جاباما
۱۱۴۱۶۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جمعیت زنان سالمند از مردان پیشی گرفت

طبق اعلام مرکز آمار در سال ۱۳۳۵ تنها ۴ درصد از جمعیت کل کشور در سنین ۶۵ ساله و بیشتر بوده است. در حالی که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ حدود یک پنجم از جمعیت این سنین را تجربه کنند.

خبرگزاری مهر: طبق اعلام مرکز آمار در سال ۱۳۳۵ تنها ۴ درصد از جمعیت کل کشور در سنین ۶۵ ساله و بیشتر بوده است. در حالی که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ حدود یک پنجم از جمعیت این سنین را تجربه کنند.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در فاصله سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۰ تعداد زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر تقریباً برابر یا نزدیک بود که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ این شکاف به رقمی بیش از ۱.۲ میلیون نفر به نفع زنان برسد. جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۳۵ به طور برابر و ۴ دهم میلیون نفر بود که این رقم در سال ۴۵ به پنج دهم میلیون نفر رسید. جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ سال و بیشتر در سال ۶۵ به ترتیب هفت دهم میلیون نفر برای زنان و هشت دهم میلیون نفر برای مردان سالمند بود.

همچنین جمعیت زنان و مردان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۰ برابر و دو و دو دهم میلیون نفر بود که این رقم در سال ۹۵ دو و نیم میلیون نفر برای زنان و ۲.۴ میلیون نفر برای مردان سالمند بود. جمعیت زنان سالمند ۶۵ ساله و بیشتر در سال ۱۴۰۰ به ترتیب به سه میلیون نفر و ۲.۷ میلیون نفر می‌رسد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۳۵ تنها ۴ درصد از جمعیت کل کشور در سنین ۶۵ ساله و بیشتر بود، اما با گذشت زمان، سهم جمعیتی آن‌ها رو به افزایش است به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ تقریباً یک پنجم از جمعیت کشور یعنی ۱۹ درصد، این سنین را تجربه کنند. در سال ۱۳۳۵ جمعیت ۶۰ ساله کشور ۶.۲ درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر ۴ درصد بود که این رقم در سال ۶۵ کاهش داشته به ترتیب به ۵.۴ درصد و ۳.۱ درصد رسید. جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر در سال ۹۰ به ۸.۲ درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر به ۵.۸ درصد رسید که این رقم در سال ۹۵ روند افزایشی گرفته و به ترتیب به ۹.۳ درصد و ۶.۱ درصد رسید.

همچنین براساس اعلام مرکز آمار ایران جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر کشور در سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۴ درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر به ۶.۷ درصد می‌رسد. طبق پیش بینی مرکز آمار ایران جمعیت ۶۰ ساله و بیشتر در سال ۱۴۳۰ به ۲۶.۱ درصد و جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر ۱۸.۷ درصد افزایش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج