۱۱۳۹۸۶۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اولین کامبک فصل استقلال؛ باز هم با مجیدی

تبدیل شکست یک بر صفر برابر نساجی به برد ۱-۳، اولین کامبک کامل استقلال در لیگ بیستم را رقم زد.

فوتبالی: تبدیل شکست یک بر صفر برابر نساجی به برد ۱-۳، اولین کامبک کامل استقلال در لیگ بیستم را رقم زد.

البته می‌توان برای تعریف کامبک یعنی برگشتن به بازی و نتیجه، فرار از شکست و تبدیل آن به تساوی را هم ملاک قرار داد ولی در اصل، تبدیل شکست به برد را باید برای این واژه در نظر گرفت. این برای سومین بار بود که استقلال در لیگ بیستم، گل اول را می‌خورد ولی درنهایت با امتیاز از زمین خارج می‌شود: ۲ مساوی و یک برد.

اولین کامبک فصل استقلال؛ باز هم با مجیدی

استقلال در لیگ بیستم، 7 بار گل اول بازی وارد دروازه‌اش شد ولی تنها یک بار با دست پر و 3 امتیاز کامل زمین را ترک کرد که در هفته بیست و نهم و برابر نساجی در قائمشهر بود. این فصل در 2 بازی هم استقلال بعد از خوردن گل اول، موفق شد گل مساوی را بزند و با امتیاز از زمین بیرون بیاید. هر دوی این بازیها، در زمان فکری بود شامل تساوی یک بر یک برابر نفت در مسجدسلیمان و مس در رفسنجان. در 4 بازی هم، استقلال بعد از خوردن گل اول نتوانست کاری بکند و به بازی برگردد و شکست خورد: سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس و سایپا. طعنه آمیز اینکه استقلال در هیچکدام از این 4 بازی حتی یک گل هم نزد. اگر جدولی با موضوع کامبک بعد از خوردن گل اول در این فصل تشکیل بدهیم، استقلال با 5 امتیاز روی پله یازدهمش می ایستد که اصلا آمار خوبی نیست.

این آمار از آن جهت خوب نیست که استقلال در لیگ نوزدهم، بهترین تیم از نظر برگشتن به بازی بود با گرفتن 12 امتیاز. آبی ها در فصل قبل، 9 بار گل اول را خوردند و از رقیب عقب افتادند اما در 3 بازی کامبک کامل زدند و صاحب هر 3 امتیاز شدند: تراکتور در تبریز، نفت مسجدسلیمان در تهران و شاهین در بوشهر. در 3 بازی هم، استقلال بعد از خوردن گل اول، در نهایت بازی را مساوی کرد: سپاهان در اصفهان، شهر خودرو در مشهد و پیکان.

کامبک زدن استقلال اما گویا ربط ویژه‌ای به فرهاد مجیدی دارد. از 4 کامبک کامل استقلال در دو فصل اخیر (یعنی تبدیل باخت به برد)، 3 مورد وقتی رقم خورده که فرهاد مجیدی روی نیمکت بوده: نفت در تهران، شاهین در بوشهر و نساجی در قائمشهر. این درحالیست که مثلا آمار کامبک کامل استراماچونی تنها یکی است چون استقلال مدل ایتالیایی، اصلا به حریفش اجازه نفس کشیدن نمی‌داد و همان دقایق ابتدایی، کارش را یکسره می‌کرد. اگر هم ملاک را امتیاز گرفتن در بازیهایی قرار بدهیم که گل اول وارد دروازه استقلال شده، از مجموع 9 بازی با چنین مختصاتی در لیگ های 19 و 20، 5 مرتبه‌اش با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت بوده است.

عکس خبر مربوط به خبرگزاری فارس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج