جاباما
۱۱۴۰۰۳۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترابیان: بازی با پیکان اصلا راحت نیست

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازی راحتی مقابل پیکان ندارد، اما اگر پختگی و با برنامه بودن دیدار با تراکتور را مقابل پیکان داشته باشد مشکلی خاصی برای کسب ۳ امتیاز ندارد.

خبرگزاری فارس: رضا ترابیان درباره برتری سه بر یک پرسپولیس مقابل تراکتور در هفته بیست و نهم لیگ برتر اظهار داشت: این تیم شروع خیلی خوبی داشت و از ابتدا با انگیزه زیاد، برای کسب سه امتیاز به زمین رفت. برنامه‌‌های زیادی هم برای گلزنی داشت و خیلی خوب توپ را به حرکت درآورد. کارهای ترکیبی، تعویض منطقه بازی با ارسال از چپ و راست و استفاده از عمق دفاع حریف جزو این برنامه‌ها بود. پرسپولیس در نیمه اول موقعیت‌های عالی خلق کرد اما نتوانست از آنها استفاده کند.

وی افزود: این روند در نیمه دوم هم ادامه یافت اما همانگونه که تراکتور در نیمه اول با خلق موقعیت تک به تک پرسپولیس را غافلگیر کرد، در نیمه دوم هم با گل پیمان بابایی این موضوع را تکرار کرد. پس از آن گل حس کردم پرسپولیس به هم می‌ریزد و فقط رو به ارسال‌های مستقیم می‌آورد زیرا در بازی همزمان سپاهان یک بر صفر از ذوب‌آهن جلو بود اما خدا را شکر نظم تیمی و شرایط خوب روحی و فنی اش را حفظ کرد.

بازیکن اسبق پرسپولیس اضافه کرد: تعویض های خوب یحیی گل‌محمدی در نیمه دوم به تیم کمک کرد تا در آرامش گل خورده را جبران کرده و با فشار آوردن به حریف و استفاد از عمق و کناره‌های تیم تراکتور ۳ گل به ثمر برساند. پرسپولیس در این مسابقه مزد خوبی از حفظ نظم و تمرکز خود گرفت و اگر دقت بیشتری در زدن ضربات نهایی داشت می‌توانست با گل‌های بیشتر حریفش را شکست بدهد. در این بازی پرفشار برخی نفرات مثل احمد نوراللهی دوندگی زیادی داشتند. هرچند این بازیکن موقعیت‌هایی از دست داد اما دلیل به دست آوردن این فرصت‌ها، دوندگی‌ زیادش و قرار گرفتن در محل مناسب بود که با نداشتن تمرکز نتوانست از آنها استفاده کند.

ترابیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با وجود عطش پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی به نظر می‌رسد این تیم کار سختی مقابل پیکان که در ۹ هفته اخیر شکست‌ناپذیر بوده داشته باشد، عنوان کرد: پیکان در هفته‌های اخیر تیم خیلی خوبی شده. مهدی تارتار هم از مربیان جوان و خوب کشورمان است که همیشه تیم‌های خوبی درست کرده. پرسپولیس بازی راحتی ندارد اما اگر پختگی و با برنامه بودن دیدار با تراکتور را مقابل پیکان ادامه داده و در روزهای باقی‌مانده تا آن مسابقه به خوبی ریکاوری شود، مشکلی خاصی برای کسب ۳ امتیاز برابر تیم مهدی تارتار ندارد.

وی با اشاره به دلیل موفقیت یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس گفت: وی فرد بسیار باهوشی است که در کارش خیلی آرامش و تمرکز دارد. گل‌محمدی خیلی کم وارد حاشیه می‌شود و اگر برخی مواقع هم عصبانی شده و به حاشیه برود، خود را خوب ریکاوری کرده و تیمش را جمع می‌کند. این مسائل سبب موفقیت یحیی و پرسپولیس می‌شود. گل‌محمدی همیشه سعی دارد از کمک مربیان باهوش که از لحاظ شخصیتی هم به تیم می‌خورند استفاده کند و این امر هم کمک زیادی به وی می‌کند.

دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس عنوان کرد: پرسپولیس تیمی است که از جوانان با تجربه تشکیل شده است. نفراتی که در این تیم حضور دارند به دلیل حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای تیم ملی تجربه بالایی دارند. هر چند میانگین سنی تیم بیشتر از ۲۸ سال نیست اما از لحاظ ذهنی، بدنی و تجربی بالانس خوبی دارد. از طرفی نکته‌ای که کادر فنی خیلی خوب به آن توجه می‌کند همسان‌سازی کیفیت بازیکنان روی نیمکت و نفرات اصلی با استفاد از روش شناور است.

ترابیان ادامه داد: نفراتی مثل سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی شیری، مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر، شهریار مغانلو، فرشاد فرجی و سیدجلال حسینی در این مدت به تناوب در ترکیب قرار گرفته یا نیمکت‌نشین بودند اما همیشه کیفیت خوبی داشته‌اند. همه بازیکنان پرسپولیس در یک سطح آمادگی هستند و هر وقت مثل دقایقی از بازی با تراکتور تیم به مشکل بخورد، با ۳-۲ جا به جایی روند کار تغییر می کند. این موضوع هم یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت پرسپولیس بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج