۱۱۳۹۶۴۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

جای سینمای کودک در ایران خالی‌ست

تهیه‌کننده فیلم «بام بالا» عنوان کرد که تمایل دارد این فیلم را در صورت وجود شرایط مساعد، مهر یا آبان‌ماه به اکران عمومی درآورد.

خبرگزاری صبا: تهیه‌کننده فیلم «بام بالا» عنوان کرد که تمایل دارد این فیلم را در صورت وجود شرایط مساعد، مهر یا آبان‌ماه به اکران عمومی درآورد.

جای سینمای کودک در ایران خالی‌ست

بهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سید جمال طباطبایی که سومین تجربه او در سینمای کودک است با علام اینکه فیلم آماده نمایش است، توضیح داد: اگر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شود ترجیح می‌دهیم اولین نمایش فیلم در آن جشنواره باشد در غیر این صورت تمایل‌مان به نمایش عمومی «بام بالا» در مهر یا آبان‌ماه است؛ به طور کلی همه چیز به شرایط آینده بستگی دارد.

او درباره علت نامگذاری این فیلم بیان کرد: پیش از این نام فیلم «نُه سالگی» بود اما چون «بام بالا» اسم عروسک حاضر در فیلم است به این نام تغییر دادیم. نام این عروسک معنی خاصی ندارد و چون فیلم در فضای کودک ساخته شده است لزومی به استفاده از نام‌های معنی‌دار در آن نیست زیرا این اسامی از سوی بچه‌ها پذیرفته می‌شوند.

مفید درباره شخصیت عروسکی داستان توضیح داد: «بام بالا» پیرمردی‌ست که متناسب با آرزوی بچه‌ها به دنیای آن‌ها وارد می‌شود، او شخصیتی کاملا فانتزی دارد و براساس آرزویی که بچه قهرمان داستان می‌کند، وارد زندگی‌اش می‌شود.

این فیلمساز درباره داستان فیلم خاطرنشان کرد: داستان درباره یک خواهر و برادر دوقلو است که شب تولدشان متوجه اختلاف موجود میان پدر و مادرشان می‌شوند که نگرانی‌هایی را در آن‌ها به وجود می‌آورد. این ۲ کودک به سهم خود تلاش می‌کنند که اخلافات موجود را حل کنند و پدر و مادرشان را در کنار یکدیگر قرار دهند.

تهیه‌کننده «دزد و پری ۲» در پایان درباره ساخت اثر در حوزه کودک مطرح کرد: فضای فرهنگی کشور ما به داشتن فیلم‌هایی متناسب با ذائقه کودکان نیازمند است. به نظر من این فضای جای کار زیادی دارد، ضمن اینکه باید از حمایت خوبی هم برخوردار باشد. این فضا از نظر بودجه و سرمایه در مضیقه است و محدودیت‌هایی هم برای حضور کودکان در سینما وجود دارد. باید گفت جای این فیلم‌ها در سینمای ایران خالی‌ست و توسط فیلم‌های خارجی پر می‌شود.

حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غمخوار بازیگران بزرگسال و نیوشا علیپور، آریا نرج آبادی، آرمین جداخوانی، آرشام ابری، علی دیده بان بازیگران کودک فیلم «بام بالا» را تشکیل می‌دهند.

عوامل «بام بالا» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: علیرضا نیازی، طراح صحنه و لباس: مرتضی پور حیدری، طراح گریم: احسان روناسی، طراحی و ساخت عروسک: مرضیه محبوب، صدای عروسک: مسعود کرامتی، عروسک گردان: عیسی یوسفی پور، آهنگساز : بامداد افشار، نیوشا قربانی، مدیر تولید: مسعود مهدوی، دستیاراول کارگردان و برنامه ریز: حمیده مقدسی، شاعر: رسول نقوی، جلوه‎های بصری: نیما قپانوری، صداگذاری و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، مدیر مالی: فریبا قشلاقی، روابط عمومی: سپیده کامرانی فر، طراح و سرپرست گروه فرم(حرکت): علی براتی، تدوین: مهدی جودی، منشی صحنه: مریم طریقی نژاد، عکاس: فرازد اسدیان، مدیر تدارکات: سیدرسول سیدحاتمی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج