جاباما
۱۱۴۱۴۸۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابلاغ آخرین قوانین توسط دولت روحانی

با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران: با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰، به استناد تبصره (۲) ماده واحده قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری، آیین‌نامه اجرایی این قانون را به تصویب رساند.

به موجب آیین‌نامه مذکور، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی کشور اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه و موقوفه مکلف به رعایت استاندارد بسته‌های خدمات تشخیصی و درمانی گروه (کادر) پرستاری و تعرفه‌های تعیین شده هستند.

مراکز فوق همچنین مکلفند پس از ابلاغ تعرفه سالانه خدمات گروه (کادر) پرستاری موضوع قانون، کارانه گروه یاد شده را براساس تعرفه‌های مصوب محاسبه و پرداخت کنند.

همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه پایه و تکمیلی سلامت نیز مکلفند نسبت به پوشش این خدمات اقدام کنند.

مجوز برگزاری گردهمایی بین‌المللی اقیانوس شناسی خلیج‌فارس ابلاغ شد

با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به صدور مجوز برگزاری گردهمایی بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

بنابه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هیات وزیران در جلسه مورخ سوم مرداد ۱۴۰۰، باتوجه به تاثیرگذاری دریاها در اقتصاد و توسعه کشور و همچنین در راستای گسترش علوم دریایی و اقیانوس شناسی در آب‌های پیرامونی، خصوصاً گستره آبی خلیج‌فارس که از دیرباز از اهمیت ویژه اقتصادی، نظامی، سیاسی و راهبردی برخوردار بوده است، با صدور مجوز برگزاری مجازی گردهمایی بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس در سال۱۴۰۰ موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی مجاز است با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا نسبت به برگزاری مجازی این گردهمایی تا سقف هزینه کرد ۵۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط اقدام کند.

ابلاغ مصوبه حذف فرانشیز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم

همچنین با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص حذف فرانشیز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم هم ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰، مصوب کرد برای تشخیص زودهنگام در سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم، آزمایش‌ها (تست‌ها) و خدمات مرتبط بطور رایگان تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گیرد، مشروط بر اینکه معرفی بیمار از طریق برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده برای همه بیمه‌شدگان مشمول برنامه مذکور با اولویت بیماران روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، براساس استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ثبت در سامانه سیمای سرطان (نسخه الکترونیک) صورت پذیرد

ابلاغ آخرین قوانین توسط دولت روحانی

طرح تولید و صادرات محصولات ایران خودرو به سوریه ابلاغ شد

دولت مصوبه مربوط به طرح تولید و صادرات محصولات ایران خودرو در کشور سوریه را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰، به منظور حمایت مالی از شرکت ایران خودرو جهت فعالسازی بخش‌های مورد نیاز در شرکت سیامکو سوریه برای مونتاژ محصولات ایران خودرو در این کشور، طرح تولید و صادرات خودروهای تولید شده توسط شرکت ایران خودرو به کشور سوریه را به تصویب رساند.

به موجب این مصوبه، صندوق ضمانت صادرات ایران مکلف است بدون فرآیند اعتبارسنجی، خطرپذیری (ریسک) عدم بازپرداخت اصل و سود اقساط تسهیلات مصوب بانک توسعه صادرات ایران برای اعطا به شرکت ایران خودرو در سوریه مشروط به افتتاح حساب مشترک میان ایران خودرو و بانک یاد شده به منظور واریز وجوه ناشی از فروش در آن کشور را حداکثر تا سقف معادل ریالی ۱۰ میلیون دلار نزد بانک توسعه صادرات ایران در قبال دریافت چک و سفته از شرکت ایران خودرو به مدت یک سال تضمین کند.

همچنین، نرخ کارمزد ضمانت نامه قابل صدور، حداکثر سالانه دو درصد است.

تعرفه ارائه خدمات درمانی در منزل بازنگری و ابلاغ شد

هیات وزیران در جلسه مورخ ۶ مرداد ۱۴۰۰، تعرفه ارایه خدمات درمانی در منزل مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را در کلانشهرها، شهرهای محروم و سایر نقاط کشور مورد بازنگری و اصلاح قرار داد.

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران ابلاغ شد

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با امضای اسحاق جهانگیری آیین‌نامه معاون اول رئیس جمهور اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ سوم مرداد ۱۴۰۰، در راستای اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیز لزوم توجه هرچه بیشتر به این حوزه در هدفگذاری‌های سیاستی کلان به دلیل سهم بالای آن در ایجاد فرصت‌های شغلی، آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را تصویب کرد.

در آیین‌نامه مذکور، ابعاد مختلفی برای حمایت از تعرفه انرژی مصرفی تا تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف تمهید شده و برای واردات صنایع دستی که مشابه داخلی دارد، محدودیت‌هایی پیش‌بینی شده است.

شرح اقدامات لازم برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی واجدین شرایط در قانون مذکور، تهیه و تدوین دستورالعمل و فرآیند صدور مجوز فعالیت مشمولان، وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های مجری برای بهبود کیفی محصولات صنایع دستی و فرش دستباف با رویکرد فراهم ساختن صادرات آن و نقش دستگاه‌های اجرایی در اقدامات حمایتی و تشویقی، از جمله موارد مندرج در آیین‌نامه یاد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج