جاباما
۱۱۳۹۷۲۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اسکیت‌برد، جذاب‌ترین رشته توکیو ۲۰۲۰ شد

در اسکیت‌برد که برای اولین دوره در مسابقات المپیک برگزار می‌شود، شاهد مدال‌آوری نوجوانان و جوانان بسیاری بوده‌ایم و حتی یک دختربچه ۱۳ ساله ژاپنی هم قهرمان شده است.

خبرورزشی: یکی از بهترین تصمیم‌های کمیته بین‌المللی المپیک افزودن رشته اسکیت‌برد به مسابقات بود و در توکیو ۲۰۲۰ دیدیم که این رشته ورزشی تبدیل به یکی از جذاب‌ترین‌ها و در عین حال جوان‌ترین مسابقات شده است. فقط حیف که از حضور تماشاگر خبری نیست تا از هنرنمایی نوجوانان و جوانانی که از کوچه و خیابان‌های سرتاسر دنیا به المپیک آمده‌اند، لذت ببرند.

رقابت‌های اسکیت‌برد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دو ماده خیابان و پارک برگزار می‌شود و مسابقات خیابانی را پشت سر گذاشته‌ایم که پسر و دختر قهرمان هردو ژاپنی بوده‌اند.

سن شگفت‌انگیز مدال‌آوران

مرور نام و سن و سال ورزشکاران این رشته واقعاً ما را شگفت‌زده می‌کند. وقتی حدود ۲۰ سال برای دیگر رشته‌ها جوان و شگفتی‌ساز تلقی می‌شود، در اسکیت‌برد مسن‌ترین طلایی فقط ۲۲ سال سن دارد! در این رشته ورزشی جوان‌ترین قهرمان که ۱۳ ساله بود هم معرفی شد.

در بخش مردان، یوتو هوریگومه از ژاپن با کسب ۳۷٫۱۸ امتیاز قهرمان شد. او در مسابقات خیابانی و مسابقات جهانی مدال طلا داشته. هوریگومه ۲۲ ساله است و یکی از باتجربه‌های اسکیت‌برد به شمار می‌رود. کلوین هوفلر از برزیل مدال نقره را گرفت. او با ۲۷ سال سن یکی از مسن‌ترین‌های اسکیت‌برد به شمار می‌رود و ۳۶٫۱۵ امتیاز کسب کرد. جاگر ایتون از آمریکا با ۲۰ سال سن به مدال برنز رسید. جاگر هم ۳۵٫۳۵ امتیاز گرفت.

اسکیت‌برد، جذاب‌ترین رشته توکیو ۲۰۲۰ شد

در بخش زنان، قهرمان ما را شگفت‌زده کرد و المپیک را تحت‌تأثیر قرار داد. مومیجی نیشیا از ژاپن ۱۵٫۲۶ امتیاز گرفت و به مدال طلا رسید. مومیجی فقط ۱۳ سال سن دارد و رکورد نادیا کومانچی جوان‌ترین طلایی تاریخ المپیک را شکست. جالب است بدانید نفر دوم از مومیجی هم چند ماه کوچک‌تر است. رایسا لئال از برزیل متولد سال ۲۰۰۸ است و او هم فقط ۱۳ سال سن دارد که به مدال نقره رسید. رایسا ۱۴٫۶۴ امتیاز به‌دست آورد. نفر سوم هم فونا ناکایاما از ژاپن بود که او هم ۱۶ سال سن دارد. فونا هم ۱۴٫۴۹ امتیاز کسب کرد.

اسکیت‌برد، جذاب‌ترین رشته توکیو ۲۰۲۰ شد

کوچولوهای شگفتی‌ساز

بعد از این که مدال‌های بخش زنان اسکیت‌برد توکیو ۲۰۲۰ توضیع شد، سایت کمیته بین‌المللی المپیک عکس‌هایی از بچه‌های مدال‌آور منتشر کرد و نشان داد همه آن‌ها از خیابان به المپیک آمده‌اند و حالا مدال گرفته‌اند. به‌خصوص دخترانی که هنوز ۱۷ ساله هم نشده‌اند و حالا برای کشورشان افتخارآفرین هستند. جالب بود که ورزشکاران ژاپنی در این رشته قدرتمند ظاهر شدند و از ۶ مدالی که در اسکیت‌برد خیابانی اهدا شده، ۳ مدال به ژاپنی‌ها رسید.

به نظر می‌رسد در بخش پارک هم باید شاهد شگفتی‌های جدیدی باشیم و این رشته جذاب کوچولوهای قهرمان دیگری را معرفی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج