۱۱۳۹۹۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

استخدام‌کنندگان اعتبار شما را ارزیابی می‌کنند

بسیاری از افراد مصاحبه کننده قبل از مصاحبه رودر رو با شما، تحقیقات اینترنتی را در مورد شما انجام می دهند. بنابراین هرچه به حضور آنلاین خوتان بیشتر توجه کنید شانس شما برای داشتن شغل مورد نظر بیشتر می شود.

بازار خبر: دوست دارید بدانید که ۸۰ درصد افراد مصاحبه‌کننده قبل از اینکه شما را برای مصاحبه کاری دعوت کنند چه‌کاری می‌کنند؟

آن‌ها نام شما را در گوگل جستجو می‌کنند. اگر دانستن این موضوع شما را غافلگیر کرده است، حتماً به ادامه این مطلب توجه کنید.

در بازار امروزی استخدام، افراد مصاحبه‌کننده و استخدام‌کننده به شفافیت و صداقت کاندیداها اهمیت زیادی می‌دهند؛ بنابراین داشتن یک وجهه شخصی آنلاین که پاک و صادق باشد یکی از اقداماتی است که هر جویای کاری باید به آن توجه کند.

هنگامی‌که استخدام‌کنندگان نام شما را در موتور جستجوی گوگل وارد می‌کنند قصدشان از ابتدا پیدا کردن نکات و جنبه‌های منفی از شما نیست. درواقع آن‌ها تنها می‌خواهند قبل از مصاحبه رودررو اطلاعات بیشتری از شما کسب کنند و شما را بیشتر بشناسند.

بنابراین اهمیت دادن به حضور شما در رسانه‌های آنلاین از نکاتی است که در پروسه یافتن شغل مناسب نباید نادیده گرفته شود.

استخدام‌کنندگان اعتبار شما را ارزیابی می‌کنند

در ادامه این مطلب به نکاتی که استخدام‌کنندگان در جستجوی آنلاین به آن‌ها توجه می‌کنند اشاره خواهیم کرد.

۱. یک تصویر حرفه‌ای و مناسب

استخدام‌کنندگان تا جای ممکن دوست دارند با وضعیت ظاهری و چهره کاندیدای شغل موردنظر آشنایی داشته باشند؛ بنابراین مطمئن شوید که تصاویر موجود از شما در اینترنت تا جای ممکن حرفه‌ای و موجه باشد. اجازه ندهید که عکس‌های شخصی و به‌اصطلاح خودمانی شما در معرض دید عمومی قرار داشته باشد. این به این معنی نیست که عکس شما حتماً باید توسط عکاس حرفه‌ای گرفته شده باشد. همین‌که تصویر شما با یک لباس مناسب و در موقعیتی مناسب با نور کافی باشد کفایت می‌کند.

۲. سوابق، نمونه کار و مشخصات شما (پورتفولیو آنلاین)

نکته بعدی که افراد مصاحبه‌کننده در جستجوی آنلاین شما به آن توجه می‌کنند این است که چه مقدار از سوابق و نمونه کارهای انجام شده توسط شما در اینترنت وجود دارد. یک پرتوفولیو آنلاین می‌تواند ابزار مناسبی در این زمینه باشد. بدین طریق می‌توانید توانایی‌ها و دستاوردهای خود را به بهترین نحو در معرض دید قرار دهید و نکات موجود در رزومه خود را ثابت کنید؛ بنابراین افراد استخدام‌کننده دید بهتر و روشن‌تری از شما و توانایی‌های شما که موردنیاز شرکتشان است خواهند داشت.

۳. مقدار حضور شما در دنیای اینترنت

استخدام‌کننده‌ها و مصاحبه‌کننده‌ها می‌خواهند بدانند که حضور شما در دنیای اینترنت و تعامل شما با دیگر رسانه‌های آنلاین به چه میزان است. مطالعات نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد که قصد استخدام و جذب نیروی مناسب را دارند به منابع آنلاین و بنگاه‌های آنلاین ثبت رزومه و استخدام مراجعه می‌کنند. این بدین معنی است که یکی از مهم‌ترین کارها در پروسه جستجوی شغل مناسب داشتن تعامل کافی با انواع وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین در حوزه ثبت پروفایل و رزومه کاری است. اگر در زمینه ارائه خودتان به‌صورت آنلاین فعال نباشید پتانسیل جذب شما به‌عنوان یک نیروی کار توسط استخدام‌کنندگان تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

۴. شخصیت و رفتار شما

مصاحبه‌کنندگان و استخدام‌کنندگان نه‌تنها به دنبال صلاحیت‌ها و قابلیت‌های کاری شما هستند بلکه به شخصیت، رفتار و هماهنگی شما بافرهنگ محیط کار خود نیز توجه می‌کنند. ازاین‌رو یکی دیگر از اهداف این افراد برای جستجوی آنلاین شما شناخت بیشتر و ارزیابی شما از لحاظ شخصیتی و رفتاری است. بنابراین مراقب مطالبی که توسط خودتان در اینترنت منتشر می‌کنید باشید. حتی نظرات شما که بر روی مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران وجود دارد نیز می‌تواند توسط این افراد مورد ارزیابی قرار بگیرد و در تصمیم آن‌ها نسبت به شما تأثیر داشته باشد. سعی کنید تا جای ممکن مطالبی که به نظرتان شخصی و نامناسب است را حذف کرده و یا از دسترس عمومی خارج کنید.

حرف آخر - استخدام‌کنندگان اعتبار شما را ارزیابی می‌کنند

درنهایت هدف افراد مصاحبه‌کننده از جستجوی نام شما در گوگل این است که بدانند آیا شما در واقعیت نیز مانند آنچه در رزومه و نامه درخواست کاریتان ذکر کرده‌اید حرفه‌ای و بااعتبار هستید یا خیر. با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده در بالا این افراد تشخیص می‌دهند که آیا کاندیدای مناسبی برای موقعیت شغلی موردنظر هستید یا خیر.

هرچه بیشتر به وجهه و حضور آنلاین خودتان اهمیت دهید احتمال اینکه برای مصاحبه دعوت شوید و شغل موردنظر را به دست بیاورید بیشتر می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج