جاباما
۱۱۴۰۴۴۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توضیح قوه قضائیه درباره عفوِ محکومان آبان ۹۸

مرکز رسانه قوه قضاییه به ارائه توضیحاتی درباره دستور اخیر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه راجع به بررسی مجدد پرونده محکومان آبان ۹۸ پرداخت.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی دیدار اخیر رئیس قوه قضاییه با برخی از خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸، تعداد زیادی از این محکومان حسب مورد مشمول آزادی مشروط یا عفو قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش، پیشتر نیز در مناسبت‌های مختلف از جمله نیمه شعبان امسال بنا به درخواست رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی از جمله برخی محکومین حوادث آبان ماه سال ۹۸ مشمول عفو شدند؛ در سال ۱۳۹۹، با اعلام و فهرست ارائه شده توسط قوه قضاییه بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومان، مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که این میزان در مقایسه با سال ۹۸، رشد ۸۶ درصدی داشته است و در مقایسه با سال ۹۷ یعنی دوره قبل از دوره تحول، با رشد ۴۱۸ درصدی مواجه بوده است.

حسب دستور ریاست قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید نیز این رویه ادامه خواهد داشت و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی جمع بیشتری از محکومان امنیتی به ویژه محکومان آبان ماه ۹۸ از ارفاقات قانونی برخوردار خواهند شد.

گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه حکایت از آن دارد که ساز و کار آزادی مشروط و عفو در مورد متهمانی که هنوز حکم محکومیت آن‌ها قطعی نشده صدق نمی‌کند لذا یا باید برای آن‌ها دادگاه مجدد برگزار شود و یا ممکن است در شرایط دیگری مورد عفو قرار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۰، در محل کار خود با تعدادی از مردم و همچنین خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان این دیدارها به غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و القاصی دادستان تهران مأموریت داد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را مورد بررسی مجدد قرار دهد تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند، مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج