جاباما
۱۱۳۹۸۱۱
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

چند درصد ایرانیان بالای ۶۵سال بی‌دندان هستند؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال ایرانی بی‌دندان هستند که جای تاسف دارد.

ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال ایرانی بی‌دندان هستند که جای تاسف دارد.

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری نیل به آرمان مرجعیت جهانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حیطه درمان های پالپ زنده که در این دانشگاه برگزار شد. اظهار داشت: هر ایرانی ۶ دندان پوسیده در دهان دارد.

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ سالگی و قبل از ۱۸ سالگی که سنین نوجوانی محسوب می شود، تعداد دندان های پوسیده افراد بین ۲ تا ۵ دندان می رسد.

زالی افزود: ۸۷ درصد کودکان ایرانی زیر ۶ سال دندان پوسیده دارند .

وی ادامه داد: نگاه مردم به دندان شیری نگاه غیر علمی است و تصور می کنند که دندان شیری یک دندان موقت قابل جایگزین است.

زالی افزود: همانطوریکه دندان دایمی باید مورد مراقبت های جدی قرار گیرد از دندان های شیری هم باید مراقبت شود.
وی تاکید کرد: پوسیدگی دندان موضوع مبتلابه جامعه ایرانی است و به دلایل بسیار متعدد، دندان به عنوان یک موضوع جدی حوزه سلامت باید در نظر گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری دندان ها با آموزش همگانی و ترویج آموزش در رسانه ها قابل انجام است .

زالی اظهار کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید صبورانه و مستمر فعالیت کرد حال پس از ۱۵ سال کار تیمی شبانه روزی در دانشکده و پژوهشکده علوم دندانی این مرجعیت حاصل شده است و تجلی آن ثبت این دستاورد علمی در کتب مرجع جهانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیانیه انجمن آندودنتیکس آمریکا درباره این روش درمانی،-نیل به آرمان مرجعیت جهانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حیطه درمان های پالپ زنده- یادآور شد: انجمن های علمی حوزه سلامت در آمریکا از جایگاه برجسته علمی برخوردارند و اگر عبارتی را در عرصه جهانی اعلام کنند، آن موضوع از وجاهت بالایی برخوردار است.

زالی درباره این دستاورد علمی، درمانی و خدماتی که توسط محققان دانشکده دندانپزشکی محقق شده است، اظهار کرد: این دستاورد امروز در زمینه مستندسازی و ثبت مدارج جهانی استاندارد مثل ثبت پتنت با فاصله قابل توجهی نسبت به هم ترازان خود قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی در رقابت های بین المللی، نسبت به حرکت تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مسیر رسیدن به مرجعیت علمی ابراز امیدواری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج