۱۱۴۳۲۱۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

روشن: قایدی در کشور‌های عربی دوام نمی‌آورد

حسن روشن پیشکسوت استقلال در مورد مهدی قایدی و تیپ او و همچنین احترام خاصی که در الاهلی برایش قائل‌اند صحبت کرد.

ورزش سه: حسن روشن در ابتدای صحبت‌هایش در خصوص حمایت از مهدی قایدی و اهدای پیراهن به او قبل از آغاز فصل گفت: من خودم این حرکات اهدا کردن را دوست ندارم.وظیفه او نبود که از من اجازه بگیرد و محبت کردند همکارهای شما خواستند اینطور شود که به او روحیه بدهیم و با کمال میل این کار را انجام دادیم. به عنوان مثال شماره‌هایی که مشخص است و کسی که بخواهد آن‌ها را بپوشد باید حداقل یک تلفن بزند و بهتر از آن اولی باشد.

اما مهدی قائدی زمانی که نزد من آمد؛ کلاهش را برعکس گذاشته بود و موهایش را جوری بود من آن را دوست نداشتم. دوران فوتبال من، همه می‌دانند زمانی که هرچیزی مد بود من همیشه همین‌طور بودم. چون پدرم در فوتبال بود و دوست نداشت من این موضوعات را رعایت می‌کردم. قائدی از من کسب اجازه کرد و من گفتم اجازه لازم نیست بپوش اما حالا که از من کسب اجازه می‌کنی‌ یک مقدار رعایت کن. تو خیلی بازیکن خوبی هستی؛ خیلی بهتر از من هستی.

او ادامه داد: اولا که به او گفتم کلاه را از آن سمت می‌گذارند و دوم برو موهایت را بزن. به او گفتم برو ازدواج کن و گفت ازدواج کردم. گفتم خدا را شکر کنترل می‌شوی.خانم‌ او هم بسیار خوب است. الان شکل و شمایل او دوست داشتنی تر از زمانی شده که می‌خواسته مدل شود. واقعا وقتی می‌بینم ضعیف است ولی زحمت می‌کشد و باشگاهش هم باید برای نگه داری از او زحمت بکشد. مسی هم چنین حالی داشته است و سخت مریض حال بوده و از بچگی تمرین کرده چند نفر او را دیده‌اند و حالا او تبدیل به مسی شده است. الان قائدی بازیکن بسیار خوبی است ولیکن ما می‌دانیم که ضعیف است باید او تحت نظر دکتر، روانشناس، تغذیه باشد و تفریحش را بکند و همسرش به او کمک کند و همه این‌ها در کنارش باشند تا او به خودش بیاید و آسیب نبیند.

او اگر از استقلال جدا شود و به خصوص به کشور‌های عربی برود به یک سال نمی‌کشد که باید فوتبال را کنار بگذارد. چون عر‌ب‌ها قوانین اروپا را ندارند. در اروپا می‌دانند اگر کسی زخمی شود انگار خودشان زخمی شده‌اند اما در کشوهای عرب اینطور نیست. در یک بازی طوری او را می‌زنند که خداحافظی کند. او هم خودش باید کمک کند و هم باشگاهی که در آن بازی می‌کند باید او را کنترل کنند تا موفق شود.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که مستندی از او بخش شد که وقتی در یکی از تیم‌های عربی بوده هرجا که می‌رفته برایش احترام خاصی قائل بودند و در استقلال اینطور نیست گفت: من سه سال در الاهلی بازی کردم و حدود ده سال رئیس آکادمی آنجا بودم و هنوز هم اقامت دارم و امیدوار هستند که من برگردم ولی من خودم را بازنشسته کردم. ولی باور کنید من وقتی به آنجا می‌روم کسانی که هم دوره من بودند. یکی از آن‌ها رئیس پلیس بوده دیگری شهردار بوده یکی در سازمان هواپیمایی بوده است. الان در آنجا جایی داریم به اندازه‌ی نصف زمین فوتبال. اما برای استقلال جایی هست که سه نفر آنجا برویم باید سرپا بایستیم یعنی قابل مقایسه نیست.

آنجا با اینکه کارمان را کردیم و پول‌مان را گرفتیم هنوز به ما پاداش می‌‌دهند. وقتی اینجا بازی آسیایی دارند من می‌روم،علی کریمی می‌رود و یک ساک هم برای ما می‌آورند که همه لباس‌‌ها داخلش است. ما نیازی نداریم و نباید بگیریم اما می‌گویند که شما اینجا زحمت‌ کشیدید ولی در مورد اینجا، این‌ها را باید استقلال بگوید.

روشن درمورد زنده یاد حمیدرضا صدر عنوان کرد:ایشان یک فرد بسیار خوب، با اطلاع، بی غل و غش بودند. او به فوتبال دوران ما، علاقه‌مند بود و هنوز هم شما نمی‌دانید طرفدار کدام تیم بود. این از زرنگی او بود. اگر الان آقای سلطانی فر را مثال بزنیم ایشان هم گناهی ندارند و پرسپولیسی هستند اما او اعلام نکرده است! صدر بسیار آدم فهمیده‌ای بود.

چیزی که راجع به ایشان دیدم این بود که اگر در مسئله‌ای شک داشت زنگ می‌زد و می‌پرسید و از خودش چیزی نمی‌گفت. من این اواخر با ایشان ارتباطی نداشتم. من دو سه سال پیش با ایشان ارتباط داشتم و خدا رحمتش کند. اولین لقبی که در جهان ورزشی به من داد لایکوف بود که همیشه این طور مرا صدا می‌زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روشن هم ریشی شد،

    • ناشناس

      حسن خان؛ دقیقا مثل احمدی نژاد و مجریان تلویزیون و نوه و نتیجه های بزرگان که علنا اعلام می‌کنند طرفدار کیسه هستند و برایش تبلیغ می‌کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج