جاباما
۱۱۴۲۶۱۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تورم ۲۵۰ درصدی در ونزوئلا؛

شش صفر از بولیوار تا دو ماه دیگر حذف می‌شود

بانک مرکزی ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این کشور به دلیل شرایط تورمی حاکم، از ابتدای اکتبر آینده ۶ صفر را از واحد پول خود، بولیوار، حذف می‌کند.

یورو نیوز: بانک مرکزی ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد این کشور به دلیل شرایط تورمی حاکم، از ابتدای اکتبر آینده ۶ صفر را از واحد پول خود، بولیوار، حذف می‌کند.

بیشتر مبادلات نقدی در این کشور بر پایه دلار آمریکا انجام می‌شود و از بولیوار در اکثر موارد تنها برای نقل و انتقال الکترونیکی پول از جمله پرداخت‌ بر اساس کارت بانکی و انتقال بین‌ بانکی استفاده می‌شود. بنابراین مشکلات ناشی از حمل و نقل حجم بالای اسکناس‌های بولیوار برای انجام معاملات و خریدهای جاری مردم، این پول را دیجیتالی کرده است.

شش صفر از بولیوار تا دو ماه دیگر حذف می‌شود

به همین دلیل بانک مرکزی ونزوئلا نیز در بیانیه خود تصریح کرده که واحد پولی جدید این کشور پس از حذف ۶ صفر، ماهیتی دیجیتالی خواهد داشت و در کوتاه مدت بر پایه آن اسکناس جدید چاپ نخواهد شد.

این کشور پیش از این و در ماه اوت سال ۲۰۱۹ نیز با هدف مقابله با دشواری‌ها و هزینه‌های حاصل از سقوط نرخ برابری واحد ملی پول خود پنج صفرِ آن را حذف کرده بود.

نرخ تورم در ونزوئلا در فاصله ژانویه تا مه گذشته بالاتر از ۲۵۰ درصد گزارش شده و این نرخ در سال ۲۰۱۸ با ثبت رکوردی تاریخی به ۴۰۰ هزار درصد رسیده بود. تولید ناخالص داخلی ونزوئلا از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و همین اتفاق ۶۵ درصد از خانوارهای ساکن در این کشور را به زیر خط فقر فرستاده است.

دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا وضع تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس را که از سال ۲۰۱۹ اجرایی شده، عامل اصلی وقوع بحران اقتصادی در این کشور می‌داند.

ونزوئلا که دارای بیشترین ذخایر نفتی ثبت شده در جهان است، ناگزیر شده است در چهار سال گذشته صادرات روزانه نفت خود را به دلیل افت روزافزون سرمایه‌گذاری در عمده‌ترین صنعت این کشور، از روزانه ۳.۳ میلیون بشکه به ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهد؛ رخدادی که اقتصاد نفتی این کشور را با بحران اقتصادی مواجه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل ایران

    • بدون نام

      آینده ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج