جاباما
۱۱۴۰۲۶۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

ابطحی: بی‌محتوا شدن نظام را براندازی می‌نامم

عضو مجمع روحانیون گفت: من بی محتوا شدن نظام جمهوری اسلامی را براندازی می‌نامم و امید است تا هشداری برای افرادی باشد که یکدست بودن حاکمیت را به یک‌صدایی تبدیل می‌کنند.

خبرآنلاین: عضو مجمع روحانیون گفت: من بی محتوا شدن نظام جمهوری اسلامی را براندازی می‌نامم و امید است تا هشداری برای افرادی باشد که یکدست بودن حاکمیت را به یک‌صدایی تبدیل می‌کنند.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره مزایا و معایب یکدستی حاکمیت گفت: از نکات مثبت یکدست شدن حاکمیت این است که فشار بخش‌های جدی‌ که در دوران ریاست جمهوری‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کردند و قدرت بسیار بالایی داشتند، حداقل مدتی کاهش پیدا می‌کنند. قرار است که تمام قدرت‌های مختلف کشور از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی، برای یکپارچه شدن نظرات تلاش کنند. اما زمانی طولانی برای این امر قائل نیستم. زیرا منافع و نظرات بخش‌های مختلف، احتمالا حاکمیت را به دو دسته تقسیم می‌کند.

وی افزود: البته اگر بتوانند برای تحقق رفاه ملت تلاش کنند، نکته مثبتی است اما طبیعتا حاکمیت یکدست در موضوع یک‌صدا شدن، خطری جدی تلقی می‌شود. در جامعه تنوع آرا وجود دارد و اگر این تنوع آرا به رسمیت شناخته نشده و یک دیدگاه از بالا به جامعه منتقل شود، امکان پذیر نیست. جامعه رنگارنگ و متنوع ایران از لحاظ فکری، اجتماعی و حتی عقیدتی و قومی، باید مورد استفاده قرار گیرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: در حوزه‌های مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که باید آن‌ها را به رسمیت شناخت. اگر در ذهن مدیران کشور، یکدست شدن به معنای تنها پیاده شدن عقاید یک گروه باشد، شکست می‌خورند. این مورد از معایب حکومت یکدست است که به دیکتاتوری کامل منتهی می‌شود و در این صورت، چارچوب جمهوری اسلامی دوام نمی‌آورد و بی‌محتوا کردن نظام، اولین براندازی خواهد بود که به جمهوریت و اسلامیت نظام خدشه وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: من بی محتوا شدن نظام جمهوری اسلامی را براندازی می‌نامم و امید است تا هشداری برای افرادی باشد که یکدست بودن حاکمیت را به یک‌صدایی تبدیل می‌کنند. در حالی که حکومت یکدست امکان یکدست شدن و جامعیت نظر سه قوه شود تا حرف مردم را بشنوند و مشکلات‌شان را برطرف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج