جاباما
۱۱۴۲۶۱۹
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

کاهش قیمت مواد غذایی برای دومین ماه متوالی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در ژوئیه برای دومین ماه متوالی تحت تاثیر افت قیمت روغنهای گیاهی، غلات و محصولات لبنی کاهش پیدا کرد اما همچنان حدود یک سوم بالاتر از مدت مشابه سال گذشته مانده است.

ایسنا: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در ژوئیه برای دومین ماه متوالی تحت تاثیر افت قیمت روغنهای گیاهی، غلات و محصولات لبنی کاهش پیدا کرد اما همچنان حدود یک سوم بالاتر از مدت مشابه سال گذشته مانده است.

شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند، در ژوئیه به ۱۲۳ واحد در مقایسه با ۱۲۴.۶ واحد در ژوئن کاهش پیدا کرد. اما قیمتها بر مبنای سالانه در ژوئیه ۳۱ درصد افزایش داشت.

کاهش قیمت مواد غذایی برای دومین ماه متوالی

شاخص فائو که به مدت ۱۲ ماه متوالی تحت تاثیر مشکلات برداشت در چین و تقاضای قوی این کشور برای کالاهای غذایی رشد کرده بود، در ژوئن برای نخستین بار با کاهش روبرو شد.

شاخص قیمت غلات فائو در ژوئیه بر مبنای ماهانه سه درصد کاهش یافت که تحت تاثیر افت شش درصدی قیمت ذرت بود. قیمت ذرت تحت تاثیر بهبود چشم انداز تولید آرژانتین و آمریکا و لغو سفارش واردات از سوی چین که نگرانیها نسبت به برداشت محصول در برزیل را تحت الشعاع قرار دارد، کاهش پیدا کرد. قیمت جهانی برنج هم تحت تاثیر عرضه محصول جدید و نوسانات ارزی که باعث کندی روند فروش شد، در ژوئیه کاهش پیدا کرد و به پایینترین رکورد دو سال گذشته رسید. با این حال قیمت گندم به دلیل نگرانیها نسبت به شرایط خشکسالی در آمریکای شمالی، بارندگی سنگین در اروپا و بازدهی اولیه پایینتر از حد انتظار محصول روسیه، در ژوئیه ۱.۸ درصد رشد کرد و به بالاترین رکورد از اواسط سال ۲۰۱۴ به این طرف رسید.

شاخص قیمت روغن گیاهی فائو پس از این که بهبود فروش روغن پالم تحت الشعاع سطح پایینتر روغنهای دیگر قرار گرفت، ۱.۴ درصد در ژوئیه نسبت به ژوئن کاهش یافت و به پایینترین حد پنج ماه اخیر نزول کرد.

شاخص قیمت لبنیات در ژوئیه ۲.۸ درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص قیمت شکر در ژوئیه ۱.۷ درصد رشد کرد که چهارمین رشد ماهانه متوالی بود. قیمت بالاتر نفت و ابهام در خصوص تاثیر یخبندان بر بازده محصول برزیل، عامل رشد قیمت شکر در ماه میلادی گذشته بود.

شاخص قیمت گوشت اندکی رشد کرد. قیمت گوشت مرغ به دلیل واردات بالا در شرق آسیا بیشترین افزایش را داشت اما قیمت گوشت خوک در پی افت واردات چین کاهش ملایمی پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فائو برآورد خود از تولید و تقاضای جهانی غلات در سال میلادی جاری را به روز نکرد. این سازمان ماه میلادی گذشته پیش بینی کرده بود ذخایر جهانی غلات در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ برای نخستین بار از فصل زراعی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ رشد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداروشکرکه ماجزءدنیاحساب نمیشیم
      اینجاهرروزوهرلحظه قیمتهارشددارن وماشاءالله قدمیکشن

    • بدون نام

      ایران خراب شده به علت مسئولین چندین برابر شده

    • بدون نام

      ماها آدم فضایی هستیم کلا . جزو این دنیا محسوب نمی شیم

    • ایل..

      الان چند سال کشور های حوزه خلیج فارس تورمشون منفی ولی کشور ما... کاش اصلا ریس مجلس و ریس جمهور و نماینده و وزیر نداشتیم حقوق اینا میدادن ب بقیه .ولی وضع کشور از این بدتر نمیشد قطعا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج