جاباما
۱۱۴۳۵۵۹
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

جزئیات جدید نزاع خونین در گرگان

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: متهم نزاع خونین چهار راه میدان گرگان در ۴۰ ثانیه ۶ نفر را مجروح کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: متهم نزاع خونین چهار راه میدان گرگان در ۴۰ ثانیه ۶ نفر را مجروح کرد.

مجتبی مروتی در خصوص آخرین جزئیات وقوع نزاع خونین ۱۲ مردادماه جاری در چهار راه میدان گرگان اظهار کرد: این فرد سابقه اعتیاد و مصرف مواد مخدر داشته و دو بار هم در جرائم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این فرد ۵۱ ساله هیچگونه سابقه شرارت، نزاع و درگیری و جرائم مشابه ندارد و دارای شغل، خانواده و فرزند بوده اما از سه سال گذشته به دلیل مشکلات خانوادگی از همسرش جدا شد و خانواده‌اش وی را ترد کردند و از استان مهاجرت کردند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: پس از جدایی متهم از اعضای خانواده، کارتن‌خواب شده و برای گذران امور زندگی اقدام به جمع‌آوری و فروش ضایعات می‌کرده و در روز واقعه نیز کل عملیات مجرمانه این فرد ۶ دقیقه طول کشیده است.

مروتی گفت: در ۴۰ ثانیه اول، این فرد ۶ نفر را مجروح کرد در نفر ششم جوان میوه‌فروشی بوده که به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت و به دلیل شدت خونریزی و شدت واقعه جو بازار متشنج شده و مردم برای مقاومت با متهم، وی را تا چهار راه میدان تعقیب کردند.

وی اضافه کرد: این فرد ضربات اول را با استفاده از تیغ موکت‌بری مرتکب شد که پس از مجروح کردن نفر ششم که به قتل رسید، این شی تیز می‌شکند و در ادامه و یاز ویترین یکی از مغازه‌های همان منطقه یک چاقو بزرگ و تبر برمی‌دارد و در ادامه وارد چهار راه میدان شده و با تهدید و فریادهای مداوم سه نفر دیگر را نیز مجروح کرد که در نهایت با حضور گشت یگان امداد انتظامی گرگان، این فرد در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: متهم در اظهاراتش ادعا می‌کند افرادی را که مورد ضرب و جرح قرار داده باعث پاشیده شدن خانواده‌اش شدند در حالی که این فرد هیچکدام از مجروحان را نمی‌شناسد و هیچ سابقه اختلاف و درگیری با آنها نداشته است.

* ادعاهای واهی متهم برای مجروح کردن مردم

مروتی گفت: پس از دستگیری دستورات قضایی لازم صادر شد، پزشکی قانونی نیز اقدامات کارشناسی و پزشکی از تمام جنبه‌های لازم را برای متهم انجام داده و پس از اعلام نظر، نتیجه به نحو مقتضی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نکته مهم در این پرونده، مسائل اجتماعی و خانوادگی و پیش زمینه‌های فردی متهم است که باعث شد در آن روز با انگیزه‌های روانی که پیش خودش داشته به ناگهان دست به این عمل مجرمانه بزند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: این واقعه هیچ ارتباط و همخوانی از نظر نوع جرم با وقایع چند ماه اخیر در گرگان ندارد چون آن جرائم از نوع جرائم خشن اراذل و اوباش است اما اتفاق چهار راه میدان ریشه آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و اختلافات شخصی و خانوادگی دارد.

* توقف فعالیت دائمی کانکس پلیس در ۴ راه میدان

مروتی درباره علت عدم فعال بودن کانکس نیروی انتظامی در چهار راه میدان و عدم استقرار نیروهای انتظامی در آن محل، گفت: پس از وقایع سال ۱۳۹۸ به دلیل عدم فراهم بودن شرایط زیستی برای نیروی پلیس، ناجا تصمیم گرفت از آن کیوسک به صورت مقطعی استفاده و فعالیت دائمی آن متوقف شود و بجای آن گشت‌های منظم فعال شود.

وی افزود: متاسفانه در چنین حوادثی پلیس نوک پیکان انتقادها است، ما مشکلی با انتقاد نداریم و همیشه پاسخگوی مردم هستیم اما چنین پدیده‌هایی ریشه انتظامی ندارد بلکه ریشه اجتماعی دارد که سایر دستگاه‌های متولی نیز باید مسوولیت خود را در این رابطه بپذیرند و حتی کوتاهی‌های انجام شده را نیز پذیرفته و اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

* عملکرد بسیار خوب مامور پلیس در دستگیری متهم

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پاسخ به این سوال که مردم سوال دارند که چرا مامور انتظامی شما در لحظه مشاهده این فرد، متهم را مورد اصابت مستقیم گلوله قرار نداد، بیان کرد: با بررسی تمام جوانب، از نظر ما، مامور گشت بهترین عملکرد را داشته چون با اقداماتی که انجام داد فرد به خوبی دستگیر شد بدون اینکه به فردی آسیبی برسد.

مروتی گفت: نکته مهم این است، جمعیت در صحنه بسیار زیاد بود، در صورتی که تیراندازی انجام و تیر از متهم عبور می‌کرد و باعث مجروح و با فوت یکی از حاضران در محل می‌شد، آیا باز هم پلیس مورد نقد قرار نمی‌گرفت؟

وی تاکید کرد: از نظر ما نیروی گشتی بهترین عملکرد را داشته است و با در نظر گرفتن تمام جوانب امر، دستگیری سریع و صحیحی را انجام داد.

* طرح شکایت ۳ نفر در پرونده نزاع خونین ۴ راه میدان گرگان

گفتنی است، در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری، یک مرد ۵۱ ساله با هویت مشخص، در چهار راه میدان با استفاده از چاقو و تبر، ۹ نفر را مورد ضرب و جرح قرار داد که یک مرد جوان در این اتفاق جان باخت و باقی به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان تاکنون تنها خانواده فرد متوفی و دو نفر مجروح دیگر شکایت خود را در دستگاه قضایی و انتظامی مطرح کردند.

آسیابی تاکید کرد: در تلاش هستیم مراحل تحقیقات و رسیدگی و دادگاه این پرونده با سرعت انجام و نتایج در مراحل مختلف به آگاهی مردم برسد.

مسوولان معتقدند از ابتدای سال جاری با وجود روند کاهشی نزاع‌ها و درگیری‌ها در سطح استان گلستان اما چند واقعه تبرکشی به خصوص در شهرستان گرگان و انعکاس آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها موجی از نگرانی را ایجاد کرده و تصور افزایشی بودن نزاع‌ها را برای مردم تداعی کرده است.

گفتنی است، این وقایع به شدت در آرامش روانی مردم استان گلستان و همچنین نگاه مردم سایر نقاط کشور به استان گلستان تاثیر منفی داشته و مردم تقاضای برخورد قاطع و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص رسیدگی‌ها و برخوردهای قضایی با مجرمان خشن را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج