۱۱۴۱۷۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نقش مهم مربیان در ریکاوری فرنگی‌کاران برای برنز

در روزی که رضا گرایی آخرین شانس کشتی فرنگی برای فینالیست شدن است، مربیان تیم ملی نقش بسزایی در بازگشت روحیه به دو کشتی‌گیر دیگر برای پیروزی در دیدار رده‌بندی دارند.

تسنیم: در روزی که رضا گرایی آخرین شانس کشتی فرنگی برای فینالیست شدن است، مربیان تیم ملی نقش بسزایی در بازگشت روحیه به دو کشتی‌گیر دیگر برای پیروزی در دیدار رده‌بندی دارند.

در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک هم فینالیست نداشتیم، اما علی گرایی و هادی ساروی که از قبل شانس‌های اصلی این تیم برای رسیدن به فینال بودند، فردا (سه‌شنبه) برای مدال برنز مبارزه خواهند کرد.

این دو کشتی‌گیر شیرازی و آملی پیش از اعزام به توکیو نیز امیدهای اصلی این تیم برای رسیدن به مدال محسوب می‌شدند، اما پس از آنکه علیرضا نجاتی و امین میرزازاده هر دو در روز اول مسابقات کشتی فرنگی المپیک از رسیدن به مدال بازماندند، محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی نیز امروز نتوانستند به فینال برسند، هرچند که هر دو عملکرد خوبی در کشتی‌های مقدماتی داشتند.

گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم بعد از آنکه در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۳ یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد، در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ - ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او که در این مبارزه ۵ بر یک عقب افتاده بود، اما کامبکی رؤیایی و هیجان‌انگیز داشت و ۱۴ ثانیه مانده به پایان کشتی، با اجرای فن سنجاب پرنده که همه را به وجد آورده بود، نتیجه کشتی را ۵ - ۵ کرد. گرایی در نیمه نهایی در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. او فردا شوهی یابیکو از ژاپن را در پیش دارد.

در وزن ۹۷ کیلو، محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد. او در نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد تا برای مدال برنز روی تشک برود.

هر دو کشتی‌گیر ایرانی می‌توانند به مدال برنز برسند اگر در ۲۴ ساعتی که تا مسابقه رده‌بندی فرصت هست از نظر روحی ریکاوری شوند. در این میان مربیان تیم ملی نقش بسزایی در بازگرداندن کشتی‌گیر به تشک دارند. اینکه به آنها یادآور شوند که قطعاً مدال برنز المپیک، از مدال‌های جهانی اهمیت بیشتری دارد و گرفتنش بهتر از پنجمی است.

تیم ملی کشتی فرنگی که نتوانست سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم را بگیرد، فردا علاوه بر دو مبارزه رده‌بندی در اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم، رضا گرایی را نیز در وزن ۶۷ کیلوگرم روی تشک المپیک خواهد داشت که البته با توجه به باخت برادر بزرگتر، درباره رضا گرایی نیز کادر فنی کار سختی در پیش دارد که اهمیت المپیک به گونه‌ای برایش به تصویر کشیده شود که به جای ناراحتی از شکست برادر، به دنبال کسب بهترین نتیجه باشد تا تیم ملی فرنگی و کل مجموعه تیم با شرایط بهتری المپیک را به پایان برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج