جاباما
۱۱۴۲۶۲۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

واکنش سازمان ملل به تهدید اسرائیل علیه ایران

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به لفاظی های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

ایرنا: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به لفاظی های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

استفان دوجاریک روز چهارشنبه به وقت محلی در واکنش به لفاظی های رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که مساله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌ زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خودداری کنند.

واکنش سازمان ملل به تهدید اسرائیل علیه ایران

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین در پاسخ به سوالی درباره روی کارآمدن دولت جدید در ایران اظهار داشت سازمان ملل از همکاری با رئیس جمهوری جدید ایران در خصوص زمینه های مختلف مورد علاقه طرفین استقبال می کند.

پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در پاسخ به تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اسراییل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.
وی افزود: این رفتار شرارت‌بار از حمایت کور غرب نشأت می‌گیرد. ما به روشنی اعلام می‌کنیم: هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

در ادامه تکاپوی غرب برای تشدید فضاسازی علیه ایران همزمان با انتقال قدرت به دولت جدید جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه انگلیس شورای امنیت سازمان ملل را برای اتخاذ موضع علیه ایران تحت فشار قرار داد.

به گزارش ایرنا، بعد از اعلام خبر نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی ایران به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان، دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس عصر چهارشنبه در صفحه توئیترش با اشاره به این نامه با ادبیاتی دستوری خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده فراوان انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر هم پیمانان آنها در نقاط مختلف جهان نوشت: این شورا باید به اقدامات بی ثبات کننده و بدون توجه به قوانین بین المللی از جانب ایران، پاسخ دهد.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادعاهای سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا علیه ایران را بی اساس دانست و رد کرد.

در نامه ایران به رئیس شورای امنیت سازمان ملل آمده است: با توجه به اظهارات تحریک آمیز اخیر مقامات رژیم اسرائیل که در نقض فاحش ماده ۲ منشور سازمان ملل، تهدید به استفاده از زور کرده اند، لازم است به این رژیم یادآوری گردد که باید منتظر عواقب تمام ماجراجویی ها و محاسبات نادرست احتمالی خود باشد.

در بخش دیگری از نامه ایران به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تصریح شده است: ضمن هشدار نسبت به چنین تهدیدهایی از سوی هر منبعی، جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ هر گونه اقدام لازم برای حفاظت کامل از مردم خود، دفاع از حاکمیت خویش و تأمین منافع ملی خود تردید نخواهد کرد.

در ادامه این نامه آمده است: ما همچنین در مورد تلاش های مشکوک اخیر برای ایجاد «حوادث» ساختگی دریایی در خلیج فارس و فراتر از آن هشدار می دهیم. چنین اعمال غیرمسئولانه ای برای امنیت و ثبات منطقه زیان بار بوده و باید بلافاصله متوقف گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج