جاباما
۱۱۳۹۹۵۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

سیدصالحی: کار پرسپولیس راحت‌تر از سپاهان است

وقتی تکلیف قهرمانی به روز آخر می‌کشد مفهومش این است که هیجان فوتبال به اوجش رسیده و حالا انگیزه تیم‌ها تعیین‌کننده سرنوشت لیگ خواهد بود. درست است که یک‌بار سپاهان قهرمانی را در دقیقه ۹۷ به پرسپولیس واگذار کرد، اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و برای همین هیجان لیگ حالا زیادتر از قبل شده است.

فرهیختگان: سپاهان اصفهان در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف استقلال برود و مقابل تیم سوم جدول باید به دنبال پیشی‌گرفتن از پرسپولیس و رسیدن به‌عنوان قهرمانی این فصل لیگ برتر برود. قرمزها هم میهمان پیکان خواهند بود و با پیروزی قهرمانی را قطعی می‌کنند. این ۲ رقابت سخت ما را برآن داشت تا به سراغ بازیکنی برویم که سابقه حضور در همه این تیم‌ها را داشته است. این بازیکن پیشین فوتبال سال‌ها در خط حمله تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و البته پیکان و تراکتورسازی هم بازی کرده و حالا تیم‌های سابقش برای رسیدن به قهرمانی باید مقابل دیگر تیم‌های سابق این بازیکن قرار بگیرند! گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مهدی سیدصالحی را در ادامه می‌خوانید.

فکر می‌کنید این بار جام قهرمانی به کدام تیم لبخند می‌زند؟

با تمام احترامی که برای همه تیم‌های لیگ برتر قایل هستم باید بگویم تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به خوبی توانستند خود را از دیگر تیم‌های لیگ برتری جدا کنند و رقابت بر سر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند. در این میان سپاهان در مقطعی دچار لغزش شد تا پرسپولیس بتواند صدر را از آن خود کند و تا امروز هم اجازه نداده که صدرنشینی‌اش را از دست بدهد. پرسپولیس تا اینجای کار علاوه‌بر حفظ صدرنشینی توانسته تفاضل گل خود را نیز بهتر کند تا از این بابت هم شرایط امن‌تری برای خودش ایجاد کرده باشد. آنچه که جدول به ما نشان می‌دهد این است که شانس قهرمان شدن پرسپولیس بیشتر از سپاهان است اما فوتبال اصلا قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان به راحتی گفت کدام تیم قهرمان خواهد شد.

سپاهان خاطره خوبی از رقابت در بازی آخر برای کسب جام ندارد.

بله، اما این هم از هیجان فوتبال است. وقتی تکلیف قهرمانی به روز آخر می‌کشد مفهومش این است که هیجان فوتبال به اوجش رسیده و حالا ‌انگیزه تیم‌ها تعیین‌کننده سرنوشت لیگ خواهد بود. درست است که یک‌بار سپاهان قهرمانی را در دقیقه ۹۷ به پرسپولیس واگذار کرد اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و برای همین هیجان لیگ حالا زیادتر از قبل شده است.

این هیجان بدون حضور طرفداران فوتبال چه فایده‌ای دارد؟

سطح فوتبال ما و همه دنیا به خاطر شیوع بیماری کرونا قطعا افت کرده است و تیم‌ها با استرس زیاد در مسابقات حاضر می‌شوند. اعضای هر تیم با استرس و نگرانی ناشی از احتمال ابتلا به کرونا و خانه‌نشینی یا از دست دادن فصل روزهای خود را سپری می‌کنند و دائم باید نگران تست‌ها و حتی قرنطینه شدن باشند. در این میان نبود هواداران هم قطعا در این افت کیفیت نقش دارد. فوتبال تمام زیبایی‌اش به تماشاگرانش است و تیم‌ها می‌خواهند از همه ابزار میزبانی خود که یکی از آنها همین هواداران هستند بهره ببرند. به هر حال فعلا شرایط چنین است و با این وجود باز هم هیجان درونی طرفداران تیم‌ها می‌توانند روی عملکرد پرسپولیس و سپاهان اثر مثبت بگذارد.

شما هم در پرسپولیس بازی کردید هم در سپاهان. در تیم‌های حریف این 2 تیم هم حضور داشتید. خودتان دوست دارید کدام تیم موفق شود و قهرمانی به کدام تیم برسد؟

من یک‌بار در مصاحبه‌ای گفتم کری‌خواندن برای پیشکسوت نیست و حق هواداران تیم‌هاست که در کمال احترام به تیم‌ها و هواداران‌شان کری بخوانند. وظیفه پیشکسوت این است که در مورد مسائل فنی نظر بدهد و علاقه شخصی آنها نباید منجر به صحبت‌های مغرضانه نسبت به دیگر تیم‌ها شود. متاسفانه برخی برای جلب توجه کردن یا جمع کردن فالوئر از منطق فوتبال دور می‌شوند، اما من پیشکسوت وظیفه دارم در مورد حقانیت فوتبال صحبت کنم.

با این حال بین اهالی فوتبال این‌طور جا افتاده که شما بیشتر طرفدار سپاهان هستید!

تا پیش از دهه ۸۰ فوتبال ایران دو قطبی بود و همه بازیکنان برای رسیدن به تیم ملی دوست داشتند در پرسپولیس و استقلال بازی کنند اما بعدا تیم سپاهان فوتبال را از این حالت دو قطبی خارج کرد. من را سید سپاهان خطاب کردند و شناختند و با این تیم به فوتبال ایران معرفی شدم و به مقام آقای‌گلی و نایب‌قهرمانی آسیا هم رسیدم. بچه تهران هستم اما فوتبالم را به سپاهان مدیونم و خانه اول من این تیم است. با این وجود با احترام از همه تیم‌ها یاد می‌کنم و امیدوارم روزی این طرز تفکر در هواداران فوتبال ما هم جا بیفتد.

نتیجه روز آخر را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

روی کاغذ پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. تفاضل گل و امتیازش از سپاهان بالاتر است و روز آخر باید به مصاف پیکان برود اما سپاهان با استقلال بازی دارد ولی اتفاقات فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. پیکان این شانس را هرچند کم در اختیار دارد که درصورت نتیجه نگرفتن رقبایش سهمیه آسیا را کسب کند. استقلال هم تیم بسیار قدرتمندی است که از زمان حضور فرهاد مجیدی مشکلات دفاعی‌اش را حل کرده و تیمی قوی نشان داده است. پس خیلی راحت نمی‌توان گفت چه تیم قهرمان خواهد بود. باید تا لحظه آخر منتظر بمانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزيزم قهرماني شله زرد رو توخواب هم نمي بيني

    • حسن باقری

      نه خداوکیلی دمت گرم غیب میگیا. باریکلله

    • بی نام

      قشنگ معلومه شله زردیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج