۱۱۴۰۱۶۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

صادرات سیمان برای کنترل بازار متوقف می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: علی رغم تاکید وزیر صمت، قطعی برق علل اصلی و قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: علی رغم تاکید وزیر صمت، قطعی برق علل اصلی و قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند.

عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز سه‌شنبه (۵ مرداد ) این کمیسیون، از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: بررسی علل افزایش نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و فولاد در دستور کار ابتدایی امروز کمیسیون قرار داشت و وزیر صمت در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند. وی علل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را قطعی برق و کم شدن تولید ارزیابی کرد در حالی که این موضوع برای اعضای کمیسیون عمران قانع کننده نبود.

وی ادامه داد: نمایندگان در سوالات خود از وزیر صمت تاکید کردند که بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌ها صورت گرفته سالانه حدود ۸۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید شده که حدود ۶۰ میلیون تن آن نیاز داخل کشور بوده و مصرف می‌شود و مابقی مازاد مصرف است.از طرفی میانگین مصرف ماهانه سیمان ۶ میلیون تن است لذا در صورت قطعی برق و کاهش تولید هم باید با استفاده از مازاد تولید و ذخایر ماه‌های قبل بازار را مدیریت می‌کردند.

نماینده کردکوی در مجلس، افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس معتقد بودند، قطعی برق علل اصلی و قانع کننده ای برای افزایش سرسام آور قیمت سیمان نبوده بلکه دلالان و واسطه‌ها در این افزایش قیمت موثر هستند چرا که امروز کمبود سیمان در بازار وجود نداشته و تنها قیمت آن چندین برابر شده است. متاسفانه وزیر صمت هیچ پاسخ قانع کننده برای این موضوع نداشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نشست امروز مقرر شد، وزیر صمت با همکاری مجلس شورای اسلامی تا زمان بهبود وضعیت از صادرات سیمان جلوگیری کرده و با همکاری نهاد‌های نطارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی بازار داخلی را مدیریت کند.

ایری اضافه کرد: درخواست تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کشور موضوع دیگری بود که در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و با رای نمایندگان به تصویب رسید. از طرفی کمیسیون عمران همواره موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیگیری کرده که خوشبختانه امروز در صحن اعلام وصول شده و در جلسه آینده مورد بررسی خواهد گرفت و در صورت تصویب، وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت‌‍خانه‌ "راه و ترابری" و "مسکن و شهرسازی" تفکیک می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وفاخواه

      خودتون میدونین ماهم میدونیم عیب کارازکجاست که سیمان وفولاد گران شده بالاخره انروز میرسد که بایدجواب بدین امارخودکشی های اقتصادی رابگیرین خون اینها به پای شما نوشته شده تاحالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج