جاباما
۱۱۴۱۸۹۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

حجی‌زواره: بازگشت مهماندوست اشتباه است

مسعود حجی زواره قهرمان سابق تکواندوی جهان اعتقاد دارد بازگشت رضا مهماندوست به تیم ملی اشتباه است، چرا که او باعث شده تا شیرازه تیم از هم پاشیده شود.

خبرگزاری تسنیم: مسعود حجی زواره درباره روند ناکامی تکواندوی ایران در سالیان اخیر اظهار داشت: از خانواده تکواندو خواهش می‌کنم هیچ وقت افتخارات سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ را فراموش نکنند. تکواندو از المپیک ۲۰۱۲ لندن در سراشیبی قرار گرفته بود و با حضور مقانلو به روزهای خوب بازگشت. شاید صحبت‌های من به عده‌ای بربخورد، اما برایم مهم نیست و اعتقاد دارم مقانلو آدمی است که بابرنامه و شفاف کار می‌کند.

قهرمان سابق تکواندوی جهان در مورد ناکامی مقانلو در المپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: اگر قرار بود بیژن مقانلو ۱۰ گل بزند، ۹ گل زد و یک گل را نزد که آن المپیک ریو بود. این اتفاق برای همه مربیان افتاده و در حال حاضر نیز برای رضا مهماندوست و در المپیک‌های گذشته برای محمد بنا و بسیاری دیگر از مربیان رخ داده است. صد درصد باید مقانلو را بعد از المپیک ریو حفظ می‌کردیم و به خاطر نزدن یک گل قطع همکاری نمی‌کردیم.

وی در واکنش به اظهارنظر برخی کارشناسان مبنی بر فرصت دادن به قهرمان گذشته به جای مربیان سابق گفت: به نظرم باید دوباره بیژن مقانلو را به‌عنوان سرمربی انتخاب کنیم و او تصمیم بگیرد با چه کسانی کار کند. همه می‌گویند رضا مهماندوست، اما در سال ۲۰۱۱ که تیم ملی قهرمان جهان شد، یکی از بازوهای اصلی او بیژن مقانلو بود. برای حضور در آن مسابقات تمامی رقبای خود را در انتخابی شکست دادم و به عضویت تیم ملی درآمدم، اما به دلیل مصدومیت دو قلوی پا از حضور در مسابقات بازماندم و فرزاد عبداللهی جایگزین من شد و در نهایت نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

حجی زواره راجع به اعتقاد برخی کارشناسان مبنی بر نیاز تکواندوی ایران به بازگشت مهماندوست گفت: بازگشت مهماندوست صد در صد اشتباه است، چرا که شیرازه تیم ملی تکواندو ایران را او به هم ریخت. او بهترین بازیکنان ایران مانند میلاد بیگی و پیام قبادی را به آذربایجان برد. دوست ندارم مهماندوست از دستم ناراحت شود و سعی می‌کنم کارشناسی صحبت کنم.

قهرمان بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سؤال که بیگی و قبادی با صلاحدید خودشان به آذربایجان رفتند، گفت: قرار نیست وقتی یک بازیکن در انتخابی تیم ملی باخت به راحتی بگذارد و برود. بیگی قهرمان ارتش‌های جهان شد، اما در انتخابی تیم ملی مغلوب مهدی خدابخشی شد و با پیشنهاد مهماندوست به آذربایجان رفت. ۱۲ سال برای مهمترین مدال‌های خود جنگیدم و ایستادم و در دو دوره مسابقات جهانی پشت علیرضا نصرآزادانی ماندم، اما به جای خداحافظی و رفتن، صبر کردم و برای پرچم کشورم ارزش قائل بودم.

وی درباره دلایل ناکامی تکواندوی ایران در المپیک توکیو گفت: در موفقیت و ناکامی یک تیم عوامل زیادی دخیل هستند و باید با کارشناسی صحبت کرد. فریبرز عسکری در تیم ملی اشتباهات زیادی انجام داد که یکی از آنها از دست دادن هادی ساعی بود. این در حالی است که ساعی خیلی در حق عسکری خوبی کرده بود.

حجی زواره در مورد اینکه دلایل جدایی ساعی اختلاف با مسئولان فدراسیون بود یا کادر فنی، گفت: ساعی هیچ مشکلی با فدراسیون تکواندو و پولادگر ندارد و با عسکری دچار مشکل شد. ساعی دست عسکری را گرفت و بالا آورد، اما در نهایت او ساعی را حذف کرد. دومین دلیل ناکامی تیم ملی کنار گذاشتن بسحاق چند ماه قبل از المپیک بود. اصلاً بسحاق آدم بد و بی‌اخلاق، اما نباید او را در فاصله کوتاه تا المپیک کنار می‌گذاشتیم.

ملی‌پوش سابق تکواندو ایران در واکنش به انتقادات قهرمانان به رفتارهای بسحاق گفت: اصلاً بسحاق را تأیید نمی‌کنم و اعتقاد دارم وزن او به تیم ملی نمی‌خورد و در حد حضور در باشگاه و لیگ است، اما وقتی یک سرمربی به یک نفر چهار پنج سال اعتماد می‌کند نباید در چند ماه این اعتمادش سلب شود. بسحاق با توجه به پتانسیل و جایگاهش نباید از روز اول به تیم ملی می‌‌آمد، اما وقتی چند سال در کنار تیم ملی بود، نباید در این فاصله کوتاه از تیم ملی کنار می‌رفت.

وی با انتقاد از حضور ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نباید بازیکنان المپیکی را در فاصله ۴۰ روز به المپیک به قهرمانی آسیا می‌بردیم تا دو بار مجبور به کاهش وزن زیاد شوند و دو میدان سنگین ببینند. این مجموعه عوامل در ناکامی ما در المپیک دخیل بود.

حجی زواره با اشاره به نقش پولادگر در نزول تکواندوی ایران گفت: با این حرف مخالفم و اعتقاد دارم باید قرآن را از دو طرف خواند. پولادگر اشتباهاتی دارد و این را به ایشان گفتم، اما نمی‌تواند در کار فنی که دخالت کند. او از لحاظ سخت‌افزاری باید امکانات را فراهم کند که حاضر قسم جلاله بخورم در این زمینه کم نگذاشت و از صفر تا ۱۰۰ را فراهم آورد.

قهرمان تکواندوی آسیا خاطر نشان کرد: البته پولادگر باید تغییراتی در ساختار اداری و فنی فدراسیون انجام بدهد و از کسی به‌عنوان مشاور فنی استفاده کند که در مسابقات قهرمانی جهان لگد خورده باشد. سه سال است که از تکواندو بیرون هستم و یک نفر نیز زنگ نزده است تا حالم را بپرسد، اما با این حال پولادگر را از لحاظ مدیریت قبول دارم و نامردی و به دور از وجدان است که همه چیز را گردان او بیندازیم.

وی درباره نظر باقری معتمد مبنی بر عدم انتخاب سرمربی و استفاده از چند مربی در تیم ملی گفت: با این پیشنهاد موافق نیستم و اعتقاد دارم باعث هرج و مرج خواهد شد. هنوز ما از لحاظ کار تیمی به آن سطح نرسیدیم که بخواهیم از چند مربی بدون حضور سرمربی استفاده کنیم و باید یک نفر باشد که در نهایت حرف آخر را بزند. البته باید در کنار سرمربی از حضور قهرمانان به‌عنوان مربی استفاده کنیم.

حجی زواره با تأکید بر اینکه باید نگاه ما رو به جلو باشد، گفت: باید گذشته را رها و به جلو نگاه کنیم. کل دنیا مانند برق و باد در حال پیشرفت هستند و اگر ما در ۱۰ روز آینده نتوانیم خودمان را جمع و جور کنیم در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی به مشکل خواهیم خورد. برای خروج از این شرایط باید دنبال بیژن مقانلو، هادی ساعی و غلامحسن ذوالقدر برویم تا دوباره کار را بلند کنیم. اگر این سه نفر بیایند دوباره همه چیز درست خواهد شد، اما اگر جا بمانیم دیگر جمع کردن کار سخت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه نمیگن جمع کنین برین .خب اون مربی و دو بازیکن دیگه حرف کوش کردن و جمع کردن و رفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج