به این ترتیب ۲۲ هزار خانواده آواره به معنای جا به جایی حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

این در حالی است که به گفته معاون والی قندهار درگیری ها بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در حومه های غربی، جنوبی و شمالی شهر قندهار ادامه دارد. وی افزود که مقامات ولایت قندهار در حال سازماندهی مجدد کلیه نیروهای امنیتی این ولایت برای مقابله با طالبان هستند.

یکی از افرادی که به دلیل این درگیری ها مجبور به ترک محل سکونت خود شده به خبرگزاری فرانسه گفته که به همراه ۲۰ عضو یک خانواده مجبور به زندگی در محلی شده است که مجهز به سرویس های بهداشتی نیست.

قندهار که دومین شهر پرجمعیت افغانستان محسوب می شود در دوران حکومت طالبان یکی از پایگاه های اصلی این گروه بود. جنگجویان طالبان از دو ماه پیش همزمان با آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان عملیات تهاجمی علیه نیروهای دولتی را آغاز کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج