۱۱۴۰۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کنترل ۱۰۰ زندانی با پابند الکترونیکی

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آسیب‌های داخل زندان شناسایی شده که به زودی در یک نشست خبری در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه خواهم کرد.

باشگاه خبرنگاران: "اصغر جهانگیر" که در همایش مدیران عامل ستادهای دیه سراسر کشور حضور داشت، در جمع خبرنگاران درباره تغییرات صورت گرفته در سازمان زندان‌ها همزمان با ریاست وی اظهار داشت: از ابتدایی که ریاست سازمان زندان‌ها را عهده دار شدم تلاش کردم تا اطلاعات را جمع آوری کنیم و برای جمع آوری این اطلاعات از داخل زندا‌ن‌ها به چند زندان در استان‌های مختلف سرکشی کرده و با تعدادی از زندانیان صحبت کردم.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: آسیب‌های داخل زندان شناسایی شده که به زودی در یک نشست خبری در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه خواهم کرد.

وی به حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌های زندان جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌هاست و باید حمایت از خانواده زندانیان افزایش یابد. وقتی یک زندانی وارد زندان می‌شود خانواده وی دچار مشکل شده و آنها در این زمینه هیچ گناهی ندارند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به آمار بازگشت زندانیان به زندان پس از آزادی اشاره کرد و افزود: آمار بازگشت به زندانیان پس از آزادی به زندان در حد مطلوب نیست و باید به سمتی برویم که زندانیان پس از گذراندن دوره محکومیت خود و آزادی دوباره به زندان بازنگردند.

جهانگیر تاکید کرد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری نیز همکاران قضایی تا جایی که امکان دارد باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

وی افزود: همچنین سعی می‌کنیم زندانیانی که می توانند در بیرون از زندان باشند و با استفاده از تجهیزات نوین آنها را زیر نظر داشته باشیم را افزایش دهیم‌ و در حال حاضر طرح پابند الکترونیک در اصفهان و تهران به صورت آزمایشی استفاده می‌شود که این طرح از ابتدای امسال آغاز و در حال حاضر ۱۰۰ زندانی با استفاده از این پابندها در بیرون از زندان تحت کنترل هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش نیافتن حقوق کارمندان سازمان زندان‌ها اظهار داشت: این موضوع را ما و قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم تا به سرانجام برسد برداشت دولت این است که این افزایش حقوق شامل سازمان‌های تابعه قوه قضاییه نیست و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان‌های تابعه قوه قضاییه نیز از این افزایش حقوق استفاده کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها درخصوص وضعیت "شهرام جزایری" افزود: هیچ فردی حتی یک ساعت نیز بدون دستور قضایی در زندان نمی‌ماند و تمام زندانیان براساس دستور قضایی در زندان هستند هرگاه محکومیت فردی به پایان برسد آزاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که همزمان با آغاز ریاست شما بر سازمان زندان‌ها شاهد کاهش تعداد اخبار منتشر شده از داخل زندان‌ها هستیم آیا این موضوع به دلیل افزایش بازرسی‌هاست؟ اظهار داشت: ما وظیفه داریم زندان را محیطی برای آموزش و تربیت قرار دهیم و ناامن کنندگان را شناسایی کنیم، پس از شروع ریاست بنده در سازمان زندان‌ها بازرسی‌های مستمر شروع شده که این بازرسی‌ها کمک می‌کند با افرادی که محیط زندان را نا امن می‌کنند برخورد لازم صورت گیرد.

جهانگیر تاکید کرد: این بازرسی‌ها باعث کاهش انتشار اخبار نادرست از داخل زندان شده و زندان‌های ما محیطی برای تربیت و اصلاح است.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص اردوگاه‌های نگهداری محکومان مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: ساخت و تجهیز این اردوگاه‌ها با توجه به اعتبارات تحقق یافته در حال انجام است و اگر اعتبارات به صورت کامل تحقق یابد این طرح تکمیل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج