۱۱۴۳۹
۱۲ نظر
۶۱۸۰
۱۲ نظر
۶۱۸۰
پ

تاریخ تولدت را بگو تا بگویم بیماری‌ات چیست؟!

دانشمندان هیچ‌وقت تاثیر کواکب بر خصوصیات اخلاقی افراد را تایید نکرده‌اند و تنها تاثیر ماه‌های مختلف تولد، تاثیر آب و هوا بر رشد کودک است اما خواندن این اعتقادات قدیمی برای سرگرمی خالی از لطف نیست.

تاریخ تولدت را بگو تا بگویم بیماری‌ات چیست؟!

تاریخ تولدت را بگو تا بگویم بیماری‌ات چیست؟!

قدیمی‌ها فکر می‌کردند تقدیر و سرنوشت هرکس از پیش نوشته‌شده. این سرنوشت را می‌شد با نگاه کردن به ستاره‌ها دریافت. آن‌ها اعتقاد داشتند ماه و سال تولد، خیلی از ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی فرد را تعیین می‌کند. مثلا می‌گفتند متولدین اسفند احساساتی هستند و متولدین دی، بیشتر پزشک می‌شوند. دانشمندان هیچ‌وقت تاثیر کواکب بر خصوصیات اخلاقی افراد را تایید نکرده‌اند و تنها تاثیر ماه‌های مختلف تولد، تاثیر آب و هوا بر رشد کودک است اما خواندن این اعتقادات قدیمی برای سرگرمی خالی از لطف نیست. از این شماره به بعد، این صفحه ثابت را در شهرزاد خواهیم داشت


چند ماه پیش سرویس سلامت کودکان فاکس نيوز اعلام کرد ماه تولد افراد بر بینایی، عادت‌های تغذیه‌ای، سلامت عمومی و طول عمرشان اثرگذار است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد بچه‌هایی که در فصل بهار متولد می‌شوند در آینده بیشتر احتمال دارد دچار بی‌اشتهایی عصبی شوند. در ابتدا این سرخط خبری باورهای خرافی گردش کواکب را به ذهن‌مان آورد، اما با بررسی بیشتر متوجه شديم تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده‌ كه هرکدام نتایج جالبی را به جامعه بشری ارائه داده‌اند. از دکترداوود لکستانی، متخصص اطفال درباره تاثیر زمان تولد بر سلامت عمومی پرسیدیم و او گفت تمام تحقیقات انجام شده در این زمینه هنوز وارد منابع پزشکی نشده‌اند، پس نمی‌توان به آنها تکیه کرد. به علاوه ممکن است هر یک از این بیماری‌ها علت ناشناخته دیگری هم داشته باشد که هنوز دانش بشر به آن نرسیده است. در ادامه برخی از این تحقیقات را مرور می‌کنیم.


تاثیر زمان تولد بر بیماری‌های احتمالی

پیش از این هم مطالعاتی بر مبنای تاثیر تولد در فصل بهار و ابتلا به بیماری‌های مختلف از قبیل اسکیزوفرنی، ام‌اس و حتی دیابت نوع يك انجام شده است. دانشمندان معتقدند این بیماری‌ها دراثر تاثیرات محیطی فصل بهار بر مادر باردار ایجاد می‌شوند. از این عوامل محیطی می‌توان به سطح ویتامین D، عفونت‌های خاص فصل بهار و تغییرات تغذیه‌ای مادر اشاره کرد. البته هنوز نمی‌‌توان نتیجه این تحقیقات را به صورت نظریه علمی پذیرفت.


تاریخ تولد و طول عمر

مطالعات انجام شده در سوئد و دانمارک نشان داده متولدين خزان بیشتر از سایر افراد عمر می‌کنند.


تاثیر تاریخ تولد بر وزن

يکی دیگر از تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده نوزادان آفریقایی و آمریکایی متولده شده در تابستان و پاییز نسبت به کودکانی که در فصول دیگر سال متولد می‌شوند وزن تولد کمتری دارند. از سويي کودکانی که در پاییز به دنیا می‌آیند در ماه‌های ابتدای زندگی به خوبی متولدین فصول دیگر وزن نمی‌گیرند.


تاریخ تولد و ساعت بیولوژیک بدن

سال گذشته هم گروهی از محققان با بررسی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند ماه تولد حتی می‌تواند بر ساعت بیولوژیک بدن هم اثر بگذارد. موش‌های مورد مطالعه این محققان که در زمستان متولد شده بودند قابلیت تطابق کمتری با چرخه نور در فصل تابستان داشتند. آنها معتقدند این ویژگی در مورد انسان‌های متولد فصل زمستان هم می‌‌تواند صادق باشد.


تاریخ تولد و بینایی

در سال ۲۰۰۸ گروهی از محققان در مجله علمی چشم‌پزشکی خبر دادند که تولد در تابستان می‌تواند سبب ابتلا به نزدیک‌بینی یا دوربینی متوسط تا شدید در بچه‌ها شود.


تاریخ تولد و حساسیت

بچه‌هایی که در پاییز به دنیا می‌آیند به احتمال ۵/۹ درصد بیشتر از دیگر کودکان به آلرژی غذایی مبتلا می‌شوند. از سويي اگر کودکی در ماه‌های خرداد و تیر دنیا بیاید به احتمال ۵ درصد بیشتر از دیگر کودکان به برخی غذا‌ها حساسیت نشان می‌دهد. بچه‌های متولد آذر و دی هم در این تحقیق بررسی شده‌اند و محققان گفته‌اند اگر کودکی در این ماه‌ها به دنیا بیاید به احتمال ۳ برابر کودکان دیگر دچار اگزما و خس‌خس سینه می‌‌شود.


تاریخ تولد و ‌ام‌اس

سال ۲۰۰۴ عده‌ای از دانشمندان اعلام کردند اگر کسی در اردیبهشت به دنیا بیاید در بزرگسالی با احتمال بیشتری به بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی از جمله ام‌اس مبتلا می‌شود و در مقابل، تولد در آذر خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. این محققان معتقدند تغییرات شدت نور خورشید و در نتیجه ساخت ویتامین D در بدن مادر می‌تواند بر تشکیل و نمو سلول‌های دستگاه عصبی مرکزی جنین اثر بگذارد و سبب اختلاف در احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی از قبیل ا‌م‌اس و آلزایمر شود.


تاریخ تولد و شخصیت

محققان دریافته‌اند تولد در فصل تابستان از فرزندتان فردی بشاش می‌سازد و تولد در فصل زمستان او را فردی غمگین می‌کند. این تیم تحقیقاتی گفته‌اند ساعت بیولوژیک مغز انسان در روزهای ابتدای تولد تنظیم می‌شود و کمبود نور در فصل پاییز باعث می‌شود کودک متولد شده در این فصل در خطر ابتلا به بیماری افسردگی فصلی یا اسکیزوفرنی قرار گیرد.


تاریخ تولد و سرطان خون

محققان بعد از بررسی‌های آماری خود دریافته‌اند بیشتر مبتلایان به سرطان خون در فصل بهار به خصوص فروردین متولد شده‌اند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تاریخ تولدت را بگو تا بگویم بیماری‌ات چیست؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      مرسی جالب بود .

    • میلادرودباری

      سلام واقعا مطالب جالبی رو نوشته بودید.چون من خودم یک بیماری لاعلاج دارم وخیلی داغونم کرده.اسم فاربیماری من صدف هست.خواهشن اگه مطالبی راجع به این بیماری در اختیار من بگذاریدروی ایمیلم ممنون میشم. باتشکراز شما

      پاسخ ها

      • Shahrzad

        سلام امید وارم حالتون زودتر بهتر بشه. شما حتما باید به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و در کنار اون باید از یک سری موارد که تو وعده های غذاییتون هست پرهیز کنید. منم این بیماری رو دارم. درسته بیماری لاعلاجیه اما باید سعی کنید جلوش رو بگیرید. صدف یا پسوریازیس چیزی نیست که شوخی باشه. لطفا پیگیری کنید تا حالتون بهتر بشه.

    • sahar

      in cherto perta chieeeeeee?adamo na imid mikonid! vaghan ke.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم تو فروردین به دنیا اومدی نترس برا همه صدق نمیکنه

    • mansooreh

      ina hamash alakie...man motevalede bahmanam vali aslan afsorde nistam dar avaz ye dust daram motevalede mordade vali aslan bashash nis

    • باونظر

      دستتون درد نکنخ خوب بود ولی علمی.....؟

    • sadaf

      kodom ghesmat beram bedonam

    • مهسا

      مرسی از جمع آوری این اطلاعات.
      خسته نباشید.

    • علی

      سلام میخواستم بگم سایتتون خوبه من که راضیم فقط یه قسمتی داشتید در مورد عجایبی که فقط در ایران وجود دارد دوباره تو سایتتون بزنید

    • سارینا

      خیلی جالب بود

    • فاطمه...تیرماهی هستم

      تیرماهی هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج