۱۱۳۹۵۶۸
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه تهران

دکتر سید علی‌محمد برقعی عضو وابسته و رئیس شاخه ماشین‌های کشاورزی گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم و استاد ممتاز دانشگاه تهران در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ایسنا: دکتر سید علی‌محمد برقعی عضو وابسته و رئیس شاخه ماشین‌های کشاورزی گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم و استاد ممتاز دانشگاه تهران در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه تهران

برقعی در سال ۱۳۱۷ در قم به دنیا آمد و دوران تحصیل ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند. بعد از اخذ دیپلم متوسطه در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۰ با رتبه ممتاز مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مکانیک ماشین‌های کشاورزی کسب کرد. یک سال بعد عازم فرانسه شد و در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ دکتری تخصصی منهدسی ماشین‌های کشاورزی از دانشگاه سوربن فرانسه شد. وی بعد از بازگشت به ایران در دانشکده کشاورزی تهران مشغول به خدمت شد و درجات علمی استادیاری را در سال ۱۳۴۷ و دانشیاری را در ۱۳۵۳ طی کرد و در سال ۱۳۶۲ به مرتبه استادی دانشگاه تهران نائل شد.

تدریس دروس مختف رشته ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دکتری از فعالیت‌های آموزشی دکتر برقعی بوده است.

او دوره دکتری مکانیک ماشین‌های کشاورزی در دانشگاه تهران، دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های مکانیک ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی و آزمایشگاه علم مواد در گروه مهندسی ماشین‌های کشاورزی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران را راه‌اندازی کرده است.

از جمله سوابق علمی - اداری دکتر برقعی می‌توان به مدیریت گروه ماشین‌های کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران، ریاست شاخه ماشین‌های کشاورزی فرهنگستان علوم، عضویت در شورای مکانیزاسیون کشاورزی وزارت کشاورزی، عضویت در کمیته هیئت داوران جشنواره خوارزمی، عضویت در شورای علمی کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، عضویت در شورای پژوهش‌های علمی وزارت علوم، عضویت در کمیسیون تدوین استانداردهای ماشین‌های کشاورزی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، عضویت در کمیته هیئت داوران کتاب‌های درسی رشته ماشین‌های کشاورزی مرکز نشر دانشگاهی و عضویت در کمیته تخصصی برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی رشته کشاورزی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. وی همچنین کارشناس رسمی دادگستری بود.

از دکتر برقعی ده‌ها عنوان کتاب و مقاله دانشگاهی و ده‌ها عنوان کتاب برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در رشته مکانیک،‌ ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون که توسط وزارت آموزش و پرورش چاپ شده است، به یادگار مانده است.

وی در سال‌های عضویت وابسته در گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم، علاوه بر ریاست شاخه ماشین‌های کشاورزی، طرح‌های مطالعاتی ارزشمند و دقیقی اجرا کرد و سمینارهای موفقی نیز توسط او و همکارانش برگزار شد.

همکاری در تدوین فرهنگ نوین کشاورزی و منابع طبیعی و جلد نهم آن با عنوان ماشین‌های کشاورزی، شامل تعریف و معادل فارسی واژه‌های علمی، و انتشار آن از دیگر خدمات و فعالیت‌های ارزشمند ایشان در فرهنگستان علوم بوده است.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ضایعه درگذشت شادروان دکتر سیدعلی‌محمد برقعی را به خانواده ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور بخصوص دانشگاه تهران و به اعضای فرهنگستان علوم بخصوص استادان عضو گروه علوم کشاورزی تسلیت می‌گوید و برای استاد فقید علو درجات در درگاه باریتعالی مسألت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج