جاباما
۱۱۴۱۸۲۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اتهام تبانی در لیگ یک و لیگ برتر بررسی می‌شود؟

اینکه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با دستور مستقیم شهاب عزیزی‌خادم پرونده تبانی در لیگ دسته دوم فوتبال را مورد بررسی جدی قرار داده، اتفاق بسیار خوبی است.

ایران ورزشی: اینکه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با دستور مستقیم شهاب عزیزی‌خادم پرونده تبانی در لیگ دسته دوم فوتبال را مورد بررسی جدی قرار داده، اتفاق بسیار خوبی است. آرا صادر شده و باشگاه‎ها، مدیران و بازیکنان‌شان به شدیدترین شکل ممکن تنبیه شدند. این اما پایان ماجرای تبانی در فوتبال نیست. سرعت و دقت کمیته اخلاق و مجموعه فدراسیون فوتبال درباره این پرونده اتفاقاً ضرورت ورود جدی کمیته اخلاق به پرونده‌های شبهه‌برانگیز دیگر را جدی‌تر مطرح می‌کند.

پرونده‌هایی مانند شبهه در صحت پنالتی گرفته شده برای بادران در بازی حساس ملوان - بادران در هفته پایانی لیگ دسته یک و البته ادعاهای مربیان لیگ برتری مانند محمود فکری و فراز کمالوند درباره کم‌کاری بازیکنان تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سایپا که حداقل برای مربیان این تیم‌ها شک‌برانگیز بوده است. همه اینها این سؤال جدی را مطرح می‌کند که آیا نظارت و کنترل جدی فدراسیون فوتبال در موضوع مهمی چون تبانی به رقابت‌های مشکوک در لیگ دسته اول و لیگ برتر هم خواهد رسید یا نه؟

در حال حاضر کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نسبت به ماجراهای بازی ملوان - بادران و البته شبهات مطرح شده از سوی فکری و کمالوند نداشته‌اند. تنها واکنش‌هایی که در این رابطه از فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر دیده‌ایم مربوط می‌شود به احضار محمود فکری به کمیته انضباطی بعد از صحبت‌هایی که به عنوان نشر اکاذیب از آن یاد شده است.

ماجرای احضار فکری به کمیته انضباطی از این قرار بود که مصطفی ناییج‌پور و نیما انتظاری از سرمربی نفت مسجدسلیمان شکایت کردند. در مقابل هم گویا سرمربی سابق استقلال از وکیل حقوقی خود خواسته شکایتی را علیه این دو بازیکن در کمیته انضباطی در راستای اعاده حیثیت ثبت کند.

محمود فکری خطاب به وکیل خود گفته بعد از بازی با ذوب‌آهن که با نتیجه ۳-۲ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید، در مصاحبه با رسانه‌های گروهی به کم کاری برخی از بازیکنانش اشاره و از کمیته اخلاق خواست فیلم نیمه نخست این دیدار را بررسی کند اما اسمی از بازیکنی مطرح نکرد. مصطفی ناییج‌پور، نیما انتظاری و میثم تهیدست سه بازیکنی بودند که از سوی باشگاه به کمیته انضباطی باشگاه دعوت شده بودند و این موضوع در تاریخ سی‌ام تیر ماه به آنها ابلاغ شده بود و عدم حضورشان در کمیته انضباطی باشگاه موجب شد که باشگاه تصمیم به کنار گذاشتن آنها بگیرد و در ادامه هم اسمی از بازیکنی نبرد.

با ثبت شکایت محمود فکری از این بازیکنان به نظر می‌رسد شکایت‌ها به طور موازی مطرح و بررسی خواهد شد چون از بین سه بازیکن یاد شده مصطفی ناییج‌پور و نیما انتظاری هم درخواست اعاده حیثیت داشته‌اند. موضوع کم کاری بازیکنان که از سوی محمود فکری مطرح شده است احتمالاً با شکایت باشگاه توسط کمیته اخلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت باید منتظر ماند و دید که این پرونده چه سرنوشتی به دنبال خواهد داشت.

به جز این پرونده اما وضعیت اعتراض باشگاه ملوان به پنالتی مشکوکی که در هفته پایانی لیگ دسته یک در بازی با بادران علیه این تیم گرفته شده است هم هنوز از سوی کمیته اخلاق واکنشی در بر نداشته است. در این مورد ارتباط امید روانخواه سرمربی بادران و البته فعالیت شهره موسوی به عنوان مدیرعامل این باشگاه به عنوان نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال، مسأله رسیدگی به این پرونده را حساس‌تر از دو پرونده قبلی کرده است. بخصوص که انزلی‌چی‌ها در اتهاماتی که نسبت به تیم بادران و تبانی‌اش در هفته آخر مطرح کرده بودند از حضور علی خطیر در هتلی یاد کردند که داوران بازی در آن اقامت داشتند. حالا ارتباط نزدیک خطیر با شهاب عزیزی‌خادم در کنار عکس‌هایی که صفحه اینستاگرام باشگاه ملوان بندرانزلی از دورهمی‌های شهاب عزیزی‌خادم و مهرعلی با خطیر و روانخواه منتشر کرده است، موضوع این بازی و اتهامات مطرح شده درباره پنالتی مشکوک بادران را به یکی از مسائل حساس روز فوتبال تبدیل کرده است.

شهاب عزیزی‌خادم که با تأکید جدی برای بررسی پرونده تبانی در لیگ دسته دو، مبارزه با فساد در فوتبال را آغاز کرده است، با تأکید بر رسیدگی به پرونده‌های دیگری ماننده ملوان - بادران و اتهام تبانی در تیم‌های سایپا و نفت مسجد‍سلیمان می‌تواند به حقانیت خود برای مبارزه با فساد مهر تأیید بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفاً بازیهای پرسپولیس در پنج سال اخیر را هم بررسی کنید ،حالا که دولت سلطانی فر وآذری تمام شده و جرات لازم را داشته باشید ، بخصوص ، تیمهای ماشین ،تراکتور، آلومینیم ، پیکان والبته تبانی مهدی تارتار با پرسپولیس،

    • ایرانی،اریا

      خخخخخخخ کیسه کشا چه قدرحسرت داریدگللللللات گلات گلات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج