جاباما
۱۱۴۲۳۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اقدام جالب یک طبیعت دوست برای حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوستدار طبیعت هم استانی پس از مشاهده یک قطعه پرنده هوبره که قادر به پرواز نبود تمامی هزینه های تیمارداری آن را پرداخت کرده و بعد از بهبود آن را به محیط زیست تحویل داد.

ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوستدار طبیعت هم استانی پس از مشاهده یک قطعه پرنده هوبره که قادر به پرواز نبود تمامی هزینه های تیمارداری آن را پرداخت کرده و بعد از بهبود آن را به محیط زیست تحویل داد.

سید اسدالله هاشمی افزود: طی تماس تلفنی امروز یک طبیعت دوست هم استانی، مبنی بر تحویل یک قطعه پرنده هوبره، مامورین یگان حفاظت و اداره حیات وحش استان به محل اعزام می شوند.

اقدام جالب یک طبیعت دوست برای حیات وحش

وی اظهار کرد: آنگونه که این دوستدار طبیعت بیان داشته است، حین طبیعت گردی در حاشیه دنا، به یک نفر برخورد می کند که وی یک قطعه پرنده هوبره را که به دلیل نامعلومی دچار ضعف شده و قادر به پرواز نبوده است را به همراه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این دوستدار طبیعت به دامپزشک مراجعه کرده و پس از پرداخت تمامی هزینه های تیمارداری و اطمینان از سلامتی، طی تماس تلفنی با محیط زیست، صبح امروز پرنده را تحویل داد.

هاشمی ضمن تشکر و همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت محیط زندگی حیات وحش، گستره طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان‌هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمان های زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط‌های زندگی انسان‌ها سردرگم و یا گرفتار شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در بازگردانی حیات وحش به محیط زیست طبیعی خود دارند، ادامه داد: گاه برخی پرندگان در اثر ضعف جسمانی یا آسیب دیدگی در برخی نقاط غیر از محل زندگی خود گرفتار می‌شوند، که خوشبختانه در اغلب مواقع مردم به عنوان همیاران محیط زیست نقش مهمی در اطلاع رسانی برای زنده گیری و بازگردانی حیات وحش به زندگی و محیط زیست خود دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از اقدام این طبیعت دوست هم استانی خاطرنشان کرد: پس از اطمینان از بهبودی کامل این پرنده در حاشیه دنا رها سازی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج