جاباما
۱۱۴۲۲۳۱
۱۳ نظر
۵۰۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۰
پ

اولیایی: با شکست تیم‌های قدرتمند قهرمان آسیا شدیم

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: مدیریت استقلال در دست کارمندان وزارت ورزش است و این نوع مدیریت قطعا در فوتبال حرفه‌ای جواب نمی‌دهد و اداره باشگاه بزرگ و پرافتخار استقلال نیاز به مدیران دلسوز، متعهد، باتجربه و پاک‌دست دارد.

خبرگزاری میزان: کاظم اولیایی در سالگرد دومین قهرمانی آسیایی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا که سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاد، اظهار داشت: ۳۰ سال پیش در بنگلادش، استقلال موفق شد با شکست دادن حریفان خود اولین قهرمانی بین المللی ایران پس از انقلاب و دومین ستاره را کسب کند. این قهرمانی ۳ ضلع داشت: ۱. زحمات، تلاش و وفاداری خالصانه بازیکنان ۲. درایت و کوشش کادرفنی و در راس آن‌ها مرحوم پورحیدری ۳. برنامه ریزی، حمایت و مدیریت اعضای هیئت مدیره و سرپرست باشگاه.

وی درباره اینکه قهرمانی‌های آسیایی استقلال توسط هواداران رقیب کم ارزش جلوه داده می‌شود، گفت: این کم لطفی یا بی اطلاعی آنهاست، چون پرسپولیس یک سال قبل از قهرمانی ما در همین مسابقات نماینده ایران بود و با تمام تلاش خود به محمدان بنگلادش باخت و از دور مسابقات کنار رفت. کره شمالی در آن سال‌ها به طوفان زرد آسیا معروف بود و ایتالیا را در جام جهانی شکست داده بود. فوتبال تایلند از قدرت‌های آسیا بود و باشگاه فارمرز بانک تایلند در آن سال‌ها ۲ بار به قهرمانی آسیا رسیده بود. تیم چینی هم با اکثر بازیکنان تیم ملی کشورش حضور داشت و افتخارات زیادی برای کشورش کسب کرده بود.

مدیرعامل اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که چه زمانی استقلال به روز‌های خوب خود بازخواهد گشت، تصریح کرد: استقلال ابتدا باید جایگاه حقوقی خود را پیدا کند و مشخص شود مالکیت آن به چه شکلی است. اگر بخواهیم به این شکل دوگانه شتر مرغی ادامه دهیم اوضاع بهتر از این نخواهد شد. مدیریت استقلال در دست کارمندان وزارت ورزش است و این نوع مدیریت قطعا در فوتبال حرفه‌ای جواب نمی‌دهد و اداره باشگاه بزرگ و پرافتخار استقلال نیاز به مدیران دلسوز، متعهد، باتجربه و پاک‌دست دارد، اما در عمل چنین چیزی نیست و به شدت این باشگاه دچار ضعف ساختاری است. تیم‌هایی که وابسته به صنایع و معادن هستند به خوبی هزینه می‌کنند، اما استقلال از نظر آقایان دولتی است، ولی حسب قانون دولت حق هیچ گونه پرداختی را با این باشگاه ندارد و امکان استفاده از ظرفیت در آمدی از فوتبال حرفه‌ای که در دنیا وجود دارد هم محروم است.

اولیایی در خصوص اینکه چرا پرسپولیس با همین شرایط به چندین قهرمانی لیگ و فینال آسیا رسید، خاطرنشان کرد: پرسپولیس هم مشکلات زیادی دارد و آتش زیر خاکستر است. ولی آن‌ها مدیرانی دارند که با نفوذتر هستند و از فرصت‌های پیش آمده بهتر استفاده کرده و از رانت بیشتری بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به حکایتی از مولانا افزود: دزدی در نیمه‌های شب به خانه‌ای رفته بود، اما هرچه سعی می‌کرد در خانه باز نمی‌شد. به آرامی شروع به ضربه زدن به قفل کرد. مرد همسایه از صدای ضربه‌ها از خواب بیدار شد و خواب آلود پنجره را باز کرد و به دزد گفت چه می‌کنی؟ دزد پاسخ داد طبل می‌زنم. مرد همسایه گفت: صدای طبل نمی‌آید. دزد پاسخ داد: فردا صدایش در می‌آید! مشکلات پرسپولیس هم بعد‌ها عیان خواهد شد.

اگر این دو تیم دولتی هستند باید مانند تمام شرکت‌های دولتی هر ساله ردیف بودجه مشخص و برنامه ریزی داشته باشند، اما مجلس می‌گوید پرداخت هر گونه وجهی به باشگاه‌های حرفه‌ای ممنوع است. این حرف درست است، ولی به شرطی که ما این باشگاه‌ها را از درآمد‌های خودشان محروم نکنیم! پس منبع درآمد این تیم‌ها از کجا باید باشد؟ صدا و سیما پول نمی‌دهد و می‌گوید این تیم‌ها دولتی هستند. دولت می‌گوید مجلس اجازه پرداخت پول نمی‌دهد. راه‌های درآمد زایی صحیح و واقعی را هم بسته اند. تیم‌ها شده اند شتر گاو پلنگ! نه دولتی هستند نه خصوصی و نه اجازه دارند از ظرفیت و توان هواداران خود جهت در آمد زایی بهره ببرند. امیدوارم با اصلاح ساختار و برنامه ریزی مناسب و صحیح، این باشگاه در فوتبال ایران و آسیا به جایگاه رفیع و درخور نام و سابقه اش دست یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      حسن روشن که اینطور فکر نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرررررت

    • بدون نام

      حکایت خربرفت وخربرفت هم درمورداستقلاله هرچه وزارت ورزش پول داد پیش خورش کردند وجنجال راه انداختند وبیعرضگی خودرادرحمله رسانه ای به پرسپولیس کبیر پوشش دادند وبازیکنان گران قیمت خریدند وهمچنان دررتبه دوم یاسوم درجامیزنند بعد دم ازتیم حکومتی میزنند درحالیکه تیم حکومتی خودخود کیسه هست

    • کیسه سوز

      شما فکر کن کره شمال اون زمان ایتالیارو برده چ فوتبال بی خودی بوده.اون زمان جام چهار جانبه امجدیه بوده قهرمان شدید الانکه سیو دوتا تیمه چراه یک هشتم حذف میشین عروس آسیا خخخخ

    • نادی الکیسه

      ایا میدونید قدرت های اسیا کره شمالی، تایلند و چین حتی یه قهرمانی اسیا هم ندارن. بابا قدرتمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بودیم بودیم ولش،هستم هستم ملاکه....

    • حردانی

      بازم این کیسه یک نفر را اجیر کرد سخنرانی کنه همین آقا گفت ایمون زائد سحر و جادو کرد مگر تو ده ۱۰ دقیقه میشه سه ۳ تا گل زد بله شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر بابا مسعود نبود شما ته جدول بودید

    • جواد...م

      خخخخ خجالت آورترین قهرمانی

    • بدون نام

      شما لنکیها واقعا بیکار هستید همه جا حضور الکی و بیموقع دارید بابا به کار خودت برس

    • بدون نام

      اگر بابا مسعود نبود شما ته جدول بودید

    • حسین احمدی

      اون زمان هنگ کنگ و اینا قوی بودن ژاپن اولین قهرمانیشو ۱۹۹۴ گرفت. عریستان هم ایتقدر قوی نبود. کره و اندنوزی اینا قوی بودن که تاج همشو برد و مقتدرانه قهرمان شد

    • بینام

      شمال میخواستن چین تایلندببرن قهرمان بشن لنگی سوراخ اسیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج