۱۱۴۲۶۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تخریب‌ گران روحانی از رأی مردم عصبانی اند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کسانی که در تریبون‌های رسمی با ادبیات نامناسب، رئیس‌جمهور و دولت را تخریب می‌کنند، در واقع از رأی مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ خشمگین هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کسانی که در تریبون‌های رسمی با ادبیات نامناسب، رئیس‌جمهور و دولت را تخریب می‌کنند، در واقع از رأی مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ خشمگین هستند.

محمدجواد حق‌شناس با بیان اینکه "باید به دنبال علت تخریب دولت و رئیس‌جمهور از سوی برخی چهره‌های شناخته‌شده در تریبون‌های رسمی باشیم"، اظهار کرد: این عده آنچنان از خود بیخود و عصبانی شده‌اند که هر سخنی را بر زبان می‌آورند و حتی شأن و جایگاه علمی خود و رعایت سن خود را نمی‌کنند.

وی افزود: باید بررسی کنیم که رئیس‌جمهور در ۱۰ ماه گذشته چه روشی داشته که برخی افراد اینچنین در اظهارات خود حد نقد را رعایت نمی‌کنند و حاضر نیستند بر اساس قواعد شناخته‌شده نقد عمل کنند. باید بدانیم که نقد، حق شناخته شده تمام شهروندان، گروه‌های سیاسی، نخبگان و مسئولان از جمله نمایندگان مجلس است اما این حق موجب نمی‌شود که آنها قواعد نقد را رعایت نکنند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "امروز جامعه به آرامش نیاز دارد"، خاطرنشان کرد: ما از هشت سالی عبور کردیم که در آن دوران کشور در وضعیت بحران قرار گرفته بود و کشور مسیری را طی کرد که بازگشت از آن اجتناب‌ناپذیر، بسیار سخت و پرهزینه است و جامعه تکلیف خود را با آن وضعیت در انتخابات ۲۴ خرداد به خوبی روشن کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری جامعه به شدت در التهاب بود و جریان اصولگرا نیز با شش نامزد تمام تلاش خود را داشت که از تریبون‌های انحصاری خود استفاده کند و با شش صدای متفاوت سخنی یکسان بگوید.

آنها همچنین تلاش می‌کردند از سابقه هشت ساله خود تبری بجویند ولی جامعه باور داشت که این جریان حامی روندهای هشت سال گذشته بوده است، پس با هوشمندی در کنار عقلانیت نظام سیاسی به یک تصمیم واقع‌گرایانه رسید و به فردی رأی داد که از تغییر سخن می‌گفت.

حق‌شناس با بیان اینکه "تخریب‌گران دولت از این انتخاب مردم عصبانی هستند"، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور هم وظیفه دارد به وعده‌های خود عمل کند و همین عمل به وعده‌ها موجب عصبانیت آنها را فراهم کرده به گونه‌ای که آنها سخنانی عجیب می‌گویند و حرف‌هایی می‌زنند که مورد انتظار از جانب روحانیت نیست.

وی مخالفان رئیس‌جمهور را به دو گروه تقسیم کرد و افزود: یک دسته نخبگانی هستند که به جای آسیب‌شناسی خود و یافتن دلایل عدم استقبال جامعه از آنها، در یک فضای احساسی هواداران خود را تحریک می‌کنند.

دسته دوم که رابطه مرید و مرادی با این نخبگان دارند ممکن است تحت تأثیر این اظهارنظرها قرار بگیرند و اقداماتی انجام دهند که قابل جبران نباشد. سخنان اخیر سرلشکر فیروزآبادی به رسانه‌های این جریان بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد این بخش‌ها به دنبال تحریک گروه‌های خودسر هستند؛ البته من معتقدم این روندها خودسرانه نیست.

حق‌شناس در ادامه گفت: برای من جای سوال است که چرا مکانی که مربوط به یک نهاد شناخته شده نظامی است، در اختیار گروه‌هایی قرار می‌گیرد که به شدت منتقد دولت هستند در حالیکه رهبری از نرمش قهرمانانه صحبت کرده‌اند و از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند و علی لاریجانی و سرلشکر فیروزآبادی نیز مخالفتی با دولت ندارند و مسیر مذاکرات نیز با هماهنگی مسئولان انجام می‌گیرد.

در واقع نهادهای نظامی باید حضور حداقلی در عرصه سیاست داشته باشند و همچنین تمایلی به جریان‌های سیاسی کشور نداشته باشند اما ما می‌بینیم که اینگونه نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه باید نقش خود را در فضای سیاسی کشور به خوبی ایفا کند و با رعایت عدالت، اعتماد مردم را جلب کند"، اظهار کرد: اکنون این اتفاق نمی‌افتد، به گونه‌ای که ابتدا رئیس سازمان محیط زیست برای سخنرانی درباره محیط زیست در پیش از خطبه‌های نماز جمعه دعوت می‌شود اما این تریبون از وی گرفته می‌شود و به کسی داده می‌شود که منتخب مردم را تخریب می‌کند. چنین اقداماتی می‌تواند موجب شود که روز به روز نمازهای جمعه خلوت‌تر شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار این است که تریبون‌های رسمی کشور در اختیار جناح‌های خاصی قرار نگیرد و نگاه‌های کلان و ملی در آن حاکم باشد زیرا در صورت این اتفاق، هم این تریبون‌ها آسیب می‌بینند و هم به نظام ضربه وارد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از مردم عصبانی باشند واز این عصبانیت بمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج