۱۱۳۹۷۲۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معادلات قهرمانی در نقش جهان چرخید

لحظه‌ای که وحید محمدزاده پشت توپ ایستاد چشم‌های زیادی به پای او و سرنوشت توپی که قرار بود بزند دوخته شده بود.

ایلنا: روز گذشته و در جریان دیدارهای همزمان هفته بیست و نهم لیگ برتر و در اوج هیجان و حساسیت در هم تنیده شده بازی‌ها، دقایق مهم و نفس‌گیری پشت سر گذاشته شد که می‌توانست سرنوشت یک فصل تلاش چند تیم را مشخص کند و اتفاقاتی در این بین دخیل بود که مهم‌ترینش شاید لحظه‌ای بود که وحید محمدزاده پشت توپ قرار گرفت تا ضربه پنالتی را به سمت دروازه پیام نیازمند روانه کند.

برای رسیدن به اهمیت این لحظه نیاز است کمی به عقب برویم تا شرایط چند تیم را بررسی کنیم.

جدول لیگ برتر در پایان هفته بیست و هشتم نشان از رقابت قهرمانی میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان داشت. در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل طلایی پوشان اصفهان ۲ امتیاز عقب تر از پرسپولیس داشتند و برای رسیدن به این تیم نیاز داشتند علاوه بر پیروزی در دربی اصفهان، پرسپولیس هم امتیاز از دست بدهد و بهترین فرصت برای این موضوع دیدار با تراکتور بود.

با این وجود اکثر فوتبالی‌ها شانس عمده قهرمانی را برای پرسپولیس قائل بودند و عقیده داشتند جدا از نتایج سپاهان، شاگردان گل محمدی دو دیدار باقی مانده را پیروز می‌شوند و جام را بالای سر می‌برند. فرضیه‌ای که همچنان پابرجاست ولی روز گذشته برای دقایقی این معادله تغییر کرد.

ذوب آهن اصفهان هم در حالی پا به مسابقه با سپاهان گذاشت که به اندازه تیم همشهری سه امتیاز بازی برایش مهم و حیاتی بود. شکست در دیدار هفته بیست و هشتم مقابل نساجی این تیم را همچنان در خطر سقوط نگه داشته بود و شکست در دربی می‌توانست عواقب سنگینی داشته باشد پس چیزی برای از دست دادن نداشت.

ذوبی ها بازی را خوب شروع کرده و تحت کنترل داشتند و به نظر می‌رسید سپاهان توانایی باز کردن دروازه این تیم را ندارد ولی شوت مهلک امید نورافکن از روی ضربه ایستگاهی و مغلوب شدن مهدی امینی معادلات بازی را تغییر داد و سپاهان از حریف خود پیش افتاد. دقایقی بعد بود که از تهران خبر رسید تراکتور به وسیله پیمان بابایی دروازه پرسپولیس را باز کرده. تا آنجا نتیجه شکست پرسپولیس و برتری سپاهان را رقم زده بود و نشان از جابجایی قدرت در صدر جدول را داشت. سپاهان برای دقایقی به صدر جدول صعود کرد و رویای جام را در سر می‌پروراند.

اما در اواسط نیمه دوم مهدی عبدی کار را برای پرسپولس به تساوی کشاند تا معادله کمی تغییر کند. ۴ دقیقه بعد گل دوم هم به ثمر رسید تا پرسپولیس به جایگاه سابق خودش برگردد و همان لحظه اتفاقی در نقش جهان رخ داد که می‌توانست همه چیز را ۱۸۰ درجه برعکس کند و باعث شود در همان هفته کار قهرمانی یک سره شود. سرنگون شدن بازیکن ذوب آهن در محوطه جریمه سپاهان و اعلام ضربه پنالتی. وحید محمدزاده، کاپیتان گاندوها پشت توپ قرار گرفت تا با باز کردن دروازه طلایی پوشان هم به ماندن این تیم کمک کند و هم اندک شانس باقی مانده برای قهرمانی تیم همشهری را از بین ببرد.

ضربه محمدزاده به توپ خوب بود و توانست نیازمند را هم فریب دهد ولی زاویه توپ کمی زیاد بود و چند سانتیمتر بالاتر از جایی بود که باید می‌رفت و به جای چسبیدن به تور، به تیر دروازه برخورد کرد.

این ضربه آب سردی بود بر پیکر ذوبی ها و البته پرسپولیسی هایی که منتظر تمام شدن کار رقابت با سپاهان و گرفتن جشن قهرمانی در آزادی بودند.

سپاهان برتری خود را حفظ کرد و گل دوم را هم زد تا همچنان شانس قهرمانی داشته باشد و کار ذوب آهن برای بقا گره خورد و به هفته پایانی رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج