۱۱۳۹۶۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تحقیر شدید روسیه در توکیو

ورزشکاران روس حق ندارند در المپیک توکیو زیر پرچم کشورشان مسابقه بدهند و اگر هم قهرمان شوند، به جای سرود ملی این کشور، سرود المپیک پخش می‌شود

ایران ورزشی: بازی‌های المپیک آغاز شده و ورزشکاران مختلف به دنبال آن هستند که برای کشورشان افتخارآفرینی کنند اما طرفداران تیزبین متوجه شده‌اند که یکی از تیم‌های حاضر در المپیک، ROC نام دارد. ماجرای این تیم چیست؟

نام ROC مخفف Russian Olympic Comittee یا کمیته المپیک روسیه است. ۳۰۳ ورزشکار از روسیه در این تیم حضور دارند و با پرچم المپیک رقابت می‌کنند، نه اینکه با پرچم کشورشان به میدان بروند.

روسیه قوانین ضد دوپینگ را بارها نقض کرده و مقامات این کشور هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند. آنها ۹/۲۳ میلیون یورو جریمه شده‌اند و بیش از ۱۰۰ ورزشکار روس هم نتوانستند در رقابت‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ شرکت کنند. آنها از حضور در این رقابت‌ها محروم شده بودند.

آژانس ضد دوپینگ روسیه علیه اقدامات آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (WADA) به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد، چرا که این کشور چهار سال از حضور در هر رقابت بین‌المللی یا میزبانی رقابت‌های بین‌المللی محروم شده بود. بعدتر دو سال از محرومیت آنها تعلیقی شد، به شرط آنکه ۴ میلیون یورو جریمه را تا اول جولای می‌پرداختند. این اتفاق افتاد و دو سال از محرومیت آنها تعلیق شد.

کمیته بین‌المللی المپیک به این ترتیب به ورزشکاران روس اجازه داد که بدون ملیت خود در المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت کنند. ورزشکارانی که دوپینگ‌شان منفی شده بود، با پرچم بی‌طرف شرکت کرده‌اند. آنها حق استفاده از پرچم روسیه یا پوشیدن لباس‌های به رنگ پرچم این کشور را ندارند و از لوگوهای روسیه هم نمی‌توانند استفاده کنند.

اگر ورزشکاران روسیه برنده مدال شوند، سرود المپیک پخش خواهد شد. در این صورت، آنها اجازه آن را خواهند یافت که لباس‌هایی با رنگ پرچم روسیه بپوشند، به شرط آنکه نام روسیه روی لباس‌شان نقش نبسته باشد.

در سال ۲۰۱۸، ورزشکاران روس تنها در صورتی می‌توانستند مدال بگیرند که لباس خاکستری به تن می‌کردند.

این ورزشکاران نباید تحت هیچ شرایطی از پرچم، سرود ملی و نمادهای روسیه استفاده کنند و اجازه انتشار تصاویر یا پیام در شبکه‌های اجتماعی را هم ندارند.

همه خبرنگاران باید تیم آنها را «کمیته المپیک روسیه» بخوانند و به همین دلیل است که این اسم را در رقابت‌های امسال می‌بینید.

این اولین باری نیست که ورزشکاران روس مجبور شده‌اند با پرچم بی‌طرف در رقابت‌ها شرکت کنند. المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ‌چانگ هم همین ماجرا را برای‌شان داشت. آنها در آن هنگام تحت نام OAR، یا «ورزشکاران المپیکی از روسیه» در رقابت‌ها حضور یافتند.

کمیته پارالمپیک ۲۰۱۸ سختگیرتر هم بود و تنها در این صورت اجازه حضور ورزشکاران روس را داد که آنها با نام NPA یا ورزشکاران پارالمپیکی بی‌طرف در رقابت‌ها حضور یابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج