۱۱۴۲۱۲۰
۱۲ نظر
۵۰۱۱
۱۲ نظر
۵۰۱۱
پ

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

انفجار باتری گوشی یکی از خطرناک‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای ما رخ بدهد. انفجار باتری گوشی موبایل نه تنها  باعث خطر سوختگی شدید و عمقی، بلکه حتی خطر مرگ نیز وجود دارد، به همین دلیل باید از بروز آن جلوگیری کرد.

برترین‌ها: در یک حادثه‌ی عجیب و خطرناک، گوشی وان‌پلاس نورد ۲ یک کاربر هنگام دوچرخه‌سواری منفجر شده است. همسر این کاربر در توییتر نوشته: «امروز صبح حوالی ساعت ۶ صبح، همسرم با وان‌پلاس نورد ۲ که فقط ۵ روز قبل خریده، برای دوچرخه‌سواری از منزل خارج شد. حین دوچرخه‌سواری گوشی ناگهان منفجر شده و به دلیل همین موضوع او تصادف کرده است.»

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده‌ی مربوط به این گوشی را مشاهده کنید. در این میان سخنگوی وان‌پلاس اعلام کرده که با این فرد تماس گرفته‌اند تا ماجرای انفجار را بررسی کنند. بعد از تماس وان‌پلاس، این کاربر پست خود را حذف کرده است. این اتفاق در سایت ردیت سروصدای زیادی راه انداخته و برای کاربران زیادی این سؤال پیش آمده که آیا با خیال راحت می‌توانند از این گوشی استفاده کنند یا نه. انفجار باتری گوشی یکی از خطرناک‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای ما رخ بدهد. انفجار باتری گوشی موبایل نه تنها باعث خطر سوختگی شدید و عمقی، بلکه حتی خطر مرگ نیز وجود دارد، به همین دلیل باید از بروز آن جلوگیری کرد.

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

این روز ها تب خبر های در رابطه با منفجر شدن باتری اسمارت فون ها، بسیار داغ می باشد. این موضوع تنها در مورد گوشی های رده پایین نبوده و در گوشی های بسیار به روزی همچون همچون آیفون‌های اپل و گوشی‌های کمپانی بلک‌بری نیز شاهد آن هستیم. اما بیشترین سروصدا و رسانه ای شدن این موضوع، مربوطه به انفجار باتری گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ می باشد که باعث شد تمامی نگاه ها به این مشکل جلب گردد. تنها دو روز پس از رونمایی و عرضه گوشی فبلت گلکسی نوت 7 صدور دستور فراخوانی این محصول توسط سامسونگ صورت گرفت چرا که کمپانی سامسونگ متوجه نقصی در این گوشی شده که باعث انفجار و آتش سوزی این محصول می شد. هر چند که پس از ویرایش و ترمیم این گوشی ها باز هم انفجار باتری به قوت خود باقی بوده و سامسونگ را به دردسر انداخت!

از این رو، کمپانی سامسونگ که موفق به تشخیص عامل این مشکل نشد کاملا از ادامه عرضه فبلت گلکسی نوت 7 انصراف داد. البته تا زمان رسیدن سامسونگ به این تصمیم، عده زیادی از کاربران قربانی این اشتباه شدند. اما واقعا چه چیزی باعث انفجار باتری یک گوشی هوشمند می گردد؟

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

اگرچه انفجار ناگهانی گوشی‌های هوشمند خبر جدیدی نیست، اما چند سال قبل انفجار زنجیره‌ای بخش بزرگی از گوشی‌های گلکسی نوت ۷ سامسونگ در سر خط خبرها قرار گرفت و سامسونگ ناچار شد تمام گوشی‌های فروخته شده را پس بگیرد. حالا باید ببینیم روند انفجار برای دیگر گوشی‌های وان‌پلاس نورد ۲ موجود در دست کاربران اتفاق می‌افتد یا نه. برای یادآوری باید بگوییم که این گوشی از باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی، در عرض فقط ۳۰ دقیقه شارژ باتری آن از ۰ به ۷۰ درصد می‌رسد.

در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۱۶، سامسونگ پرچم‌دار خود یعنی «گلکسی نوت ۷» (Galaxy Note ۷) را معرفی کرد. این گوشی که قرار بود یکی از بهترین محصولات سامسونگ باشد، بلای جان این شرکت شد. بعد از آن‌که تعداد گوشی‌هایی که منفجر می‌شدند از حد انتظار فراتر رفت، در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۶ سامسونگ اعلام کرد که تمام گوشی‌های نوت ۷ جمع‌آوری بشوند. سامسونگ سپس تصمیم گرفت این گوشی‌ها را با باتری‌های جدیدی روانه بازار کند. اما تا اکتبر ۲۰۱۶، تعداد زیادی از این گوشی‌های جدید هم به دلیل حرارت زیاد باتری منفجر ‌شدند.

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

در ۱۱ اکتبر، سامسونگ رسما خط تولید این گوشی را متوقف و اعلام کرد تمام گوشی‌های نوت ۷ باز دوباره جمع‌آوری بشوند. درنهایت در دسامبر ۲۰۱۶، سامسونگ به‌روز‌رسانی را برای کشورهای کانادا و آمریکا منتشر کرد که این گوشی‌ها دیگر به اینترنت متصل نشده و همچنین شارژ نشوند. این حوادث ضربه‌ی سختی را به سامسونگ وارد کرد، به‌طوری‌که سود کوتاه‌مدت این شرکت را به یک‌سوم مبلغ پیش‌بینی‌شده کاهش داد. طبق گزارش‌های رسمی سامسونگ، حدود ۹۶ درصد از دارندگان نوت ۷، گوشی خود را تحویل داده‌اند. البته طبق اظهارات یکی از مقام‌های سامسونگ این آمار نزدیک به ۹۹ درصد است.

بالاخره بعد از ماه‌ها تحقیق مفصل توسط سامسونگ، این شرکت اعلام کرد که دو نوع مشکل مجزا در این دو سری از باتری‌ها، علت حرارت زیاد آن‌ها و سپس انفجار بوده است. طبق اظهارات این شرکت، باتری‌های سری اول، دچار مشکل در بخش بالای آن بودند. این مشکل به همراه طراحی نامناسب قاب بیرونی باتری‌ها و ظرفیت زیاد آن باعث می‌شد که به‌سرعت داغ شوند. همچنین مشکل دیگر این باتری‌ها، نداشتن ظرفیت کافی برای تمام الکترود‌های داخل آن بود که درنهایت باعث اتصال کوتاه می‌شد.

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته در باتری‌های جدید خود فضای بیشتری را در داخل باتری اختصاص بدهد. اما مشکل باتری‌ گوشی‌های تعویض شده، طبق اظهارات سامسونگ بیشتر به عجله‌ی سازنده‌ی باتری‌ها بازمی‌گشت. بر اساس گزارش‌ها بعد از حوادثی که در باتری‌های سری اول پیش آمد، سامسونگ فشار بیشتری برای تولید باتری نسل دوم بر شرکت سازنده وارد آورد. به دلیل همین فشار بود که مشخص شد بیشتر آن‌ها در جوش مشکل داشتند و البته تعدادی هم نوار عایق چندان مناسبی نداشتند.

پس از داستان انفجار پرچمداران گلکسی نوت ۷، موضوع انفجار گوشی‌های هوشمند تبدیل به یک مبحث داغ در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شد. اخیراً یکی کاربر ادعا کرده است که گوشی آیفون XS Max او زمانی که در جیبش بوده بدون هیچ دلیل خاصی منفجر شده است.

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

ماجرای انفجار گوشی‌های آیفون چندان جدید نیست، پیش از این ویدئویی از انفجار گوشی آیفون 7 فضای مجازی منتشر شده بود، چندی بعد یک کاربر مدعی شده بود که گوشی آیفون X درون کیفش آتش گرفته است، اما این موضوع هیچ‌وقت اثبات نشد. حال به تازگی یک کاربر به اسم J. Hillard گزارشی از انفجار گوشی آیفون XS Max خود به همراه عکس برای سایت iDrop News ارسال کرده است. بر اساس گزارش ارسال شده برای سایت iDrop، ساعت 3 عصر روز 12 دسامبر 2018 نزدیک شهر کلمبوس این کاربر متوجه بوی عجیبی می‌شود و ناگهان گوشی آیفون XS Max او که در جیب پشتش قرار داشت، شروع به آتش گرفتن می‌کند و باعث سوختگی پوست آن می‌شود.

در ادامه ماجرا، کاربر گوشی سوخته را به فروشگاه رسمی اپل می‌برد و تیم فنی اپل پس از بررسی محصول پیشنهاد یک دستگاه آیفون XS Max را به او می‌دهند و خبری از جبران خسارت جانی وارد شده به این شخص نبوده است. در انتها، این کاربر درخواست فروشگاه اپل مبنی بر تعویض گوشی را قبول نمی‌کند و گوشی سوخته را با خود به خانه می‌برد و گزارش مربوط به این اتفاق را به همراه عکس برای سایت iDrop News به شکل اختصاصی ارسال می‌کند. در ابتدا این کاربر بابت لباس سوخته و خدمات فعال شده بر روی سیم‌کارت این گوشی از فروشگاه اپل درخواست خسارت کرده بود اما آن‌ها حاضر به پرداخت این خسارت نشده بودند.

روایت یک فاجعه غافلگیرکننده از وسیله‌ای به نام موبایل

به بهانه انفجار باتری گوشی وان پلاس نورد ۲ این روایات مشابه را بررسی کردیم. وان پلاس از تحقیقات مستقل در این زمینه خبر داده و تصریح کرده این اولین بار است که گزارشی در مورد انفجار گوشی نورد ۲ نسل پنجم وان پلاس منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوشی واقعا وسیله مضریه ، نت که دیگه نگو، باید هرچه زودتر ملی بشیم تا موبایلمون منفجر نشده

      پاسخ ها

      • نسل سوخته....hrj

        اره تو سریعتر ملی شو از آب گل آلود ماهی بگیرید...

      • بدون نام

        گوشی چینی مضرتره

      • ارش کمانگیر

        همه چیز ملی خوبه اما اما واقعا خوبش خوبه نه افتضاح

      • شاهین

        ساقیتو زنده میخام

      • بدون نام

        هاهاهاهاهاهاها

      • بدون نام

        عوارض مصرف سنتی و صنعتی با هم

      • بدون نام

        بهانه خوبیه

      • بدون نام

        نت مضره چیکار میکنی الان توش؟ اینو بدون حق نداری از طرف همه حرف بزنی و به همه امر و نهی کنی فقط مسول خودتو زندگیتی افتاد؟

    • بدون نام

      غیر این بود تعجب داشت از جنس چینی

    • بدون نام

      اوج تکنولوژی چین اینه

    • بدون نام

      لازمه که برای پیشگیری از اهدای قبر رایگان به افراد و بالابردن نرخ موالید و هزارتا اراجیف دیگه، یه طرح صیانت از موبایل تصویب بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج