۱۱۴۳۰۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طرح صیانت، نوعی انحراف در ماموریت مجلس

دبیرکل حزب سبز ایران، طرح صیانت مجلس یک نوع انحراف در ماموریت مجلس ارزیابی کرد و گفت: محدود کردن فضای «آی تی» به گونه‌ای که مردم نتوانند از ظرفیت‌های این فضا استفاده کنند، در راستای منویات مقام معظم رهبری نیست.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل حزب سبز ایران، طرح صیانت مجلس یک نوع انحراف در ماموریت مجلس ارزیابی کرد و گفت: محدود کردن فضای «آی تی» به گونه‌ای که مردم نتوانند از ظرفیت‌های این فضا استفاده کنند، در راستای منویات مقام معظم رهبری نیست.

«حسین کنعانی مقدم» درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گفت: مجلس باید صبر می‌کرد تا دولت در این زمینه لایحه می‌داد.

دبیر کل حزب سبز، درباره اصل هشتاد و پنجی شدن طرح اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس این اصل مجلس در موارد و مواقع ضروری می‌تواند بررسی طرح‌ها را به کمیسیون‌های تخصصی واگذار کند. یعنی صحن مجلس اختیارات خود را به کمیسیون تخصصی و مرتبط با طرح تنفیذ می‌کند و طرح بدون اینکه برای رای گیری نهایی به صحن علنی بیاید مستقیما به شورای نگهبان می رود و در صورت تصویب شورای نگهبان برای مدت زمان محدودی به شکل آزمایشی قابلیت اجرا پیدا می‌کند و حتی رییس مجلس نیز نمی‌تواند پس از تایید شورای نگهبان با آن مخالفت کند.

کنعانی مقدم افزود: اگر شورای نگهبان این مصوبه را تصویب نکند و آن را برای اصلاحات برگرداند اما مجلس پافشاری کند طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و قاعدتا باید در کمیسیون‌های مجمع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: به نظر می رسد عده‌ای از نمایندگان در مورد فرمایش‌های مقام معظم رهبری دچار اشتباه شده‌اند. ایشان فرمودند کشور باید قدرتمند شود. امروز یکی از مولفه‌های قدرت در جهان حوزه «آی تی» و شبکه ارتباطات و توانمندی کشورها در تبادل اطلاعات و به روز شدن و قدرت آگاهی شهروندان است.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد:محدود کردن فضای «آی تی» به گونه‌ای که مردم نتوانند از ظرفیت‌های این فضا استفاده کنند، در راستای منویات مقام معظم رهبری نیست و ما باید در همه حوزه‌های تکنولوژی از جمله فضای اینترنت و آی تی قوی شویم.

وی اضافه کرد: ما هر قدر در مسیر تبادل اطلاعات، گردش آزاد دانش و اطلاع رسانی بسترسازی بیشتری کنیم و فضا بدهیم به همان میزان به دانش جهانی دسترسی بیشتری پیدا می کنیم و از همین رهگذر شفافیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

دبیرکل حزب سبز ایران خاطرنشان کرد: نمایندگان طرحی را عجولانه، قبل از استقرار دولت سیزدهم در برنامه کاری خود قرار داده اند که از آن شائبه گروکشی در زمینه ترکیب کابینه برداشت می‌شود.

این فعال اصولگرا یادآور شد: در شرایطی که کشور دچار کاستی‌های فراوان است و مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، اقدام مجلس شورای اسلامی به مثابه بنزین روی آتش است.

وی خاطرنشان کرد: من این اقدام مجلس را "بحران علیه بحران" تفسیر می کنم. گویی عده ای قصد دارند حواس مردم را از خوزستان، آب، برق، مرغ و دیگر گرفتاری‌ها به سمت بحث اینترنت بکشانند و به‌نظر می‌رسد یک نوع انحراف در ماموریت مجلس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج