۱۱۴۰۱۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صفرزاده: خودم دوچرخه‌ام را سرویس می‌کنم!

سعید صفرزاده دوچرخه سوار المپین کشورمان گفت: من اگر ۱۵ میلیارد داشتم چرا باید هرروز ۳ الی ۴ ساعت سر پا بایستم و با دوچرخه‌ام کار کنم تا که آماده باشد برای روز مسابقه و با کمبود امکانات مواجه باشم؟

ایلنا: سعید صفرزاده دوچرخه سوار المپین کشورمان گفت: من اگر ۱۵ میلیارد داشتم چرا باید هرروز ۳ الی ۴ ساعت سر پا بایستم و با دوچرخه‌ام کار کنم تا که آماده باشد برای روز مسابقه و با کمبود امکانات مواجه باشم؟

سعید صفرزاده دوچرخه کاروان ایران در المپیک توکیو در خصوص شرایط قبل از اعزام اظهار داشت: قبل از اعزام، اردوها به صورت مرتب برگزار می‌شد و اکثرا به دلیل شباهت نسبتا کم با توکیو از لحاظ ارتفاع در شهر چالوس تمرین می‌کردیم. بلافاصله پس از اتمام اردوها مسابقات قهرمانی کشور را داشتیم که خوشبختانه مقام اول را در ماده استقامت کسب کردم. پس از آن برای آمادگی بیشتر به مسابقات ترکیه اعزام شدم و ۴ مسابقه تک مرحله‌ای را پشت سر گذاشتم که البته از سطح پایینی نسبت به مسابقات المپیک برخوردار بود.

صفرزاده: خودم دوچرخه‌ام را سرویس می‌کنم!

او ادامه داد: شرایط آمادگی نسبتا خوبی داشتم و در شرایط آمادگی لازم به مسابقات المپیک اعزام شدم. پس از رسیدن به مسابقات، استقامت توکیو به مسافت 234 کیلومتر برگزار شد و نتیجه‌ای که کسب کردم با هدف من فاصله داشت.

صفرزاده درباره حواشی نرسیدنش به خط پایان مسابقه، گفت: رسانه‌ها از جمله "سعید صفرزاده به خط پایان نرسید" استفاده کردند که باید متذکر شوم اینگونه نیست. در مسابقات دوچرخه سواری طبق قانون "out time limit" داور مسابقه به دلیل کنترل بعد از فاصله‌ای که بین نفرات اول و نفرات پشت آنها می‌افتد، ورزشکاران را از دوچرخه پیاده می‌کند و اجازه ادامه به مسابقه را نمی‌دهد که این قانون شامل حال من و 45 نفر دیگر هم شد؛ حتی 2 الی 3 نفر از کسانی که قهرمان دوچرخه سواری ریو 2016 بودند هم نتوانستند به خط پایان برسند.

او اضافه کرد: علت اینکه ما این اندازه فاصله داریم باید بگویم سطح دوچرخه سواری المپیک برای قاره آسیا هم بالاست و طبق نتایج بدست آمده فقط 3 نفر از آسیا توانستند مسابقه را تمام کنند. علت این فاصله به کار کردن ما بازمی‌گردد و اینکه چقدر سرمایه گذاری کرده ایم و چقدر وقت گذاشته‌ایم.

صفرزاده در واکنش به اظهارات مجری تلویزیونی گفت: آقای پویا اسدیان در برنامه اخبار شبانگاهی شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی ایران روی آنتن زنده از 15 میلیارد هزینه‌ برای من حرف زدند و گفتند اگر مدال نمی‌آورند بهتر است هزینه‌ها را صرف رشته‌های دیگر کنند؛ ایشان لازم است بدانند کل بودجه دریافتی چندین سال دوچرخه سواری 4 الی5 میلیارد هم نبوده است.

این دوچرخه سوار ادامه داد: من با هزینه شخصی خودم به مسابقات رفتم و باهزینه شخصی خودم 150 میلیون دوچرخه خریداری کردم؛ هزینه دوچرخه‌ام را با رایزنی‌های انجام شده از سوی فدراسیون تقبل کردند. از کمیته ملی المپیک، رسانه‌ها و فدراسیون دوچرخه سواری می‌خواهم پیگیر این موضوع شوند که چگونه بدون سند و مدرک و بر چه اساس حرف از 15 میلیارد تومان هزینه آماده سازی برای من حرف می‌زنند؟

صفرزاده درمورد تهیه دوچرخه‌اش گفت: دوچرخه دومم، دوچرخه شخصی‌ام است که برای مسابقه فردا آورده‌ام. اگر برای من این همه هزینه شده بود چرا باید با هزینه شخصی خودم جهت آمادگی در مسابقات المپیک به مسابقات ترکیه می‌رفتم؟ اگر برای من این اندازه که آقای مجری می‌گویند هزینه شده چرا بدون ماساژور و مکانیک و امکاناتی که دیگر شرکت کننده‌ها دارند به مسابقات المپیک آمده‌ام؟ کلاه می‌گذارم و ماسک می‌زنم که مکانیک‌های دوچرخه من را نشناسند و خجالت بکشم از اینکه ورزشکار المپیکی خودش در حال سرویس کردن دوچرخه‌اش است!

این دوچرخه سوار المپین درمورد اظهارات اسدیان اضافه کرد: من اگر 15 میلیارد داشتم چرا باید هرروز 3الی4 ساعت سر پا بایستم و با دوچرخه ام کار کنم تا که برای روز مسابقه آماده باشد؟ متاسفانه حرف‌هایی می‌زنند که صحیح نیست و طوری وانمود می‌کنند که من حتی از بازگشت به کشورم احساس خجالت داشته باشم؛ باور کنید نباید دغدغه من این مسائل باشد.

قهرمان دوچرخه سواری کشورمان درباره مسابقه فردا همینطور گفت: رشته‌ای که فردا مسابقه می‌دهم فوق‌العاده تخصصی و تجهیزات محور است؛ در این رشته تجهیزات بسیار اهمیت دارد. ما با ورزشکاران اروپایی و آمریکایی فاصله داریم. جنگ بین من و رقیبانم جنگ نابرابری است چه از لحاظ تجهیزات و چه از لحاظ امکانات و کادر فنی. در حال حاضر فقط آقای پراش کنارم هستند و یکی از دوستانمان که ژاپن زندگی می‌کند، آمده تا کمک کند در صورتی که دیگر رقیبانم کادرفنی کامل حتی دکتر روانشناس و مدیتیشن هم دارند! نفراتی که اینجا حضور دارند 200 روز در سال مسابقه می‌دهند و من با 4 روز مسابقه اینجا حضور دارم و رقابت می‌کنم. من در رقابت‌های ایران همیشه اول هستم اما سطح مسابقه با ورزشکاران اروپایی و آمریکایی واقعا فاصله زیادی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج