جاباما
۱۱۴۰۲۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نیاز استقلال به خشابی پر و پیمان

اگر شواهد را مبنا بگذاریم، بعید است که استقلال بتواند مهدی قایدی و شیخ دیاباته را برای فصل بعدی هم حفظ کند و در آن صورت باید پرسید خط حمله‌ای که بخواهد فقط روی کاکل ارسلان مطهری بچرخد، چقدر بخت برای توفیق خواهد داشت.

ایران ورزشی: اگر شواهد را مبنا بگذاریم، بعید است که استقلال بتواند مهدی قایدی و شیخ دیاباته را برای فصل بعدی هم حفظ کند و در آن صورت باید پرسید خط حمله‌ای که بخواهد فقط روی کاکل ارسلان مطهری بچرخد، چقدر بخت برای توفیق خواهد داشت. قایدی چنان گرانقیمت و پرخواستار است که استقلال می‌تواند با فروش وی در پایان لیگ بیستم کاسبی مفصلی کند و با آن بخشی از دیون عظیم خود را بازپرداخت نماید و دیاباته آنقدر با مربیان اخیر استقلال اصطکاک داشته که شاید فرهاد مجیدی اصراری بر حفظ وی نکند.

در آن صورت بار اصلی خط حمله به روی دوش مطهری منتقل خواهد شد و چون وی به تنهایی جوابگو نیست، آبی‌ها باید برای فصل بعدی دست به خریدهای تازه بزنند. درست است که استقلال در این منطقه آرمان رمضانی و سبحان خاقانی را هم دارد اما آنها به تنهایی حلال مشکلات نیستند. یکی از آنها هنوز به سطح و کلاسی نرسیده که باید در مهاجم باشگاه استقلال جست‌وجو و یافت کرد و دیگری به‌ رغم گلزنی در مسابقه اخیر استقلال با نفت مسجد‌سلیمان هنوز کم تجربه و ناپخته است و به‌ همین سبب بین حضورهای قبلی موفق وی و حضور اخیرش مقابل تیم محمود فکری فاصله‌ای طولانی افتاده بود. با این اوصاف است که باید پذیرفت مجیدی در انتهای فصل به‌ خریدهای تازه‌ای نیاز دارد و اگر در این زمینه حساس اقدام مؤثر نکند، آبی‌ها در فصل بعد متحمل ضررهای زیادی خواهند شد.

بالا و پایین‌های کار

یک فرض البته نه چندان محتمل این است که اگر به‌ دلایلی رفتن قایدی به یک تیم خارجی (به‌ احتمال قوی عربی) منتفی شود و دیاباته با سازش‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته در استقلال بماند، در آن صورت نیاز این تیم به تحرکات تازه در بازار نقل‌ و انتقال‌ها تا حد زیادی فروکش خواهد کرد و شاید هم فقط یکی از این دو نفر ماندنی شوند اما تحت هر شرایطی احتیاج استقلال به حداقل یک مهاجم جدید و اضافی برای فصل طولانی بعدی یک نیاز قطعی و بدون تردید است. هم تعدد بازی‌های استقلال در سه جام فصل جدید چنین نیازی را موجب می‌شود و هم آسیب‌پذیری و سه اخطاره شدن‌های گاه و بی‌گاه مهاجمان کنون استقلال تأکیدی روشن بر این نیاز تلقی می‌گردد.

سوابق به ما می‌گویند بالا و پایین آمدن‌های مکرر کار قایدی و دیاباته در طول فصل نیز عاملی است که باید روی آن کار و برای آن چاره‌جویی کرد. قایدی که کلیدی‌ترین بازیکن تهاجمی استقلال است در عین داشتن روزهای روشنی که در آن به تنهایی سرنوشت تیمش را تعیین می‌کند، روزهایی را هم دارد که طی آن بدون دلیلی مشخص بسیار پایین‌تر از سطحش ظاهر می‌شود و امیدها را زایل می‌کند.

اشکال اصلی دیاباته مصدومیت‌ها و ناآمادگی‌های جسمانی متعدد و البته راه نیامدن او با مربیان تیمش طی دفعات متعدد در طول فصل است و اگر پیش‌تر گفتیم که در‌ صورت ابقای این دو در تیم نیز نگاه مجیدی باید به یک مهاجم قوی‌ تازه باشد، همین قبیل مسائل است. رفتن هر دوی آنها چنان احتیاجی را چند برابر می‌کند و در آن صورت نمی‌توان با مطهری به‌ رغم تیز‌هوشی و سرعت عملش و آرمان رمضانی با وجود برخی گلزنی‌های حساس اخیرش به جاها و مقاصدی رسید که استقلال حق خود می‌داند و با وجود قایدی بسیار قابل اکتساب‌تر است تا در صورت نبود وی مقابل کار انجام شده

با‌ توجه به اینکه مقرر شده مجیدی صرفنظر از هر نتیجه‌ای که در جام حذفی ایران و لیگ قهرمانان آسیا کسب می‌کند، در استقلال ماندنی شود، او باید از همین حالا به خریدهای تازه‌اش در خط حمله فکر کند و در پایان دهه دوم مردادماه که تکلیف جام حذفی مشخص شد، ایده‌هایش را در این زمینه به اجرا بگذارد و منتظر بازگشایی جام باشگاه‌های آسیا در شهریورماه نماند. اگر قایدی و دیاباته رفتند، استقلال در سایه نگرش فوق و خریدهای برخاسته از آن به آنچه که نیاز دارد، خواهد رسید و در مقابل کار انجام شده قرار نخواهد گرفت و اگر هم برخلاف شواهد اخیر قایدی و دیاباته نرفتند، مجیدی باز با حداقل یک خرید تازه خشاب پر و پیمان‌تری برای مبارزات فصل بعد خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج