۱۱۴۰۷۹۵
۵ نظر
۵۰۸۷
۵ نظر
۵۰۸۷
پ

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

طرح مسدودسازی اینترنت تصویب شد

نمایندگان مجلس طرح مسدودسازی اینترنت را تصویب کردند. براساس رای‌گیری روز جهارشنبه که در صحن علنی مجلس برگزار شد قرار است این طرح در قالب اصل ۸۵ بررسی شود و عده کمی از نمایندگان به جای همه‌ی آنها تصمیم‌گیری کنند.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

١٢١ نماینده با رای موافق خود بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را به کمیسیون فرهنگی واگذار کردند. بنابراین این طرح به دور از چشم افکار عمومی بررسی و تصویب خواهد شد. اگر چه گفته می‌شود این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، اما امیدی به برگشت از حالت آزمایشی آن وجود ندارد.

این طرح شامل کل فضای مجازی از جمله سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌ها می‌شود. محدودسازی اینترنت تبعات بسیاری دارد که براساس اظهارات علی ربیعی، سخنگوی دولت اگر فقط اینستاگرام در ایران بسته شود بیش از یک میلیون نفر بیکار می‌شوند.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در چند روز اخیر کاربران فضای مجازی و صاحبان کسب و کارهای آنلاین به چند نوع اعتراض خود را نسبت به این طرح اعلام کردند. تقریبا همه‌ی استارتاپی‌ها معتقدند که با اجرا شدن این طرح همه‌ی کسب و کارهای آنلاین نابود می‌شوند.

اینترنت ماهواره‌ای در ایران در دسترس قرار گرفت؟

برخی رسانه‌ها با انتشار تصویری از در دسترس بودن اینترنت ماهواره‌ای در ایران خبر داده‌اند.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

با عبور ماهواره‌های شرکت SpaceX از فراز ایران کشور رسما تحت پوشش اینترنت پرسرعت استارلینک قرار گرفت.

برخی گزارش‌ها حاکی است اینترنت ماهواره‌ای در غرب کشور فعال شده است.

همچنین طی هفته اخیر سایت دیده‌بان ایران در خبری نوشت که اینترنت در اهواز وصل شده است. این در حالی‌ست که برخی مخاطبان برترین‌ها از امتداد قطعی اینترنت در اهواز خبر داده‌اند. البته در خبر «دیده بان ایران» هم آمده که شبکه همراه در برخی مناطق این شهرها همچنان با اختلال روبروست.

محبوب‌ترین پیام‌رسان میان شهروندان ایرانی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در یک نظرسنجی محبوب‌ترین پیام‌رسان میان شهروندان ایرانی را اعلام کرد.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، ۷۱.۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال از پیام رسان واتس اپ استفاده می کنند. اینستاگرام با ۵۳.۱ درصد در رتبه دوم و تلگرام با ۴۰.۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد. ۸.۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال از روبیکا و ۵.۱ درصد از سروش استفاده می‌کنند.

ایسپا نظرسنجی را در روزهای ۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی و با شیوه گردآوری تلفنی اطلاعات اجرا کرده است. جامعه آماری این نظرسنجی شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن ۱۵۸۵ نفر بوده است.

موتورسیکلت جذاب و شاهکار دوکاتی

موتورسیکلت سازی ایتالیایی دوکاتی Ducati اخیراً نسخه ای جدید و رویایی از موتورسیکلت مدل Diavel خود را با نام Ducati Diavel ۱۲۶۰ S Black and Steel برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که از یک پیشرانه قدرتمند ۱۲۶۲ سی سی و استفاده جسورانه از ترکیب رنگ زرد و مات در طراحی آینده نگرانه خود، بهره می برد.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

شرکت ایتالیایی دوکاتی مدتهاست که خود را به عنوان یک رهبر در دنیای طراحی موتور سیکلت جا انداخته است و نه این امر را نه فقط به خاطر دوچرخه های بسیار جذاب و خیابانی خود بلکه به خاطر موتورسیکلت های قدرتمند نیز بدست آورده است. برای نمونه موتورسیکلت برقی Diavel 1260 این شرکت با کسب چندین جایزه بین المللی طراحی و به عنوان بستری برای ایده پردازی زیبایی در رویدادهای معتبری مانند هفته طراحی میلان، خود را به عنوان یک موتورسیکلت قدرتمند شیک معرفی کرده است.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

حالا این مارک ایتالیایی قصد دارد با جدیدترین نسخه موتورسیکلت Diavel ۱۲۶۰ خود، یعنی Ducati Diavel ۱۲۶۰ S Black and Steel به دنبال حفظ این موقعیت است.

موفقیت کامل دانشمندان در درمان سرطان سینه

درمان جدید سرطان پستان باعث، به سرعت نه تنها تومور‌های اولیه را تا سطح غیرقابل شناسایی کاهش می‌دهد، بلکه با موفقیت با متاستاز‌ها نیز مبارزه می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی مدیکال اکسپرس اعلام شد: درمان جدید سرطان پستان باعث از بین رفتن سلولهای تومور تا ۹۵ درصد در موش های آزمایشگاهی می شود و تقریباً بیماری را کاملاً شکست می دهد.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

داروی ارسو (ErSO) که توسط دانشمندان دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین تولید شده است، به سرعت نه تنها تومورهای اولیه را تا سطح غیرقابل شناسایی کاهش می دهد، بلکه با موفقیت با متاستازها نیز مبارزه می کند. متخصصان می گویند: حتی هنگامی که چند سلول سرطانی زنده می مانند و باعث رشد مجدد تومورها در طی چند ماه می شوند، نئوپلاسم ها کاملاً مستعد درمان های مکرر ErSO هستند.

ارسو باعث تخریب سریع بیشتر متاستازها در ریه ها، استخوان ها و کبد و کاهش چشمگیر متاستازهای مغزی شد. فعالیت ارسو به پروتئینی به نام گیرنده استروژن بستگی دارد که در درصد زیادی از تومورهای پستان وجود دارد. هنگامی که ارسو به گیرنده استروژن متصل می شود، مسیر a-UPR سلولی را فعال می کند که سلول های سرطانی را برای رشد سریع آماده می کند و از آنها در برابر استرس محافظت می کند.

با این حال، فعال شدن بیش از حد a-UPR سلول های سرطانی را بیش از حد بار می آورد و باعث مرگ آنها می شود. برخلاف سلف های دیگر که به روشی مشابه کار می کنند، ارسو عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد نمی کند. از آنجا که حدود ۷۵ درصد سرطان های پستان گیرنده های استروژن مثبت دارند، ارسو می تواند در برابر رایج ترین شکل سرطان پستان بسیار موثر باشد. علاوه بر این، این دارو حتی ممکن است در برابر سرطان هایی که به طور سنتی دارای استروژن مثبت نیستند، عمل کند.

تصاویری از اولین آیفون‌ها با رنگ و بوی طبیعی

برند جواهرسازی مشهور Caviar به دلیل تزئین گوشی‌های اپل و سامسونگ با مواد لوکس، بادوام و کمیاب معروف است. آیفون 12 پرو به عنوان پایه ای برای مجموعه جدید در نظر گرفته شده و به محض در دسترس بودن آیفون 13 پرو و آیفون 12 اس پرو، از این مدل ها نیز استفاده خواهد شد.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

گفته می شود شرکت خاویار برای صفحه پشتی این گوشی ها از مواد سازگار با محیط زیست، طبیعی و کاملاً تجزیه پذیر بهره گرفته است. خاویار برای مجموعه اکو، چهار دستگاه را اعلام کرده است که همگی دارای پوشش بادوام ساخته شده از چوب جنگلی گرمسیری ماهاگونی قرمز هستند. مجموعه سبز اکو شامل رایحه های قهوه وانیل، گل رز تند، گل آلپ آلپاین و یک مدل بابونه آلپی است.

افزایش ۷۰۰درصدی جستجوی «مهاجرت» در گوگل

همزمان با بررسی طرح «صیانت» اینترنت در مجلس، افزایش جست و جوی «مهاجرت» در گوگل ۷۰۰ درصد افزایش یافت.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

ژاپنی‌ها از ربات بسکتبالیست خود رونمایی کردند

در وقت استراحت مسابقه بسکتبال بین تیم‌های ملی فرانسه و آمریکا در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو، ژاپنی‌ها از ربات بسکتبالیست خود رونمایی کردند.

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سلکشن (۴)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امپراطور

      اینجور علامت پیروزی منو یاد شکستهای بزرگ عصر نادانی میندازه
      افسوس

    • naser

      توهمین چندخبرتفاوت ایران باکشورهای دیگه روببینیداونهادارن چه میکنن ماچی

    • ع. م

      مگه نمایندگان مردم نباید نظرات مردم را منعکس کنند این ها واقعا نماینده ما مردم هستند یا نماینده مردم دیگر هستند این ها دارند به جای ما تصمیم میگیرند یا از طرف ما تصمیم میگیرند خیلی فرق میکنه ما اگر بخواهیم بگیم آقای نماینده تو نماینده ما نیستی ما تو را نمی خواهیم آقایان این را بفهمید

    • ایرانیم

      باید شبکه که تو ایران کار میکنند طبق قانون جوابگو هم باشد در صورتی که خطایی کردند اطلاعات مردم لو رفت دفتر نمایندگی در ایران داشته باشند که بتونم جواب ملت را بد این قانون در اکثر کشورها به اجرا درآمد

    • بدون نام

      الان سر اکثریت جوانان و نوجوانان تو گوشیه. وای اگر گوشی را زمین بگذارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج