جاباما
۱۱۴۰۸۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان

رییس مجلس یک روز پس از نامه رضا کیانیان عضو کمپین تبلیغاتی حسن روحانی که از مجلس خواسته بود به جای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، مشکلات تورم و بیکاری را حل کند، در نامه‌ای به وی پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: رضا کیانیان عضو کمپین تبلیغاتی حسن روحانی در نامه ای به قالیباف با اشاره به گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات کشور در نامه ای از رییس مجلس خواسته بود به جای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، این مشکلات را حل کند.

حالا رییس مجلس یک روز پس از این نامه پاسخ وی را داده است.

متن نامه قالیباف به این شرح است:

سلام هم‌شهری، هم‌ولایتی و هنرمند دوست‌داشتنی آقا رضای کیانیان عزیز...

عید را به شما تبریک می‌گویم؛ ان‌شاءالله زیر سایه مولا علی سلامت و موفق باشید.⁣

آقا رضای عزیز؛ همین اول بسم‌الله من هم یک قسم مشدی میدم که جان امام رضا(ع) از روزی که کار این مجلس شروع شد یک روز هم نبوده که از بی‌عملی و بی‌خیالی آقایانی که مسئولان اجرایی کشور در حوزه‌های اقتصادی بوده‌اند خون به دلمان نشده باشد. ⁣

⁣بگذار تا چند فقره‌اش را برایت راست و حسینی تعریف کنم؛ چیزی از طرح جهش مسکن شنیده‌ای؟ برای ساختن یک میلیون واحد مسکن قانون نوشتیم، اعتبارات آن را در بودجه دیدیم، سازوکارش را مشخص کردیم، گفتیم این طرح این قانون این سازوکار این هم پول. فکر میکنی چه کردند؟ هیچ نکردند! که البته ان‌شاء‌الله دولت بعد با جدیت و برنامه صحیح آن را پیگیری و اجرا خواهد کرد. برای خانه‌های خالی مالیات گذاشتیم تا بازار مسکن کمی آرام بگیرد و گرفت چون خانه‌های بیشتری اجاره رفت. ⁣

⁣در بودجه خدا را شاهد می‌گیرم که تمام تلاشمان کمک کردن به ضعیف‌ترین اقشار مردم بود؛ بعد از بیش از ده سال، اعتبار همسان سازی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی را تصویب کردیم تا یک پیرمرد یا پیرزن بازنشسته جلوی فرزندان و نوه‌هایش شرمنده نباشد. بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و ایجاد شغل در کشور اعتبار تخصیص دادیم و از آن طرف هم کسری بودجه را کاهش دادیم تا اسب سرکش تورم لااقل کمی مهار شود.

وام ازدواج و وام مسکن تا دو برابر افزایش پیدا کرد و برای زوج‌های جوان افزایش وام ویژه‌ای در نظر گرفته شد. این را شاید شنیده باشید که حقوق سربازان وظیفه هم تا بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد و از ابتدای سال با همین مبنای جدید به آن عزیزان حقوق پرداخت شده است.⁣

⁣علاوه بر این بعد از سال‌ها، حکم کردیم که حتما نمایندگان کشاورزان در فرایند تعیین قیمت محصولات کشاورزی مداخله کنند تا ظلم قدیمی در تعیین تعرفه این محصولات رفع شود و قیمت خرید دولتی عادلانه گردد. کلیات مالیات بر عایدی سرمایه را هم پس از سالها تایید و تاکید کارشناسان تصویب کردیم تا نظام مالیاتی علیه فقیرترین مردم تعدیل و اصلاح شود و برای افزایش یارانه‌ها نیز مصوباتی گذراندیم که البته آنگونه که مصوب شد، به اجرا درنیامد.⁣

اقدامات دیگری مثل پیگیری لایحه رتبه‌بندی معلمان و پوشش بیمه ای هزینه‌های درمان ناباروری و الزام استفاده از دستگاه پز و طرح‌ها و اعتبارات ویژه استان‌ها به خصوص استان خوزستان، آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای خوزستان با پیگیری در نظارت میدانی و اقدام دیگر بخشی از تلاش‌های مجلس در یکسال اول آغاز به کار خود بود و راهی سه ساله و برنامه‌های فراوان دیگری در پیش داریم. اینها فقط بخشی از مواردی است که نتایج کوتاه مدت دارد، وظیفه اصلی مجلس ریل گذاری برای اصلاح زیرساخت اقتصاد است که در آن هم اقداماتی انجام شده است که از گزارش دادن آن در این مجال صرف نظر می‌کنم.

آقای کیانیان عزیز، بسیاری از این اقدامات با وادار کردن دولت به انجام کار توسط مجلس محقق شده است؛ اگر توان و اراده دولت بیش از این بود بی‌گمان نتایج بسیار بیشتری به دست می‌آمد. مجلس نهاد قانونگذار و ناظر است و در حد توان می‌تواند دولت را وادار به کار کند؛ وضعیت اقتصادی کشور بدون این مصوبات به مراتب سخت‌تر می‌بود. با این وجود دلمان روشن است که با اتحاد و باور به توان مردم، بتوانیم بار مشکلات روی دوش مردم را کاهش دهیم. به لطف خدا...

عزیز دل؛

در خصوص طرح صیانت هم نکاتی که لازم بود را صبح امروز به عرض رساندم؛ برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پر کاربرد که کسب و کارهای مردم در آنها تعریف شده نیست. بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در همین خصوص هم طرح موجود اصلاحات و ابهاماتی دارد که آنها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد. جلسات کمیسیون را هم به صورت علنی برگزار می‌کنیم تا هم کارشناسان فرصت نقد داشته باشند و هم مردم در جریان آنچه برایشان اهمیت حیاتی دارد قرار گیرند. با بگیر و ببند نمی‌توان مدیریت فرهنگی کرد و ما هم به این قائلیم و آن را باور داریم‌.

آقای کیانیان عزیز، هم‌شهری و هم‌ولایتی؛ دعا کن ما بیشتر از اینکه شبیه سلحشورها شده باشیم، هنوز حاج کاظم باشیم؛ هنوز دلمان برای عباس‌ها بسوزد و هنوز دهه ثباتی نشده باشیم؛ ما همانیم که از قبل می‌شناسی.
قربان معرفت شما

عزت مستدام
محمدباقر قالیباف

رضا کیانیان در نامه سرگشاده به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص محدود سازی اینترنت جهانی نوشت:

…سِلام همشهری و هم ولایتی عزیز ، آقای دکتر قالیباف.

امروز عید است. عید مولا علی ست که سلام خدا بر او و خانواده او . تبریک می گویم.

با این عیدی علی وار !!! از «۱۲۱ نفر از نمایندگان مجلس» تشکر می کنم . از تصویب طرح محدود کردن اینترنت!!!

طرحی که زمان ِ«معجزه ی هزاره سوم » علنی شد و سال ها خاک خورد…. و حالا شما به انجامش رسانیدید .

نمایندگان مجلس کنونی به قول شما ، با شعار «رفع استضعاف » و به قول ما «از بین بردن فقر و فلاکت» و به قول معروف برای «توسعه ی اقتصادی کشور» بر کرسی ها نشستند. .

آقای قالیباف!

جان امام رضا 'ع' _"قسم مشَدی دادُم "_ از زمانی که آمدید مجلس، در زمینه ی بهبود اقتصاد و رفع استضعاف چه لوایحی تصویب کردید؟ …. جان ِمولا ! آیا همه چیز گران تر نشده ؟! بیکاری بیشتر نشده؟ بی آبی فراوان تر نشده؟ . استضعاف رشد نکرده؟ ! وحالا در روز عید مولایمان ، هدیه شما به ما بستن اینترنت است؟. "دَمِتا گرم"

ما به شما نامه نوشتیم با «۶۳۳۴۰۷ امضا» ششصدو سی و سه هزار و چهار صد و هفت امضا !! و خواهش کردیم این طرح را ، در صحن مجلس، طرح نکنید! اما جواب شما، بدون این که جواب نامه ی ما را بدهید، طرح ِ همین طرح و تصویبش در صحن مجلس بود!

آیا تا به امروز، به شهادت خودتان و بقال و چقال، و جیب مردم. هر روز استضعاف ِواقعی گسترش پیدا نمی کند؟ حالا نوبت ِاستضعاف مجازی ست؟!

"ای وَل دِداش. البَت خودِتا بهتر مِدِنِن بِسْتن ای لاکردار . گوشنِگی رِه بِی تَر نوموکنه که بدترم موکونَه."

بگذریم هم ولایتی!

چه عیدی ‌ِهم مضمونی با راه و روش و دستور ها و نصیحت های صاحب عید.

"قالیباف جان، بِچه ی مِشَد! "

چه کشور هایی دامنه اینترنت را تنگ کرده اند. ؟چین، روسیه ،هند و صد البته کره شمالی. آیا ما دنباله روی ِ این کشور ها هستیم !!!؟

پس اگر دنباله رو شان هستیم، چرا در زمینه رشد اقتصادی شان، دنباله رَوی نمی کنیم؟ چرا دنباله روی ِ رشد اقتصادی هند و چین و روسیه نیستیم.

"جانِ بِچه های طُرقِبَه ! با ای حساب آخِرِش چی مِمانَه ؟ … هَمی کره شمالی لا مَصَّب دیگَه . نِه؟! جان

ِما درست نِگُفتُم" ؟

فقط برای یادآوری !.. ما و ژاپن توسعه ی مدرن را با

هم شروع کردیم.

سر انجام ما این است و سرانجام آن ها آن.! همین.

یاد عیدی تان افتادم.

آیا سرانجام ِ راه و روش ِمولای ما هم کُره شمالی ست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج