جاباما
۱۱۴۳۴۱۴
۳ نظر
۵۰۳۳
۳ نظر
۵۰۳۳
پ

شیرجه زن هرمزگانی برای نجات فرزندانش

وقتی فرزندان زن ۵۲ساله در قسمت عمیق دریا گرفتار شدند، او به نجات آنها شتافت و در آخرین لحظات توانست همه ۵فرزندش را از خطر مرگ حتمی نجات دهد.

همشهری: وقتی فرزندان زن ۵۲ساله در قسمت عمیق دریا گرفتار شدند، او به نجات آنها شتافت و در آخرین لحظات توانست همه ۵فرزندش را از خطر مرگ حتمی نجات دهد.

عصر جمعه گذشته زنی ۵۲ساله به نام کلثوم ملاحی از اهالی بندر کلاهی در استان هرمزگان دست ۵فرزند ۴ تا ۱۹ساله‌اش را گرفت تا همگی برای تفریح به کنار دریا بروند. منطقه‌ای که آنها برای تفریح انتخاب کرده بودند، ساحلی کم‌عمق بود و زن میانسال پس از پهن‌کردن فرش، به بچه‌هایش اجازه داد که برای آبتنی وارد دریا شوند. قرار بود پدر خانواده نیز به آنها بپیوندد و تا آن زمان بچه‌ها تصمیم گرفته بودند برای فرار از گرمای هوا وارد دریا شوند. آن روز دریا آرام بود و بچه‌ها مشغول آب بازی بودند؛ غافل از حادثه‌ هولناکی که در انتظارشان بود.

گرفتار در دریا

فهیمه، دختر ۱۹ساله خانواده که از این حادثه جان سالم به‌در برده و هم‌اکنون در بخش اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهر میناب بستری است درباره آن روز می‌گوید: من و برادر و خواهرهایم مشغول آب‌بازی بودیم و مادرم هم کنار ساحل نشسته بود.

همان موقع بود که برادر کوچکم کمی از ما فاصله گرفت و لحظاتی بعد زیر پایش خالی و در قسمت عمیق دریا گرفتار شد. من ابتدا متوجه ماجرا نشدم اما بقیه بچه‌ها با دیدن این صحنه برای نجات برادرم به سمت او رفتند. آنها هم یکی پس از دیگری زیر پایشان خالی شد و در دریا گرفتار شدند. دختر جوان ادامه می‌دهد: با دیدن این صحنه به نجات آنها رفتم و همان موقع بود که با فریاد مادرم را صدا زدم و پس از آن دیگری چیزی یادم نمی‌آید.

فداکاری مادر

طولی نکشید که مادر خانواده متوجه حادثه‌ای که برای بچه‌هایش رخ داده بود شد و بی‌درنگ به دل دریا زد تا آنها را نجات دهد. او از کودکی تا حدودی با فن شنا آشنا بود و وقتی خودش را به قسمت عمیق دریا رساند، تنها کاری که از دستش برمی‌آمد این بود که تلاش کند بچه‌ها را روی آب نگه دارد. همزمان فریادزنان درخواست کمک می‌کرد تا اینکه لحظاتی بعد پدر خانواده سر رسید و با دیدن اعضای خانواده‌اش که در دریا گرفتار شده بودند دوان‌دوان سراغ افرادی که کمی دورتر از آنها کنار دریا نشسته بودند، رفت و درخواست کمک کرد.

لحظاتی بعد پدر خانواده ملاحی به همراه ۳مرد دیگر به محل حادثه برگشتند و این در حالی بود که مادر خانواده همچنان توانسته بود بچه‌هایش را روی آب نگه‌ دارد.

مردان جوان با کمک پدر خانواده موفق شدند اعضای خانواده ملاحی را یکی پس از دیگری از دریا نجات دهند و همزمان ماجرا به اورژانس گزارش شد. ۶عضو خانواده به دلیل آب زیادی که وارد ریه‌هایشان شده بود از حال رفته بودند و وضعیت وخیمی داشتند.

دکتر یدالله رئیسی ماکیانی، رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب می‌گوید: غروب جمعه بود که ۶عضو یک خانواده که دچار غرق‌شدگی شده بودند، به اورژانس بیمارستان منتقل شدند. بلافاصله تیم احیای بیمارستان وارد عمل و اقدامات درمانی توسط دکتر داوری متخصص طب اورژانس آغاز شد.

وی ادامه داد: با کمک تیم درمانی، هر ۶بیمار از خطر مرگ نجات یافتند و از آنجایی که ۴کودک (۲پسر بچه و ۲دختر بچه) در حالت دیسترس تنفسی یا اختلال تنفسی قرار داشتند، پس از اقدامات اولیه با هماهنگی و مشاوره متخصص بیهوشی جهت اقدامات درمانی بیشتر به بخش آی‌سی‌یو منتقل شدند که خوشبختانه پس از گذشت ۱۵ساعت، تنفس آنها به حالت عادی برگشت و همگی غیر از دختر ۱۹ساله خانواده از بیمارستان مرخص شدند. به گفته وی، دختر جوان خانواده نیز از خطر مرگ نجات یافته و هم‌اکنون برای درمان تکمیلی در بخش اورژانس بستری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداروشکر

    • بدون نام

      چه وحشتناک چه مادر شجاعی آفرین

    • بدون نام

      آفرین به این مادر شجاع وجسور خدا قوت مادر جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج