جاباما
۱۱۴۰۴۱۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آبرسانی به قم، چگونه الیگودرز را خشکاند؟

انتقال آب از الیگودرز به قم با عنوان «طویل‎ترین طرح آب‎رسانی و بزرگ‎ترین طرح انتقال آب کشور» مشکلاتی برای مردم الیگودرز ایجاد کرده است.

سحام‌نیوز: انتقال آب از الیگودرز به قم با عنوان «طویل‎ترین طرح آب‎رسانی و بزرگ‎ترین طرح انتقال آب کشور» مشکلاتی برای مردم الیگودرز ایجاد کرده است.

با بهره‎برداری از این طرح، آب موردنیاز شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیم‎ور، سلفچگان، ساوه و قم تأمین شد. در هنگام شروع عملیات طرح فوق، نام شهرستان الیگودرز و استان لرستان حذف شده بود که همین واکنش‎های بسیاری از مردمان لر را به‎همراه داشت. این پروژه از سوی وزارت وقت نیرو «طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم‎رود» نام نهاده شده بود که بارها لرستانی‎ها به این نامگذاری اعتراض کردند.

حجت‎الله رحمانی نماینده مجلس هشتم الیگودرز در این باره گفته بود: «در سال‌های اجرای پروژه آب‎رسانی به قم، مردم الیگودرز مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، اما مسئولان نام جعلی را برای این پروژه انتخاب کرده‌اند.»

اختلاف‎های زیادی در مورد طرح انتقال آب الیگودرز به قم‎ وجود داشت که رحمانی یکی از مخالف‎های اجرای این طرح بود. وی با افشاگری در مورد اهداف پشت پرده در نطق میان دستور ۵ تیرماه ۱۳۹۰ گفت: «این حجم آب انتقالی برای استفاده قریب به ۱۴ میلیون نفر است در حالی که استان قم حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و بنابراین با راه‌اندازی و انتقال کامل آب به قم، تنها ۵ تا ۸ درصد آب انتقالی صرفاً به منظور شرب به قم منتقل شده و مابقی آن به مصرف امور کشاورزی، صنعتی، سیاحتی و گردشگری خواهد رسید.» نماینده مردم الیگودرز در مجلس هشتم، همچنین عملکرد وزارت نیرو را مصداق چپاول سرمایه مردم دانسته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج