جاباما
۱۱۴۰۴۰۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مایلی‌کهن: وضعیت کیمیا علیزاده، دلم را شکست

پیشکسوت و منتقد ورزش ایران با اشاره به قرار گرفتن کمیا علیزاده مقابل پرچم ایران، از آن به عنوان یکی از اتفاقات تلخ دوران زندگی‌اش یاد کرد که باعث سرازیر شدن اشک‌هایش شد.

ورزش سه: محمد مایلی کهن به عنوان چهره منتقد چند سال اخیر ورزش ایران، در تازه‌ترین گفتگوی خود به موضوع المپیک، وضعیت ورزش ایران و همچنین دولت پرداخته است. او با اشاره به دیدارهای تکواندو در المپیک و تقابل ستاره اسبق این رشته برابر نماینده ایران از آن به عنوان یک ضعف مدیریتی یاد می‌کند. در ادامه صحبت‌های پیشکسوت فوتبال ایران را خواهید خواند.

دولت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود از عملکرد مسعود سلطانی فر و انتقادات اخیر خود بگوید

ما کم کم به روزهای پایانی عمر خود رسیده ایم و از آن دسته از افراد نیستیم که فیلم بازی کنیم و کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند من به موقع انتقاد می‌کنم‌ و به موقع تعریف. نمی‌شود به همه اتفاقات نگاه صفر تا صد داشت. در زمینه ساخت ‌و سازهای ورزشی هیچ دوره ای مثل زمان هاشمی طبا و معاون ایشان مهندس سعید فائقی نبود. ایشان زحمات فوق العاده‌ای کشیدند. اکثر ورزشگاه‌های بزرگ مثل یادگار امام تبریز، قم، کرمان و کاشان و سردار جنگل رشت در این زمان ساخته شدند اما الان در مسیر مخروبه شدن قرار گرفته‌اند.

ساختن آسان‌تر از نگهداری است متاسفانه در دوره‌های بعد از آن اکثر روسای سازمان تربیت بدنی که تبدیل به وزرات ورزش شد موفق نبودند. اکثر آنها هنگام رفتن شروع کردند به افتتاح برخی اماکن ورزشی که متاسفانه به ظاهر یک عملکرد خوب را به نمایش گذاشتند در صورتی که اکثر این اماکن با هزار و یک عیب و ایراد افتتاح شدند. این یک واقعیت است و من بارها این موضوع را عرض کردم. خود من پیگیر مسائل ورزشگاه شهید عضدی رشت و شهید پیشگاه هادیان انزلی یا همین استادیوم تختی انزلی بودم. متاسفانه در شرایطی که می‌شد این ورزشگاه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درست کرد اما اینگونه نشد و به حال خود رها شده‌اند.

به نظر من یکی از کارهای که باید انجام داد این است که دولت آینده از شعار زدگی و شعار دادن خارج شود و عمل کند. در ابتدا جاهای که نیمه کاره مانده است را تکمیل کنیم نه اینکه ورزشگاه جدید تاسیس کنیم و این خود یک کار مهم و حائز اهمیت است. در مجموع عملکرد آقای سلطانی‌فر علیرغم اینکه قائم مقام سازمان تربیت بدنی در زمان هاشمی طبا بودند عملکرد متوسطی داشتند. من از ایشان انتظار بیشتری داشتم که متاسفانه اینگونه نشد.

پس شما هم اعتقاد دارید ایشان نتوانستند رضایت مجموعه ورزش را برآورده کنند؟

به نظر من پیش از آقای سلطانی‌فر، آقای گودرزی عملکرد خوبی داشتند. ایشان از تحصیل کرده‌های عرصه ورزش و استاد دانشگاه تهران بودند و داشتند خوب کار می‌کردند اما چه شده که عوض شدند این دیگر به سلیقه رییس جمهور باز می‌گشت. در مجموعه این ۸ سال ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما متاسفانه اینگونه نشد و بیشتر به دنبال نمایش بودیم و کارهای اساسی صورت نگرفت.

فدراسیون فوتبال هم با تغییراتی همراه شده و با انتخابات جدید اعضا و روسای جدید را در بخش‌های مختلف خود می‌بیند. بحثی در این خصوص ندارید؟

کاملا مشخص است انتخابات فدراسیون فوتبال نه تنها در مقطع فعلی که در اکثر مقاطع به صورت دستوری و باندی عمل می‌شود. این یک واقعیت انکار ناپذیر است. ما در بحث انتخابی جام جهانی خوب عمل کردیم و در ۴ بازی خارج از خانه که به هیچ وجه ساده نبود شرکت کردیم و پیروز شدیم. در این زمینه فدراسیون خوب عمل کرد. ضمن اینکه اخیرا انتصابی خوبی نیز انجام شد که آن هم حضور آقای کامرانی فر به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون بود. اگر اجازه بدهد ایشان کار خود را انجام بدهد ‌و حضور ایشان تثبیت بشود فکر می‌کنم یکی از نکات مثبت و مفید باشد. ایشان تا جای که من اطلاع داریم یکی از سالم‌ترین و بهترین کمک داوران نه تنها در کشور ما بلکه در عرصه بین‌المللی است.

به تازگی شاهد انتخاب آقای مهدوی‌کیا نیز در تیم امید ایران بودیم و به نظرتان این انتخاب کمک خواهد کرد؟

طبعا مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما بوده است. او از نظر فنی و و شخصیتی نیاز به تعریف من ندارد. اگر این اتفاق رخ دهد به نفع فوتبال ما خواهد بود و برای آینده جوانان فوتبال دوست ما خوب خواهد بود. ضمن اینکه یادمان نرود او در عرصه بازیکن سازی در آکادمی کیا مشغول به فعالیت است و تجربه دارد و این می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای ما باشد.

لیگ را در این فصل دنبال کردید؟ شرایط و سطح فنی مسابقات را در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل چطور می‌بینید؟

علیرغم مشکلاتی که وجود داشت رقابت‌های لیگ برگزار شد. یکی از نکات بسیار مثبت این لیگ حضور یک جوان شایسته، محبوب، دوست داشتنی و کاربلد بود و آن هم کسی نیست جز محرم نویدکیا. شما وقتی همه ستاره‌ها را اختیار داشته باشید اما نتوانی از آنها بهره ببری و روانشناس نباشی و ندانی چه برخوردی با آنها بکنی نمی‌توانی موفق شوی. شاهد هستیم سپاهان از نظر فنی نیز خیلی خوب بازی می‌کند من در یک مقطعی در تیم امید تجربه کار با او را داشته‌ام. به نظرم بزرگ‌ترین دستاورد لیگ حضور محرم نویدکیا بوده است.

ضمن اینکه پرسپولیس نیز تیم خوب و شایسته‌ای نشان داده و به حق نشان داده موفقیت‌های این تیم اتفاقی نیست. چیزی که من را ناراحت می‌کند این است که باشگاه‌های ما به غیر از سپاهان شفافیت مالی ندارند و تنها تیمی هستند که همیشه در مورد مشکلات مالی صحبت می‌کنند و انتقادات می‌کنند و این موضوع من را ناراحت می‌کند. می‌برند یا می‌بازند می‌گویند ما پول نگرفتیم و زن و بچه ما گرسنه هستند. باور کنید من وقتی مصاحبه احمد مددی مدیرعامل استقلال را خواندم دلم برای او سوخت. کلی بدهی در ادوار مختلف بوده است همه تقریبا دریافتی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد را داشته‌اند اما باز معترض هستند او که دیگر بانک مرکزی نیست مدام پول چاپ کند.

وقتی شفافیت نباشید همه سر و صدا می‌کنند اما وقتی شفافیت مالی باشد نقش من نیز مشخص می‌شود؛ پول را گرفتم اما از حال بخاطر اینکه شاید سال دیگر باشگاه من را نخواهد شروع میکنم به جو سازی. معمولا تیم‌هایی که پر هزینه هستند و بعضا بالای ۱۰۰ میلیارد هزینه کردند و نتیجه نمی‌گیرند به دنبال بهانه‌جویی هستند و ضعف خود را گردن دیگران می‌اندازند.

نظرتان درباره قهرمانی احتمالی این فصل؟

پرسپولیس شرایط خوبی دارد و ۲ امتیاز جلوتر است و روی کاغذ با توجه به اینکه سپاهان با رقیب سخت‌تری بازی دارد شانس بیشتری برای قهرمانی دارد هرچند استقلال رتبه سوم خود را قطعی کرده است انگیزه کمتری برای این بازی دارد. پیکان نیز ‌در میانه جدول حضور دارد و آن هم در شرایط مشابه‌ای همچون استقلال قرار دارد.

و درباره بحث داغ این روزهای ورزش و مسابقات المپیک؟

جا دارد که یک تبریک ویژه به جواد فروغی که موفق شد نخستین مدال طلای ایران را در تیراندازی کسب کند بگویم. از طرفی سرکار خانم نازنین ملایی موفق شد به نیمه نهایی مسابقات قایقرانی برسد که باید بگویم شاهکار کرده است. تیم ملی والیبال نیز خوب کار کرده است و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم امیدوارم در این شرایط سخت و در بحران کرونا در ادامه راه ورزشکاران ما موفق باشند.

متاسفانه در این مسابقات کیمیا علیزاده یکی از دختران خوب کشورمان به عنوان یک ورزشکار بدون وطن و بدون پرچم در این مسابقات شرکت کرد که این برای من غم‌انگیز و ناراحت‌کننده بود. هر چند به ایشان بعد از کسب مدال برنز المپیک ریو از نظر اقتصادی کم توجهی نشده بود و طبعا انگیزه‌های دیگری برای رفتن داشتند که برای خودش قابل احترام است اما من به عنوان ایرانی واقعا دلم شکست و از اینکه دیدم او برابر پرچم ایران قرار گرفته دلم شکست و اشک ریختم. مطمئنا اما اینکه ورزشکاران ما چنین شرایطی را دنبال می‌کنند باید به دنبال مقصر نباشیم و خودمان دلیل آن هستیم و باید قبول کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج