جاباما
۱۱۴۰۲۹۳
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

داستان پیچیده فرهاد و آبی‌ها در بازی تشریفاتی

بازی استقلال مقابل سپاهان در هفته آخر هرچند یک بازی تشریفاتی برای شاگردان مجیدی به شمار می‌آید، اما نتیجه این دیدار فشار کاذبی را از سوی هواداران سرخابی ایجاد کرده است.

همشهری آنلاین: استقلال در هفته آخر لیگ بیستم وارد برزخی شده که کاملا مضر و ناخواسته است؛ یک فشار کاذب که ابدا تناسبی با فضای تشریفاتی این مسابقه ندارد. آبی‌ها در اختتامیه این فصل لیگ برتر باید به مصاف سپاهان بروند. تیم فرهاد مجیدی موقعیتش در رتبه سوم جدول را تثبیت کرده و شکست و پیروزی برابر اصفهانی‌ها تأثیری در سرنوشت این تیم نخواهد داشت. با این حال بازی برای سپاهان و پرسپولیس بسیار مهم است.

پرسپولیس اگر خودش پیکان را ببرد قهرمان خواهد شد، اما اگر نتیجه‌ای غیراز پیروزی برای این تیم به‌دست بیاید، آنگاه سرخ‌ها به دیدار سپاهان و استقلال چشم خواهند دوخت. این بدترین اتفاقی است که می‌توانست در پایان فصل برای استقلال رخ بدهد. این تیم جمعه‌شب هر کاری انجام بدهد «تفسیرپذیر» خواهد بود. شاید فرهاد مجیدی دوست داشته باشد مثل مسابقه با نساجی بیشتر به بازیکنان ذخیره‌اش میدان بدهد. این میل او کاملا طبیعی و قابل فهم است؛ چون هم مسابقه حساس نیمه‌نهایی حذفی برابر گل‌گهر سیرجان در راه است و هم خاصیت مسابقات تشریفاتی این است که بازیکنان جوان‌تر آزموده شوند؛ شبیه اتفاقی که این اواخر برای سبحان خاقانی و متین کریم‌زاده رخ داد.

با این حال اگر مجیدی چنین کاری انجام بدهد، لابد از سوی پرسپولیسی‌ها متهم خواهد شد به اینکه دنبال راه دادن به سپاهان بوده و دلش نمی‌خواسته سرخ‌ها قهرمان شوند. برای گریز از چنین اتهامی، مجیدی باید با ترکیب اصلی و تمام قوا به میدان برود. در این صورت علاوه بر اینکه بیم مصدومیت یا خستگی بازیکنانش در یک مسابقه بی‌اهمیت وجود خواهد داشت، هواداران خودی هم از او گله می‌کنند که چرا به‌خاطر تحلیل و تصورات پرسپولیسی‌ها تیمش را به خطر انداخته است.

خلاصه اینکه داستان این مسابقه آخر، برای استقلال حسابی پیچیده و ناخوشایند شده است. آبی‌ها به جای افتادن در میان معرکه‌ای که هیچ ربطی به آنها ندارد، می‌توانستند فصل را با حضور مقابل یکی از تیم‌های دیگر لیگ برتر به پایان ببرند. بی‌آنکه متهم شوند، فحش بخورند، به فکر بیفتند، ریسک کنند یا بی‌خواب شوند. گاهی فوتبال بازی‌های عجیبی دارد. سرنوشت دنبال تو می‌آید، حتی اگر کاری به آن نداشته باشی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگو ذخیره هاشو بازی بده ، ماکه پیکانو میزنیم

    • بدون نام!

      استقلال برای رقبا بازی می کند و می تواند به نوعی قهرمان و نایب قهرمان فصل را معرفی کند و خودش در واقع یک تماشاچی است!!! خخخخ

    • پودر فقط جک تری دی

      ما حاضر نیستیم سلطان پودر جک تری دی زحمت بکشه، ما خودمون پیکان رو میبریم ، گلات میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابامسعود خیلی زودتر از اینها برای تیم
        لنگ قهرمانی گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج