جاباما
۱۱۴۲۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شروط مجلس برای خودروسازان خارجی

هنوز نه از بازگشت شرکت پژو به ایران خبری است و نه شرکت رنو برنامه‌ای مبنی بر گستردگی فعالیت‌هایش در کشورمان ارائه کرده، با این حال مجلس پیش دستی کرده و با قرار دادن شرط و شروطی برای بازگشت دوباره این شرکت‌ها به بازار خودرو ایران موانع جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: هنوز نه از بازگشت شرکت پژو به ایران خبری است و نه شرکت رنو برنامه‌ای مبنی بر گستردگی فعالیت‌هایش در کشورمان ارائه کرده، با این حال مجلس پیش دستی کرده و با قرار دادن شرط و شروطی برای بازگشت دوباره این شرکت‌ها به بازار خودرو ایران موانع جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان این شرط و شروط در حالی می‌تواند دخالت مستقیم در فعالیت شرکت‌های نیمه‌دولتی خودروساز باشد که این شرکت‌ها پس از لغو تحریم‌ها و حمایت‌های نسبی دولت هم‌اکنون توانسته‌اند تولید خودرو را بار دیگر از سر بگیرند.

روز گذشته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازها، چهار شرط مجلس برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی را تشریح کرده است.

این خبر را رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع اعلام کرده و در توضیحات بیشتر اظهار داشته است: بنده در این نامه خطاب به نعمت‌زاده و همچنین خودروسازها گفتم که مجلس برای لحاظ کردن چند آیتم جهت انعقاد قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی از جمله پژو، رنو و سایر خودروسازها مصر است.

وی افزوده شرط اول این است که این خودروها ساخت داخل باشند و نه مونتاژ و وابستگی به خارج وجود نداشته باشد؛ چرا که ما توان ساخت را داریم و پایگاه‌های مجموعه‌ساز و پایگاه‌های ساخت داخل این امکان را به ما می‌دهد که خودروها در داخل تولید شود.وی رعایت استاندارد کیفیت را مولفه سوم مورد نیاز برای انعقاد قرارداد با خودروسازهای خارجی دانست و تصریح کرد: آیتم چهارم این است که به ما تضمین بدهند بازارهای منطقه که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت است از ایران تامین شود. یعنی لزومی ندارد مثلا وقتی خودرویی در ایران تولید می‌شود در عراق آن خودرو از فرانسه وارد شود. این موضوع به نفع خودروسازان خارجی نیز است و ایران می‌تواند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای خزر را پوشش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج