۱۱۳۹۸۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شناسایی تومور‌های مغزی با کمک کلاه‌ مخصوص

دانشمندان تا به امروز موفق به شناسایی تومورهای مغزی با کمک کلاه‌های مخصوص و هوش مصنوعی شده بودند، اما حالا توانسته‌اند قدمی در راستای درمان آن‌ها بردارند. پژوهشگران در دستاورد اخیرشان از یک کلاه با امکان تولید میدان مغناطیسی استفاده کرده‌اند که اندازه یک تومور مغزی کشنده را یک سوم کاهش داده است.

دیجیاتو: دانشمندان تا به امروز موفق به شناسایی تومورهای مغزی با کمک کلاه‌های مخصوص و هوش مصنوعی شده بودند، اما حالا توانسته‌اند قدمی در راستای درمان آن‌ها بردارند. پژوهشگران در دستاورد اخیرشان از یک کلاه با امکان تولید میدان مغناطیسی استفاده کرده‌اند که اندازه یک تومور مغزی کشنده را یک سوم کاهش داده است.

اگرچه این بیمار ۵۳ ساله در نهایت به دلیل جراحت غیرمرتبط جانش را از دست داده، اما تشریح مغز این فرد نشان داده که روش مورد استفاده دانشمندان توانسته ۳۱ درصد از حجم این تومور را در مدت زمان کوتاهی کاهش دهد. این اولین باری است که دانشمندان با یک روش غیرتهاجمی توانسته‌اند به سراغ درمان نوعی سرطان کشنده مغز به نام «گلیوبلاستوما» بروند.

شناسایی تومور‌های مغزی با کمک کلاه‌ مخصوص

کلاه مورد استفاده دانشمندان به ۳ آهن‌ربای چرخان مجهز است که به یک کنترل‌کننده الکترونیکی مبتنی بر ریزپردازنده متصل شده و توسط باتری قابل شارژ کار می‌کند. به عنوان بخشی از درمان، بیمار به مدت ۵ هفته در کلینیک و سپس در خانه این دستگاه را پوشیده بود.

میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط کلاه در ابتدا به مدت ۲ ساعت روی فرد اعمال می‌شد و سپس حداکثر به ۶ ساعت در روز افزایش پیدا کرد. در نهایت پس از گذشت این مدت زمان، حجم و جرم تومور مغزی این بیماری یک سوم کاهش پیدا کرد و ظاهرا ارتباطی میان مدت زمان درمان و کاهش ابعاد تومور وجود داشته است.

مخترعین این دستگاه که از FDA برای درمان کمکی تاییدیه دریافت کرده، ادعا می‌کنند که این روش می‌تواند روزی بدون نیاز به پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی، به درمان سرطان مغز کمک کند:

«نتایج ما دنیای جدیدی برای درمان‌های غیرتهاجمی و غیرسمی ایجاد می‌کند و احتمالات هیجان‌انگیز زیادی برای آینده وجود دارد.»

حالا باید پژوهش‌های بیشتری روی این کلاه صورت بگیرد تا مشخص شود تا چه اندازه می‌توان برای درمان سرطان مغز روی آن حساب باز کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج