جاباما
۱۱۴۰۶۰۷
۹۰ نظر
۵۰۱۸
۹۰ نظر
۵۰۱۸
پ

سوزنِ گیرکرده آقای وزیر روی بازشدن مدارس!

به آقای حاجی میرزایی که سوزن او یک سال است روی خبر باز شدن مدرسه‌ها گیر کرده به طعنه می‌توان گفت «خدا قوت پهلوان»، چون می‌دانی گوشی جای مدرسه را نمی‌گیرد. جدای این از روی انصاف و در روز‌های آخر وزارت هم می‌توان به سبک گزارشگر کشتی گفت خسته نباشی دلاور. چرا که اگر مدام برای باز شدن مدرسه‌ها زمان تعیین نمی‌کرد چه بسا با وضعیت بودجه کسانی به صرافت تعدیل نیرو در آموزش و پرورش می‌افتادند

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفته است: «۹۰ درصد دانش‌آموزان دوست دارند مدرسه ها باز شود. جمع‌بندی جهانی هم این است که باید ازطریقی مدارس را بازگشایی کنیم و از امروز معلمان آماده می‌شوند تا از مهر دوباره به مدرسه‌ها بازگردند.»

از سال پیش در همین مرداد ماه تا حالا هر چند وقت یک بار آقای حاجی میرزایی دربارۀ ضرورت حضور دانش آموزان در مدارس ( ترجیح بر اموزش مجازی ناشی از وضعیت اضطراری کرونا) صحبت کرده است.

سوزنِ گیرکرده آقای وزیر روی بازشدن مدارس!

تقریبا می‌توان گفت او در این یک سال بارها و بارها گفته بهتر است مدرسه‌ها باز شود و در عین حال تصمیم نهایی را به ستاد ملی کرونا واگذار کرده است.

اما اگر قرار است ستاد کرونا نظر بدهد و تا حالا هم وفق نظر آن عمل شده چرا وزیر آموزش و پورش مدام این جمله را تکرار می‌کند که «آموزش حضوری بهتر و مؤثرتر از آموزش مجازی است؟»

مگر کسی در این گزاره تردید دارد یا می خواهیم خودمان را بفریبیم که به رغم زحمات معلمان و دبیران و فشار مضاعف به آنان، محصلان در سال تحصیلی 1400-99 عملا چندان نیاموختند و در امتحانات هم غالبا از روی دست هم نوشتند و پاسخ‌ها یا شبیه کتاب بود یا شیبه جواب هم‌کلاسی! هر چند با تغییر شیوۀ امتحان می‌شد تدبیری اندیشید اما خود ساختار هم انگار حوصلۀ ابتکاری در این زمینه نداشت یا از بس وزیر گفته بود باز می‌شود که همه موقت می‌دانستند ومنتظر گشایش بودند ولی در نهایت باز نشد و یک سال تحصیلی بی‌سابقه در تاریخ آموزش و پرورش ایران رقم خورد. به گونه‌ای که دانش آموزانی از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی معلم خود را از نزدیک ندیدند و تنها صدای او را شنیدند.

معلوم است که مدرسه باید حضوری باشد و در گوشی تلفن همراه نمی‌شود درس داد و یاد گرفت و به خاطر کرونا و از سر اضطرار تن داده شد و همین هم مغتنم بود چون از یک سو موجب شد به هر حال افتان و خیزان، سال سپری شود و از جانب دیگر بچه‌ها سلامت بمانند یا به خانواده‌ها منتقل نکنند.

بسیار روشن است و به شیوۀ انشاهایی که در ساختار کلیشه‌ای به بچه های ما یاد می‌دهند واضح ومبرهن است که جناب حاجی میرزایی طرفدار گشایش مدرسه‌ها و آموزش حضوری است و ستاد ملی کروناست که مجوز نداده اما چرا هر چند روز یک بار اعلام می‌شود؟ مگر رییس سازمان لیگ فوتبال یا رییس سازمان سینمایی هر روز اعلام می‌کنند اگر تماشاگران به ورزشگاه و سینما بیایند یا بیشتر بیایند بهتر است که سوزن آقای وزیرروی این صفحه گیر کرده است؟!

تازه گیرم باز شود. مگر قرار است در دولت بعدی هم ایشان باشد که حرص می‌خورد؟

به جای تکرار این جمله که از مرداد پارسال هر از گاهی اعلام شده و محقق هم نشده می‌تواند بگوید به رغم تعطیلی فیزیکی مدارس آموزش تعطیل نشد و معلمان کار خود را ادامه دادند وهیچ گاه این حس نه به محصل نه به والدین نه به کادر آموزشی دست نداد که آموزش تعطیل است و این دستاورد کوچکی نیست.

از آقای حاجی میرزایی البته می‌توان پرسید آن 90 درصد را از کجا آورده‌اند؟ تا آنجا که ما در اطراف‌مان می‌بینیم به سن و سال بچه‌ها و نوع مدرسه و پایۀ تحصیلی آنها ربط دارد.

بله، بچه های دبستانی دوست دارند باز شود و در دبیرستانی‌ها در مقاطعی که امتحان حضوری یا تغییر مقطع یا کنکور داشنگاهی دارند نیز دوست دارند باز شود. اما بقیه که عادت کرده‌اند در رختخواب و با گوشی در کلاس حاضر شوند و دسته جمعی امتحان دهند خیلی هم دل‌تنگ مدرسه نیستند و بعید است شمار آنان 10 درصد باشد. شاید به 40 یا 50 درصدی سر بزند!

اگر ورزش و هنر و فعالیت‌های گروهی و اجتماعی جدی گرفته می‌شد دل بچه‌ها برای گروه تنگ می‌شد اما در ساختار کهنۀ مبتنی بر محفوظات و با نگاه نظم محور از بالا به پایین که کل آموزش و پرورش را به «گدار» برای «گذار» از کنکور بدل کرده شاید خیلی هم دوست نداشته باشند به مدرسه بروند یا از گوشی های محبوب دل بکنند و بیشتر نگران صیانت مجلس انقلابی از اینترنت‌اند و احتمالا اگر معلم فارسی از آنان بپرسد «صیانت» یعنی چه می‌نویسند یعنی «قطع اینترنت» یا «کاهش سرعت» یا یعنی به جای «ب. ام . و» اینستاگرام، می‌خواهند ماشینی را خودشان اختراع کنند!

پرسش جدی‌تر اما این است: آیا می شود روزی 300 نفر از کرونا بمیرند و منع تردد شبانه به خاطر پرهیز از دورهمی همچنان برقرار باشد و در ساعات روز 20 تا 30 کودک و نوجوان را کنار هم بنشانیم و «هم‌نفس» کنیم؟ کافی است یکی مبتلا باشد و عطسه وسرفه و بچه های دیگر و خانواده‌ها را درگیر کند.

اگر پدر و مادرها نفرستند چه؟ کی می تواند تضمین بدهد؟

پس کل داستان، تحت‌الشعاع وضعیت کرونا و از ارادۀ وزیر کنونی و بعدی خارج است. وگرنه کی شک دارد که بچه‌ها باید به مدرسه بروند و گوشی، مدرسه نیست و تا همین جا هم واقعا معلمان به لحاظ روحی خیلی اذیت شده و عجبا که کم هم حرف هم نشنیده‌اند.

یک دبیر تاریخ می‌گفت پیش تر بچه ها نیز همراهی می‌کردند و الزاما آموزه های کتاب را منتقل نمی کردم و حالا یک نفس باید حرف بزنم و حس می کنم به جز محصلین دیگران هم می شنوند یا ضبط می شود و مطلقا احساس امنیت ندارم و مدام حس می کنم صدای من از بلندگوی شهر دارد پخش می شود یا دارند از من فیلم می گیرند.

معلم دیگری می گفت وسط کلاس ناگهان مادر یکی از دانش آموزان دکترای خود را به رخ می کشد و از من ایراد می گیرد و با من وارد بحث می شود در حالی که درِ کلاس در را که می بستی معلم، مسلط بود و مدیر هم باید اجازه می گرفت.

اینها همه روشن است اما این هم مشخص است که تا کرونا هست مدرسه‌ها را نمی توان باز کرد و معلوم نیست وزیر آموزش و پرورش چرا این قدر دنبال آموزش حضوری و بازگشایی است؟

شمار قربانیان اگر روند نزولی بگیرد و به روزانه 20 تا 30 نفر برسد بله. ولی با این آمار که نمی‌توان.

با این وصف به آقای محسن حاجی میرزایی که سوزن او یک سال است روی خبر باز شدن مدرسه ها گیر کرده به طعنه می‌توان گفت «خسته نباشی پهلوان» چون می دانی گوشی جای مدرسه را نمی گیرد. جدای این روی انصاف و در روزهای آخر وزارت هم می توان گفت خسته نباشی پهلوان. چرا که اگر مدام برای باز شدن مدرسه ها زمان تعیین نمی کرد چه بسا با وضعیت بودجه کسانی به صرافت تعدیل نیرو در آموزش و پرورش می‌افتادند ولی او به شکلی سخن گفت و طراحی کرد که انگار نه انگار مدرسه‌ها باز نیست و همه احساس کردند کادر آموزشی مثل قبل مشغول است. حتی معلم ورزش و ناظم مدرسه که حضور مجازی آنان بلاموضوع به نظر می‌رسید.

پهلوان قصۀ ما البته جوری صحبت می کند که انگار قرار است بماند حال آن که برادران اصول گرا آماده اند این وزارتخانه را هم فتح کنند و باید انتظار داشته باشیم از این پس وزیر بعدی هر هفته یک بار بگوید مدرسه حضوری بهتر از مدرسه در گوشی است و اگر ستاد کرونا اجازه دهد مدرسه ها باز می شود.

اگر قرار باشد حاجی میرزایی برود و حاجی‌بابایی برگردد البته او بی‌میل نیست وعده‌های دوران وزارت را تکرار کند اگرچه حالا کف‌گیر به تهِ دیگ خورده و هنر حاجی میرزایی همین بود که تا همین جا کشید!

دلاور و پهلوان اصلی البته فرهنگیان شریفی هستند که تا دل به قدری افزایش خوش می‌کنند تورم از آنها پیشی می‌گیرد و هر نقدی که به ساختار آموزش و پرورش داشته باشیم منافاتی با ارزش تلاش آنان ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معلم

      یعنی این وسط فقط معلمین ادم حساب
      شدن دانش اموزان که به قول خودتون ناقلین بی علامت هستند باعث انتشار ویروس بین خانواده ها نمی شوند ایااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا دیگه نوبت از بین رفتن بچه هامونه

      • بدون نام

        هیچی نمیشه همین الانش یه نگاه بندازین به پارک ها کوچه ها خیابان ها متروهاو....کرونایی تو ایران نیست ما مقاومیم
        طرف بچشو نمیفرسته مدرسه بعد نمیتونه از کوچه خیابان و پارک جمعش کنه اوقت ادعایه ناقلینم داره

      • بدون نام

        واکسیناسیون اقشار شروع شده این که شما نزنید دلیل نمیشه تشکیل نشه مدارس خوده شما ناقل ترین که من هر دو دوز رو هم زدم و هیچ مشکلی نداشتم و ندارم

      • بدون نام

        پول ثبت نام دانش آموزان را پیش
        خور کردند

    • بدون نام

      فقط
      زیاد
      حرافی میکنه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدارس رو از بعد نوروز شروع کنند که همه واکسن زده باشند به جاش 2 سال تعطیلات تابستون رو حذف کنند

    • بدون نام

      بالام جان کرونا بیداد می کنه .
      متوجه هستی .

    • بدون نام

      جمع کنید کی بچشو میفرسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نفرستین ما میفرستیم

      • بی نام

        شمانفرست

      • بدون نام

        شما وضعت خوبه گویا!!!

    • بدون نام

      اموزش آنلاین در سالی که گذشت کوچکترین فایده ای نداشت
      با باید بچه ها به مدرسه بروند ، به شکل درست
      ویا بهتره که کلا آموزش رو چند وقتی تعطیل کنند چون این مدل آموزش در ایران فقط دور ریختن بودجه بود بدون هیچ تاثیری

      پاسخ ها

      • am

        آموزش آنلاین فایده داره عزیز بچه شما درسخون نیست.!!

      • بدون نام

        برای بچه من که خیلی خوب بود و از کلاس راضی تر بودیم چرا که صبح تا ظهر همراهش سر کلاس بودم و اجازه شيطنت بهش نمی دادم زمین تا آسمون تغییر کرد

      • بدون نام

        ما که بچه هامون رو نمی فرستیم الان نزدیک دو ساله قرنطینه نکردیمشون که خدایی نکرده با بی تدبیری این اقا مریض بشه

    • کاربر چت

      اگر اول مهر اوضاع مثل الان باشه من بچه ام رو نمیفرستم مدرسه از سر راه که نیاوردمش نهایتا یکسال عقب میوفته.کسی نمیتونه واسه بچه من تصمیم بگیره.تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول وآخردرس خواندن ب مدرسه رفتن لیسانس گرفتن دانشگاه رفتن عواقبش تواین مملکت بیکاریست حتی آبدارچی!!!لااقل بذارید بچه های مردم با رفتن ب مدرسه ب این ویروس کرونا مبتلانشوند عجله نکنید

      • بدون نام

        خو نفرست بهههههتر

    • بدون نام

      اره دیکه کرونا تموم شد

    • بدون نام

      بزار باز شه خب همین الانش بچه ها کوچه خیابان پارکن لاقل برن مدرسه یه چی یاد بگیرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه شما بچه هاتون رو میفرستید تو پارک و خیابون ها
        ما که بچه هامون از ترس کرونا همش تو خونه اند

      • دلنیا

        دقیقا همش ولن

    • بدون نام

      وزیزفرمایشی وبی کفایت

    • جواد شریفی

      کاسب مدرسه هستند ایشان.مدارسشون دارند ضرر میدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل مملت شده ندانم چکاری .نه مجلس ونه رییس جمهورونه بقیه نمیدونن چه تصمیمی بگیرن که درست ازاب دربیاد.فعلامردم هم باندانم چکاریهاشون خسته کردن

    • باران

      اقای وزیر نگران مدارس غیر انتفاعی دوستانش است که از الان تا مهر باید بگوید که این مدارس تعطیل نشوند و دانش اموزان بیایند پول ثبت نام را بدهند.و بعدش بگویند اموزش غیر حضوری.بله قصه این است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی غیر اتتفاعی ها کلاساشون تشکیل شد مخصوصا نزدیک کنکوریها چون برای داش آموزا و والدین خیلی مهم بود کلاسی که توش کلا 4 نفر با ماسک نشسته اند هیچ مشکلی نداره

    • بدون نام

      این وزیر واقعا دیگه مسخره کرده

      پاسخ ها

      • خورشیدی

        این وزیرنیست ورو ازکجادراومده حتما ازلپ لپ دراومده چقدر میگی مدارس باز میشه برو ی کم بخودت برس

    • صدر

      ایشون میخواد با طرح این مسئله اهمیت این وزارتخانه و در راس آن خودش را مطرح کند شاید در دولت جدید باشد

    • بدون نام

      وزیر بی عرضه

    • بی نام

      با اختلاف جایزه نادان ترین وزیر به ایشان و چاپلوس ترین به نمکی تعلق میگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون رو خودت انتخاب کردی

    • خوزستان

      ممنون از نویسنده گرامی
      خیلی خوب مشکلات آموزش در دوران کرونا رو توضیح دادید

    • بدون نام

      بنظر من که دو فرزند مدرسه ای دارم اموزش مجازی کیفیت بالاتری داشت چون معلم خودش رو مورد ارزیابی می دید سطح آموزش بهتر بود ....
      برای ارزیابی پایانی هم معلم با شگرد های مختلف جلوی تقلب را می گرفت ...
      ثانیا محفوظات مدرسه هیچ ارزشی ندارد برای همین تقلب لطمه ای به آموزش نمی زند یادگیری اصل است که در اموزش مجازی به بهترین شکل صورت پذیرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طور نیست... در اموزش مجازی هیچ یادگیری وجود نداره... آخه دانش آموز چه ابتدایی چه دبیرستانی چطور میتونه ریاضی رو تو شاد یاد بگیره؟؟ الان پایه ریاضی به شدت پایین اومده معلمها هم اینو خیلی خوب میدونن.

      • بدون نام

        برای ریاضی هم راه حلش اینه که کلی فیلم آموزشی از اینترنت براشون دانلود کنید و همزمان با بچه ها خودتون اول حل کنید و بعد به بچه آموزش بدین همه این مطالب رو 98 درصد مردم ایران خوندن چیز جدیدی کشف نشده

    • بدون نام

      هرروز اوضاع بدتر میشد وقتی که هر روز همایش اسب از این شهر به اون شهر هست دورهمی ها پابرجاست مسافرت هست چه جوری جان بچه ها درامان است به جای باز کردن مدارس یک فکری برای مجالس عروسی های شلوغ وغیره بکنید این بچه ها باسختی بزرگ شده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واکسنیساشون شروع شده چرا نمیزنیش؟

    • بدون نام

      ایشون متخصص کرونا هست و مشکلات آموزش و پرورش رو نمی تونه حل کنه، لطف کنه بره وزیر بهداشت بشه که از تخصصش استفاده احسنت بشه

    • بدون نام

      بچه ها برن مدرسه میمیرن نفرستید برن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کوچه خیابان با توپ باشن نمی میرن؟

    • بدون نام

      واکسن وارد تولید نکردن میگن مدرسه باز بشه کلی ادم مردن خخخخخ

    • بدون نام

      اینم مانند سال قبل به خاطر گرفتن پول ثبت نام در اول ساله و بعدش تعطیلش میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله تازه با قیمت سال جدید پول میگیرن یعنی دو برابر کردن شهریه رو... با این که حتی یک روز هم مدرسه نرفتن ولی دو برابر شهریه میگیرن برای چی آخه؟؟

    • بدون نام

      با تعویض دولت دیگر جوابگوی تصمیم اشتباه خود نخواهد بود

    • بدون نام

      این وزیر یک هفته دیگه برکنار میشه پس بذارین هی واسه خودش تز بده

    • امین

      مرد مومن یه کم با عقل صحبت کن با این وضعیت مگه مردم موندن دست بچشون که بفرستن مدرسه !! حالا انگاری تمام فارغ التحصیلها شاغل شدن کمبود نیرو هستش ، یه سال دیرتر پزشک یا وکیل بشن

      پاسخ ها

      • طلا اشرفی

        نگین پزشک‌و .... بگین دوسال دیرتر با مدرکشون برن تو اسنپ کار کنن...

    • محسن

      باید همه واکسینه بشن تا مدارس باز بشه

    • بدون نام

      آقای دانش آموزان درخیابان در کوچه بازار دارند پرسه می زنند شب روز باهمند تو را به خدا اینها را بیچاره نکن آموزش مجازی به درد نمی خورد مدرسه را باز کنید

    • رحیمی

      جناب وزیر مردم انشاالله سوزنت راچنان بشکنند که خودت هم نفهمی

    • .

      حضوری بشه خیلی بهتره ، کمتر بی عدالتی میشه .
      دیگه معلم به هرکی خوشش اومد نمره نمیده ، نمیگه بقیه تقلب کردن و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی تقلب کنن یا نکنن فرقی به حال آینده بچه ها نداره از دم یا اسنپ کار میکنن یا دست فروشی با هر مدرکی

      • طلا اشرفی

        بی عدالتی بشه بهتراز اینه که بچتو به جوخه مرگ بکشونی...شما عدالتو رعایت کن... هر کی نکرد با مجازاتش با خدا...

    • بدون نام

      دولت از ادامه کرونا خوشش اومده و ازهر راهی سعی میکنه زنجیره کرونا قطع نشه .

    • بدون نام

      خدا را شکر که امسال اول مهر بازنشسته میشم و از دست آموزش و پرورش خلاص میشم که طی سی سال عمر و جوانی و سلامتی ما را گرفت و دیگر هیچ هیچ!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حوش به سعادتتون.

      • طلا اشرفی

        خداقوت....

    • بدون نام

      ققط حرف مفت میزنی کمتر لز یک هفته از شر شما خلاص می شویم

    • بدون نام

      این وزیر و معاونش هیچ اعتباری بین معلمان ندارن و دشمن معلمان محسوب می شوند.

    • بدون نام

      الان بچهها تو رستوران کوچه پارک سفر مهمونی کلاس ورزشی حتی استخر میرند به عنوان مدرس واقعا این شیوه کلاس انلاین تقلبی برای دانش اموزان بدون فایده است

    • بدون نام

      میخان مدرسه ها رو باز کنن،کمکهای مردمی رو به جیب بزنن

    • بدون نام

      وزیر دروغ نگو کسی نمی خواهد حضوری باشد بچه های مردم را می خواهی به قرض های کهنه پدرت بدهی تازه شما یک هفته تا ده روز دیگر فینیش می شوی

    • بدون نام

      اين كي ميره ديگه نبينمش هر دو ماه يه بار مياد يه پارازيتي ميندازه

    • بدون نام

      شما دیگه اختیار ی نداری لطفا با یک خداحافظی همه را خوشحال کنیین برین

    • مجتبی

      چرا حاجی میرزایی اصرار به باز شدن مدارس دارد مگر دانش آموزان واکسن کرونا زدند مگر ایشان وزیر باقی خواهند ماند که اصرار می ورزند شما تاتاریخ چهارده مرداد 1400 صحبت کنید بیشتر از این صحبت نکنید بگذارید وزیر بعدی تصمیم بگیرید.

    • بدون نام

      این نود درصد رو ازکجا آوردی من به هرکی گفتم گفتن تا واکسیناسیون نشن بچه‌ها مونو نمیفرستیم پس خالی بندی نکنید

    • بدون نام

      تویی که میگی بچه‌ها تو خیابونن مدرسه فضای بسته اس

    • علی

      ظاهرا یادش رفته هفته دیگر مدرسه خودش تعطیل میشود ودر هیچکاره است وباید افسوس بخورد که چقدر دانش امان در دوره وی کم سواد شده اند

      پاسخ ها

      • مجید صادق نژاد

        سلام
        اگه بچه ها نرن مدرسه اینا ورشکست میشن چون خودشون مدارس غیر انتفاعی انچنانی دارند...اینا الان بیستر بفکر جیب خودشون هستن تا وضعیت درسی بچه ها ...
        در ضمن هرکسی طرز فکر خودش رو داره و برای خانواده خودش تصمیم میگیره و نباید ما به همدیگه توهین کنیم ...
        به امید سربلندی و سلامتی دسته گلهامون ..

    • بدون نام

      چرا گیر داده به بازگشایی مدرسه. معلمان بااین گرانی ها له شدند این وزیر در خواب زمستانی و اصحاب کهفی است چرا اسمی از. معیشت و فوق العاده. و رتبه بندی نمی کند ده سال انتظار رتبه بندی را بحث کن

    • خدمتگزارگمنام

      من سرایداروخدمتگزارمدرسه ام .واطلاع تام دارم که حضور دانش آموزان باعث شیوع بیماری بین دانش آموزان خواهدشد.فقط کافیه یکی کرونا داشته باشه وعطسه یا سرفه کنه تمامی کلاس آلوده خواهند شد.وقطعا به خانواده انتقال میدهند.درضمن سرویس بهداشتی همگانی بسیار خطرناک وآلوده میباشد.خودشان میگویندتجمع بیش از۲نفرممنوعه حالا ۳۰الی ۴۰ نفردانش آموز رادرکلاس درکنارهم میخواهند قرار دهند....

    • محمود

      شما یک هفته بیشتر نیستی چرا الکی حرف می زنید باز گشایی کجاست

    • محمود

      شما هیچ خیری برای فرهنگیان نداشتی فقط حرف زدی

    • بدون نام

      وزیر توهمی، رفتنی است

    • بدون نام

      تو واکسن زدی،بچه ها چه گناهی کردند

    • بدون نام

      هیج آدم عاقلی در کرونا بجه اش را به مدرسه نمی فرستد. مسیولین آموزش و پرورش که بیشتر مدارس غیر انتفاعی دارند دوست دارند باز شدن مدارس را بصورت حضوری اعلام کنند تا پول ثبت نام دریافت کنند. التماس تفکر برای وزیر

    • بدون نام

      وزیراینقدرخالی بندوای به حالدانش اموزانومعلمان

    • بدون نام

      همه شب مردم با بچه هاشوم پارک هستن عروسی مهمانی نوبت مدرسه که رسید میترسن حرف مفت میزنن مدرسه خیلی بهتره

    • فاطمه

      خب درست میگند آقای وزیر آموزش باید حضوری باشه من خودم دانش اموز سال دهم هستم و امیدوارم مدارس حضوری بشه به کوری چشم تنبلا

    • بدون نام

      دقیقا اینقدر نگین مدرسه حضوری باشه
      ن م ی ش ه ،خطر دارهههه

    • بدون نام

      به خدا بچه اوردن تو ایران حرامه یه بچه با این همه سختی و ارزو هاش باید با کرونا بره تو قبر و جالبه خیلی هام حمایت میکنن و میگن بچه های تو کوچه و خیابونن ولی نمیدونن که یه مدرسه ۱۰۰۰ تا دانش اموز داره و تو هرکلاس هم ۵۰ نفرن و با کرونا دلتا که اومده و پرتکل هایی که تو مدرسه اجرا نمیشه میل خودتونه بچتون رو بفرستید تو قتلگاه و همچنین خودتون رو بیمارکنید.

    • دانش آموز هفتم

      من به عنوان یک دانش آموز اصلا خوشم نمیاد مدارس بازشه..دوستانم هم همینطور

    • بدون نام

      شماهایی که میگید بچه ها تو پارک و کوچه و خیابونند بچه من از وقتی که کرونا امده خدا رو شکر یه سرما نخورده چون مواظبش بودم وقتی که مدرسه میرفت طول این نه ماه بیشتر وقتها بچه من مریض بود از بغل دستی از دوستاش میگرفت تا همه واکسن نزنند خطر ناک حتی بچه ها، ناقل هستن به خانواده انتقال میدن

    • بدون نام

      چرا سال گذشته مدارس باز نشد؟ کرونا بود؟! الان که اوضاع بدتر شده. وضع کشور از نظر کرونا اصلا با پارسال قابل قیاس نیست، مرگ و میر بیشتر شده. چرا اصرار الکی دارید؟ ادای بقیه کشورها را در نیارید، آنها همگی واکسن زده اند

    • بدون نام

      متاسفانه همیشه بی عرضه ترین افراد را وزیر آموزش و پرورش می کنن. البته این هم از روی برنامه و نقشه است. شک نکنید.

    • مادر دردمند

      بااین تورم چطوری میتونیم بچه ها را به مدارس ببریم کرایه خا ولوازم التحریر هزینه لباس وکفش مواد خوراکی الان دانش آموزان در منزل هستند وبقیه را نمیبینند ولی زمانی که مدارس باز شد مشکلات ما خانواده ها چندین برابر میشود

    • زهرا رفعت

      وزیر تو رفتنی هستی اجازه بده وزیر حدید بیاد ببینیم چی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج