۱۱۴۴۰۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آدری: حضور من در استقلال، گارانتی قهرمانی نبود

من رسالتی در باشگاه فولاد داشتم و سعی کردم به بهترین شکل انجامش دهم. به‌عنوان یک حرفه‌ای برایش پول گرفتم و می‌خواستم این پول با شرافت باشد. سعی کردم در این مدت سهمیه مستقیم بگیرم که خوشبختانه امسال به قهرمانی رسیدیم و سهمیه مستقیم حضور در آسیا را داریم.

فرهیختگان: تیم فولاد با شایستگی و درحالی‌که روزهای خوب را پله‌پله زیر نظر سعید آذری طی کرد، به قهرمانی رسید. در این مدت و پس از اینکه فولادی‌ها جام را بالای سر بردند، هیچ‌کس منکر نقش پررنگ مدیرعامل این تیم در قهرمانی تیمش نیست. این یک واقعیت است که یک مربی نمی‌تواند به‌تنهایی یک تیم را قهرمان کند و در فینال جام حذفی بین تیم‌های استقلال و فولاد این مهم ثابت شد. هنوز یادمان نرفته در فصل پرفرازونشیب گذشته چه هفته‌ها که نکونام شکست خورد، به او انتقاد شد و حتی صحبت از برکناری‌اش بود، ولی سعید آذری مقتدرانه پای این مربی ایستاد و مزد حمایت‌ها و البته مدیریتش را گرفت.

بدون شک سعید آذری قبل از نکونام خود را دوست دارد و بی‌جهت از سرمربی تیمش حمایت نکرد و آبرویش را وسط نگذاشت. مدیر فولاد از روی منطق می‌دانست چه زمانی و کجا باید از سرمربی تیمش حمایت کند تا در پایان کار این‌طور جام را بالای سر ببرد و به همین دلیل قهرمانی فولاد فقط حاصل تلاش نکونام، کادرش و بازیکنان فولاد نیست، بلکه سهم قابل‌توجهی از آن متعلق به مدیریت سعید آذری است. این مدیرت خوب وقتی بیشتر به چشم می‌آید که در سوی دیگر میدان تیم استقلال با مدیریتی ضعیف تنها بود. جالب اینکه آذری چندی قبل گزینه مدیرعاملی تیم استقلال بود و در تقابل با ضعیف‌ترین دوران مدیریتی استقلال پیروز شد. گفت‌وگو با سعید آذری را در ادامه می‌خوانید.

گفته بودید با جام به اصفهان برمی‌گردید و این تصور به‌وجود آمد شاید به ذوب‌آهن برگردید!

منظور من این بود که مرا از خانه‌ام بیرون کردند، درنتیجه با خود عهد بستم که با جام به اصفهان برمی‌گردم. متاسفانه وقتی رهبر یک سازمان به عناصر آن سازمان به جای رفاقت به‌عنوان رقیب نگاه کند، ساختار آن سیستم نابود می‌شود. من در اصفهان هم کار خودم را می‌کردم و کاری به کسی نداشتم. ضمن اینکه با صداقتی که از عوامل باشگاه فولاد و کارخانه دیدیم، اگر بخواهم به کارم ادامه دهم، اولویتم باشگاه فولاد است.

واقعا قصد خداحافظی از مدیریت فوتبال را دارید یا امتیازی می‌خواهید که پس از بازی آن حرف‌ها را مطرح کردید؟

واقعیت این است که اولویت اول من خانواده است. من رسالتی در باشگاه فولاد داشتم و سعی کردم به بهترین شکل انجامش دهم. به‌عنوان یک حرفه‌ای برایش پول گرفتم و می‌خواستم این پول با شرافت باشد. سعی کردم در این مدت سهمیه مستقیم بگیرم که خوشبختانه امسال به قهرمانی رسیدیم و سهمیه مستقیم حضور در آسیا را داریم.

این خداحافظی محافظه‌کارانه به محرومیت 6ماهه شما از فوتبال که زمزمه‌هایش به گوش می‌رسد مربوط است؟

من هم این را شنیدم، ولی حکم رسمی اعلام نشده است. البته اگر محرومیتی هم در کار باشد از حرف‌هایی که زدم پشیمان نیستم؛ چراکه معتقدم باید صداقت داشت و من همواره سعی کردم صداقت داشته باشم. اگر گاهی صحبت‌ها تند بوده یا به کسی برخورد، از این جهت بود که اعتقاد داشتم باید حقیقت را بگویم. من اگر از خداحافظی حرف زدم، فقط به‌خاطر خانواده بود و از اینکه همین امروز بگویند محرومم، ترسی ندارم.

نه‌تنها استقلالی‌ها بلکه تراکتوری‌ها هم از قهرمانی فولاد غمگین بودند!

متاسفانه تراکتور با قهرمانی ما از کسب سهمیه بازماند و استقلال و سپاهان هم به پلی‌آف رفتند. این یک اتفاق نادر است. از این‌رو من رسالت خود را انجام دادم. براساس ارزشی که برای خانواده‌ام قائلم، می‌خواهم به آنها رسیدگی کنم.

گودرزی، عضو هیات‌مدیره باشگاه فولاد مدعی شد با شما برای ادامه همکاری مذاکره خواهند کرد و سعی دارند شما را حفظ کنند.

من نمی‌خواهم بگویم قطعا می‌روم و هر چیزی ممکن است. اگر بتوان مسائل مربوط به خانواده‌ام را انجام دهم به شکلی که خانواده‌ام در خوزستان کنارم باشند، چه‌بسا همچون فصل قبل در این تیم ماندم. اینکه گفته‌ام می‌خواهم به خانواده برسم وحی منزل و چیزی قطعی نیست، ولی اولویت اول من باتوجه به چند فصل سختی که داشتم درکنار خانواده بودن است.

گویا شرط همکاری نکونام با باشگاه فولاد حضور شما است. صحت دارد؟

نکونام در این دوسال‌ونیم سخت، زحمت زیادی برای تیم فولاد کشید. ازنظر من جدای از اینکه مدیر باید حفظ شود، در شرایط فعلی باشگاه فولاد این سرمربی است که باید حفظ شود. ولی جواد نکونام همیشه به من محبت داشت. یکی از شروط او برای ادامه همکاری این است که من هم در این باشگاه باشم. با هم در این مورد جلسه‌ای داشتیم. سعی می‌کنیم تصمیمی بگیریم که به صلاح باشد.

به‌نظر می‌رسد همدلی و اتحادی‌ را فولاد که داشت مدیون شما است.

من آدم متواضعی هستم، ولی ایجاد اتحاد در تیم جزء خصایص مدیریتی من است. من هرجا کار کردم سعی کردم این اتحاد و رفاقت را به‌وجود آورم. این هیات‌مدیره مجموعه‌ای است که با تفکر رهبرگونه به تیمش کمک کرده و آنها را متحد می‌کند. مدیر زیاد داریم ولی مدیری که خصایص رهبری نداشته باشد تنها یک مدیر معمولی است. سازمان‌هایی پیشرو می‌شوند که مدیران‌شان این خصایص را داشته باشند و وظیفه آن مدیر است که این کارها را انجام دهد. در مجموعه ما شرح وظایف مشخص بود و ساختاری هم که در باشگاه فولاد خوزستان وجود داشت مزیدبر علت شد تا این اتحاد و انسجام تا پایان مسابقات در تیم وجود داشته باشد.

قبول دارید رفتار و چهره شما بعد از فینال و حضور همیشگی کنار تیم درحالی‌که مدیرعامل استقلال کنارشان حضور نداشت، عملکرد مدیریت حریف‌تان را زیر سوال برد؟

وقتی با عشق کار کنید، این اتفاق رخ می‌دهد. فقط اتحاد عامل موفقیت تیم ما نبود؛ هم تخصص وجود داشت و هم مهارت‌های مدیریت و تحصیل در این رشته کمک کرد تا موفق شویم.

در ابتدای فصل گزینه مدیریتی استقلال بودید. اگر مدیر این تیم می‌شدید می‌توانستید استقلال را قهرمان کنید؟

من این را قبول ندارم. حضور من شاید در قهرمانی تیم فولاد موثر بود، ولی تنها دلیل قهرمانی این تیم نبود. من یک قسمتی از این پازل موفقیت تیم فولاد بودم. حضور من به‌تنهایی موفقیت یک تیم را گارانتی نمی‌کند. اینطور نیست که با حضور یک فرد بتوانیم بگوییم او تضمینی بر موفقیت است. چیزی که فولاد را به قهرمانی رساند، کار گروهی فوق‌العاده بود. من سعی کردم به‌عنوان نیروی اجرایی این سیستم همه سعی خود را کرده این گروه منسجم با شرح وظایف مشخص را به‌درستی مدیریت کنم و خدا را شکر که بهترین اتفاق افتاد. اینکه من اگر در استقلال بودم آنها قهرمان می‌شدند برداشت اشتباهی است. درست است که ممکن بود تفاوت تخصص وجود داشته باشد، ولی حضور من گارانتی قهرمانی استقلال نبود. در تیم استقلال شاهد بودم که فرهاد مجیدی و بچه‌هایش زحمت خود را کشیدند و تلاش خوبی کردند، ولی قاعدتا یک‌سری مسائل در این دو تیم متفاوت بود و قهرمانی به ما رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج