۱۱۴۳۸۹۴
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

رپورتاژ آگهی

فر و اجاق گاز خوب چی بخرم؟

اگر شما نیز دغدغه خرید بهترین و مناسب‌ترین مارک اجاق گاز و فر را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اجاق گاز و فر از مهمترین اجزای آشپزخانه هستند. با توجه به تنوع محصولات در ظاهر، کارایی و برندها، انتخاب درست که باعث شود از آشپزی لذت ببرید شاید کمی مشکل باشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به یکی از سوالات متداول یعنی " فر و اجاق گاز خوب چی بخرم؟ " جواب دهیم. اگر شما نیز دغدغه خرید بهترین و مناسب‌ترین مارک اجاق گاز و فر را دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فر و اجاق گاز خوب چی بخرم؟

نکات مهم در خرید گاز رومیزی

نکات مهمی در خرید اجاق گاز وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • قیمت

قیمت نقش مهمی در انتخاب اجاق گاز دارد. شما ابتدا باید بودجه خود را مشخص کنید سپس با توجه به بودجه‌ای که دارید به دنبال برند مناسبی باشید که نیاز‌های شما را برطرف کند. برای مثال اگر بودجه زیادی ندارید بهتر است اجاق گاز استیل را انتخاب کنید، زیرا گاز‌های رومیزی و سرامیکی قیمت بیشتری نسبت به استیل دارند.

  • جنس صفحه

جنس صفحه معیار مهمی در انتخاب اجاق گاز رومیزی است. اجاق‌های سرامیکی، استیل و شیشه‌ای هر سه متریال مناسب و بادامی هستند. اصولا اجاق گاز شیشه‌ای و سرامیکی گرانتر هستند، اما ظاهر زیبایی دارند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند اجاق گاز شیشه‌ای ترک برمیدارد، اما اینطور نیست. اگر از برند‌های معتبر ایرانی و خارجی خرید کنید این اجاق گاز‌ها کیفیت بالایی دارند.

  • توان حرارتی

در مقاله‌ای از سایت چارسو درباره نکات خرید گاز رومیزی می‌خوانیم: عامل مهم دیگر در خرید گاز رومیزی قدرت و توان حرارتی است. هرچه توان حرارتی بالاتر رود زمان پخت غذا کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آشپزی سریع و دلچسبی را تجربه خواهید کرد. انتخاب میزان قدرت گاز رومیزی تا حد زیادی با مصرف شما ارتباط دارد؛ اگر خوانواده پر جمعیتی دارید، مهمان‌های زیادی در خانه شما رفت‌وآمد می‌کنند و برای تمام وعده‌ها از غذا‌های گرم استفاده می‌کنید، مصرف بالایی دارید و به یک گاز با قدرت و تعداد شعله‌های زیاد نیاز دارید. در غیر این‌صورت هیچ احتیاجی به صرف هزینه اضافی نیست و یک گاز با ۳ شعله متوسط برای شما کافی است.

  • برند

در نهایت برند انتخابی بسیار مهم است. برند‌های ایرانی و خارجی بسیاری در بازار وجود دارد. بهتر است از بین برند‌های معتبر خرید کنید. اکثر برند‌های معتبر از ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش معتبر برخوردارند و این موضوع باعث می‌شود در نصب، تعمیرات و ... خیالتان راحتتر باشد. اگر در انتخاب بین برند خارجی گمنام و برند ایرانی شک دارید قطعا برند ایرانی انتخاب بهتری خواهد بود.

نکات مهم در خرید فر

فر انواع مختلفی دارد. با توجه به نوع فر نکات بسیاری در خرید فر وجود دارد.

فر و اجاق گاز خوب چی بخرم؟

  • توکار یا روکار

فر انواع توکار و روکار دارد. با توجه به فضای آشپزخانه خود باید نوع مناسبی از فر را انتخاب کنید. اگر در آشپزخانه خود محل نصب فر توکار ندارید بهتر است از نوع روکار خریداری کنید. فر توکار باعث می‌شود محیط آشپزخانه زیبا و مرتب به نظر آید. استفاده از فر روکار نیز ساده‌تر است و تمیز کردن آن راحتتر است.

در مقاله‌ای از سایت choice.com فر توکار در صورتیکه می‌خواهید در چیدمان آشپزخانه خود انعطاف داشته باشید، مناسب است. فر توکار را در یک ارتفاع مناسب در دیوار نصب می‌شود. اندازه استاندارد موجود در اکثر خانه‌ها ۶۰ سانتی متر است، با این حال، اگر خانواده بزرگی دارید مدل‌های بزرگتر ۷۰ و ۹۰ سانتی متری نیز موجود است. به خاطر داشته باشید که سهولت استفاده از فر بسیار مهم است و سینی‌های بزرگتری دارند که بلند کردن و جابجایی آن‌ها دشوار و سنگین است و تمیز کردن لوازم جانبی بزرگتر در سینک آشپزخانه شما دشوار است.

  • برقی، گازی، برقی- گازی

باید به نوع فر نیز توجه کنید. انواع فر برقی، گازی و برقی گازی در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. با توجه به نیاز‌های خود و معایب و مزایای هر مدل باید فر مناسب را انتخاب کنید.

رایجترین نوع فر که می‌توان گفت از نظر امنیت و کارآیی بهتر است، فر برقی است.

  • قیمت

در انتها باید به بودجه خود توجه کنید. با توجه به بودجه‌ای که دارید یک فر از برند معتبر با ضمانت نامه خریداری کنید. اگر بودجه شما محدود است بهتر است فقط به نیاز‌های اساسی خود که از یک فر انتظار دارید توجه کنید.

طرز استفاده از فر چگونه است؟

نحوه استفاده از فر گازی، برقی و فر اجاق گاز متفاوت است. در هر صورت اگر از برند معتبری خرید کرده باشید با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید روش استفاده را یاد بگیرید. در مقاله‌ای از چارسو درباره نحوه استفاده از فر می‌خوانیم: در میان ولوم‌ها، یکی از آن‌ها به تنظیم درجه فر اختصاص دارد. معمولا پیچاندن ولوم در جهت عقربه ساعت گریل بالا را روشن می‌کند؛ و چرخاندن در خلاف جهت عقربه ساعت مربوط به شعله پایین است. کافی است ولوم را در جهت دلخواه بچرخانید و فندک اجاق گاز را بزنید. اگر اجاق شما فندک ندارد باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. یعنی شعله کبریت را به سوراخ مشعل کف فر وارد کنید.
بهتر است چند ثانیه ولوم را نگه دارید تا شعله پیلوت گرم شود. ممکن است اجاق گاز شما پنل لمسی داشته باشد. در این صورت روی صفحه نمایش، روی علامت دما (temp یا temperture) بزنید. با علامت + و - میتوانید درجه را کم یا زیاد کنید.

سخن آخر

انتخاب فر و گاز مناسب انتخاب سختی نیست. با توجه به بودجه و نیاز‌های خود باید به خوبی تحقیق کنید و در انتها بهترین برند مناسب خود را خریداری کنید تا تجربه لذت از آشپزی با تجهیزات حرفه‌ای را تجربه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج